• chbw

Ruvare oktober 2016

Jadu skrev 2016-11-01 09:30:10 följande:
    En 2 dagars som hade delat sig till 6 celler. Td borde vara den 11e..
    okej! håller tummarna, och att du får må lite bättre snart! <3
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-01 09:58:23 följande:
    Tack. Känns lite bättre redan,behövde nog bara få gnälla.
    Ibland behöver man få gnälla! Skönt att det känns lite bättre! 
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-01 10:02:56 följande:
    OK jag tror att det kommer att gå vägen för er nu :) Ni är unga o starka (tänk på mig hihi)

Jag kollade min fertilitet för 3 år sen (var då singel) och fick reda på att jag hade väldigt låga värden. Gjorde två st äggfrys i Göteborg (7+5 ägg som nu ligger obefruktade i en frys där..) Som en extra lifeline kan man säga.

Vid detta IVF:et blev det inget embryo som stoppades i frysen, så allt hänger på det som nu finns (och förhoppningvis lever) i magen. Efter ett relativt sent MF (vi hade redan varit på VUL, sett tickande hjärta i v7, gått med i föräldrakurs, skrivit in oss på MVC osv) kommer jag ha svårt att någonsin känna mig lugn igen..
    Förhoppningsvis =) vi har fått 4 tredagars och 1 femdagars till frysen, så känns ändå rätt bra. Men vill ju bara veta nu, helst igår! hehe. Tålamod när det gäller sånt här är inte min starka sida... :P 

Ah okej, skönt att du har ett par till där! Jag förstår! Håller tummarna hårt för lilla i magen nu!! 
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-01 14:00:21 följande:
    Fast idag har jag inga symptom alls. Nada. Igår mådde jag så illa att jag knappt kunde vara kvar på jobbet. Idag ingenting. Man blir så orolig.
    åh jag förstår det! Men är det inte rätt vanligt att symtomen går upp och ner i början? en del känner ju ingenting alls öht.
  • chbw
    Humla85a skrev 2016-11-02 13:16:30 följande:

Är på RD 10 och sjukt nervös. Vill ju så gärna det ska gå vägen, men är samtidigt så rädd för att hoppas.

Vad gör ni för att tänka på annat och inte känna efter för mycket?

Jag är på rd6. Känner igen mig i det du beskriver, vill så gärna, men vågar inte riktigt hoppas.. 

jag försöker sysselsätta mig, inte det lättaste när jag är ensam hemma typ hela denna vecka pga sambons jobbtider och jag börjar inte mitt nya jobb förrns på måndag.. Men imorgon ska jag iallafall träffa en vän, då blir det lättare att tänka på annat :) 
  • chbw
    Humla85a skrev 2016-11-02 18:33:23 följande:

Jo jag har också haft flera lediga dagar ensam nu, då mannen jobbat. Det dumma är att jag ska jobba två nätter nu och jag är så orolig att mensen ska komma på jobbet. Dålig schemaplanering helt enkelt :/

okej. Aj då :/ håller tummarna. vad jobbar du med? :) 
  • chbw
    Humla85a skrev 2016-11-03 19:32:46 följande:
    Är uska på sjukhus. Så jag är också orolig för ev tunga lyft. Natten som var gick bra. Patienterna var lugna, dvs inget tungt, och ingen mens än.... och nu är det dags för natt 2. TD på lördag. Nervös så jag dööör
    okej! åh snart ju! håller tummarna :) 
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-04 08:07:37 följande:

RD 14 idag o ingen förändring i testerna. Lika svagt som tidigare. Cleablue säger fortf "Gravid 1-2 v" och stickan ser ut så här. Imorgon är formell TD... hm. Vad ska jag tro?!

jag tänker att så länge det är positivt så är det positivt! Hör med kliniken på td :) 
  • chbw
    synthetical skrev 2016-11-04 08:10:16 följande:

Hej. Är det okej om jag hakar på här?

Är på ruvardag 4 och galet otålig. Googlar och bara önskar att jag redan visste. Har tidigare gjort en misslyckad ivf så känner att det säkert inte går denna gången heller.

Åh ja tålamodet är inte det bästa just nu... Har du återfört 2, 3 eller 5dagars? :) 
  • chbw
    synthetical skrev 2016-11-04 08:29:45 följande:
    Hej. Jag fick ett tredagars återfört. Fick 2 befruktade men det andra klarade sig inte till frysen. Därför tänker jag också att detta kanske inte heller funkar...

Hur går det för dig?
    okej! Jag håller tummarna för dig och lille embryot!! :) 

jag fick ett tredagars återfört torsdag förra veckan, så är på rd8. Fick ett svagtsvagtsvagt plus igår, och idag tog jag ett testa tidigt som var pos. Har bim på måndag enligt äggplock/lossning, så idag ska jag försöka njuta, och sen hoppas på att det går vägen och fortsätter se bra ut... 
Svar på tråden Ruvare oktober 2016