• Jadu

Ruvare oktober 2016

Miaa85 skrev 2016-10-30 17:12:30 följande:

Jag brukar va sånn också innan mens, men även när jag har varit gravid :) lite för tidigt för mens :) mensen hoppas vi inte på :) nej det är vår 8 gång typ tappat räkningen :)har fått tillbaka 2 embryo 3 ggr och resten 1 embryo :)

Nej mens vill vi inte ha. När har du td?

Oj 8 ggn va inte dåligt, starkt att ni orkar så många gånger!!
  • Jadu
    Miaa85 skrev 2016-10-30 17:37:43 följande:

Den 9/11 , ja vi har så många i frysen så det är bara att köra på och hoppas att nån fastnar. Hade 30 st befruktade och alla av topp kvalitet :) blev gravid spontant i somras men slutade i utomkved akut operation, minuter från att överleva. Plus att vi va i hemlandet på semestern där sjukvården är långt ifrån Sveriges :( har du barn sen innan? Är det fet ni har gjort? 4 celligt?

Det är ju inte jätte långt kvar.. dock känns det som.dagarna kryper fram just nu.

Oj de va inte dåligt med så många men hoppas de visar ett fint plus nu 9e:)

Oj vad hemskt!

Vi gjorde et.. plockade i tisdags o satte tillbaka i tors, den hade delat sig till 6 celligt.

Jag har en knodd sen innan o min sambo har inga så de blir hans första om vi lyckas.

Har du barn?
  • Jadu
    Miaa85 skrev 2016-10-30 18:07:25 följande:

Verkligen! Värst är ju väntan ????

Ok, då får vi hålla tummarna :) när har du td?

Ska du tjuvtesta :)

Har också en pojke på 11 år med mitt ex så jag och sambon har inga. Även här hans första om vi lyckas.

14 är min td men funderar på om man ska våga börja testa redan 9e...

Bim är 9e eller ja hade vart i en normal cykel men hur det är efter alla hormoner vet jag inte.

Ska du testa tidigare?
  • Jadu
    Miaa85 skrev 2016-10-30 18:35:03 följande:

Hehe, jag har aldrig kunnat hålla mig till td.

Så jag ska nog börja testa när det har gått 10 dagar efter ovitrell sprutan eftersom den kan ge positivt gravtest :)

Så tisdag eller onsdag ska jag nog börja :) min mens ska ju komma 4/11 men vet inte heller hur den påverkas av letrozol tab eller ovitrell sprutan. Min ägglossning kom på dag 21 som är väldigt sent brukar ha den på dag 14-16 'en dom sa att det är vanligt att den blir sen efter letrozol tab :) hur gammal är du? Vf har det inte funkat för er? Vi är 31 & 36 inget fel hos nån :)

Jag är 29 o han är 35.

Hos oss är de att första provet visa på 0 simmare o nu när han lämna igen fanns det men de var trötta.
  • Jadu
    Trollskogen12 skrev 2016-10-30 20:58:52 följande:

Jag hade molvärk från RD 1. Och nu har jag det fortfarande och jag är gravid

Härligt :)
    Miaa85 skrev 2016-10-30 21:03:40 följande:

Ok, hur många ägg fick ni befruktade ?

7 st.. 1 till mig o förhoppningsvis 4 till frysen.
  • Jadu
    shrigley skrev 2016-10-31 11:10:39 följande:

Hur vet man när BIM är i en IVF-cykel egentligen? Nån som vet?

Jadu det var en bra fråga. Jag går efter min vanliga cykel för när jag gjorde äp va de den dagen jag skulle ha äl. Så bim borde bli 9/11 för min del.
  • Jadu
    shrigley skrev 2016-10-31 13:36:10 följande:

Om jag gjorde äggplock 18/10 och BIM är två veckor senare, så borde BIM vara imorgon då... spännande, men undrar om man kan räkna så..

Det borde man väl.. eller? Är första ggn jag gör detta så helt färsk på allt detta
  • Jadu

Måste bara få skriva av mig, idag är en Depp dag.. är bara på rd 5 men ändå känns de som att de gått år helvete.. känns som att annat i livet löst sig så detta kan ju inte gå vägen.. helt omöjligt o veta nu men ingen bra dag alls idag :/

• Jadu
    chbw skrev 2016-11-01 09:28:42 följande:

Förstår känslan! Hade exakt samma igår (rd4 om jag tänker rätt). Håller tummarna för er!! 

Fick du återfört 2, 3 eller 5dagars embryo? När har du testdag? :) 

En 2 dagars som hade delat sig till 6 celler. Td borde vara den 11e..
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-01 09:39:45 följande:

okej! håller tummarna, och att du får må lite bättre snart! <3

Tack. Känns lite bättre redan,behövde nog bara få gnälla.
Svar på tråden Ruvare oktober 2016