• mjmj

Ruvare oktober 2016

Hej! 

Får jag också vara med? Jag ligger hemma helt utslagen. Hade äggplock i onsdags och har fortfarande ont,, Inte lika ont, men rejält ont. Typ spännings/träningsvärk i  hela buken, De plockade 19 stycken ägg. 9 stycken blev befruktade och nu väntar vi på insättning på måndag. Har fått testdag 13/11.

jen

• mjmj
    chbw skrev 2016-10-28 07:07:32 följande:

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

Vi ligger ungefär samma i tid. Har du haft sjukt ont efter äggplocket också? Jag är typ fortfarande utslagen.... 
  • mjmj
    BiancaLumen skrev 2016-10-28 11:04:43 följande:
    Hej! Jag hoppade också med men ingen sa något till mig så jag får väl hälsa på nån själv tänkte jag!

Gjorde också äg förra veckan. Och det onda släppte för ca 2dagar sedan dvs nästan en hel vecka. Så oroa dig inte. Kan ju vara så när man plockat sjukt många ägg också. Äggstockarna är otroligt svullna länge efter.

Roligt att så många blev befruktade! Vi slutade med 12 st befruktade och 11 i frysen och ett som jag ruvar på nu.. Otroligt jobbigt att bara gå och vänta på att få testa om det tog sig.

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

• mjmj
    chbw skrev 2016-10-29 18:02:30 följande:
    Nja, men varit riktigt öm och så. Kan få rejält ont ibland, t.ex. om jag går på toa eller sätter mig ner... Men ömmar mest och en del molande värk.. Hur gick plocket för dig?

Plocket för mig var en mardröm. Sambon svimmade pga att jag grät/skrek så mkt för att det gjorde så ont..  Det smärtstillande jag fick hjälpte inte alls... fruktansvärt. Fick som tur är minst 4 till frysen så förhoppningsvis dröjer det innan jag behöver göra plock igen, om det kommer behövas... 

Själva plocket gick bra! - det är klart att det gjorde ont. Framförallt när de var tvungen att trycka på magen för min vänstra äggstock sitter så högt upp ( långt inne?) eller något sånt. Men.. jag har varit med om värre. 

Det var snarare efteråt som jag trodde jag skulle dö. Haha! Det är nu 4 dagar senare som jag börjar bli mig själv igen. hosta gjorde ont, skratta gjorde ont, sitta ner, stå upp... för varje steg jag gick kändes det som att jag skulle få typ.. framfall.

Vi gör vår IVF i huddinge. Har försökt få barn i 2.5 år. Manlig faktor. 

Ni då?

Svar på tråden Ruvare oktober 2016