Prinsessan på ärten skrev 2016-11-03 20:00:09 följande:
Lämnade blodprov idag igen, hcg hade sjunkit till 52 ( från 68) så inget bra tecken. Dock blöder jag inget ännu och har fortfarande ömma bröst etc.
Idag är jag i 4+6 och min ivf läkare säger att det inte ser hoppfullt ut men så länge jag inte blöder är jag gravid. Jag är dock inte lika hoppfull. Testet blir inte starkare och det känns inte som om det är på väg åt rätt håll...
Fick bokat en tid nästa torsdag för att kolla, om jag inte fått mens innan dess..
Är ganska förkrossad. Nästa försök blir februari såfall, ( om vi inte har crazy tur och prickar in en dag i julen) för i januari är vi utomlands...
Har 4 kvar i frysen och kör ostimulerat FET.
Hur har det gått för dig?
Förstår att det måste vara frustrerande o nervöst, vad kan sänkningen bero på? Sade läkaren något om det? Ska du fortsätta testa tills dess?
Är själv oxå tokfokuserad på hCG nu, har ju testat positivt sen i söndags (RD 9), men står fortf "1-2 v" på testet. Är det normalt el bör det inte komma en stegring snart? Fick du någon information om vad hCG bör ligga på?
Pratade med kliniken idag, det rör sig sannolikt om en tidig graviditet men för tidigt ännu att säga om den utvecklas rätt el inte. Formell TD är nu på lördag 5/11. De sade bara att jag skulle avvakta några dagar till o testa, något hCG-blodprov var inte aktuellt (inte ens när jag är bortrest nästan hela nästa vecka). Jag hoppas ha fått klarhet till helgen el måndag åtminstone.
Symptommässigt lite mer idag, men annorlunda jämfört med tidigare, nu mest spänd mage o ingen molvärk därnere. Kan vara början på mensen?