• mjmj

hur mår ni efter Ägguttag? :(

Hej. Jag ligger hemma. Hade äggplock i onsdags. Visst gör det MINDRE ont nu. Men vafan. Jag har fortfarande skitont. Hur länge har man det? Jag läser folk som jobbar typ dagen efter? Hur är det möjligt? Jättejobbigt att gå, stå, sitta. Känns som träningsvärk i hela buken ( svårt att förklara). Jag undrar också över överstimulering? Eftersom det är första gången är det så svårt att veta? Vi har insättning på Måndag, 19 ägg tog de ut.. 9 befruktades väl.

• mjmj
    TheKitten skrev 2016-10-28 16:23:16 följande:

Jag fattar inte heller dom som jobbar dagen efter jag gjorde ju uttag på en fredag och kunde vila upp mig under helgen men jobbade inte förrän på tisdagen.
    Jag tror läkaren säger något om dom tycker man ser överstimulerad ut när dom kollar med ul. Men det man ska ha koll på är ju vikten. går du upp över 1kg på ett dygn så ska man nog ringa för att vara på säkra sidan.
    smartast är nog att väga sig varje morgon. Jag vägde mig varannan dag kanske för jag var lite nojjig ibland.
    Men ingen överstimulering här iaf.
    För att svara hur länge man kan ha ont? Har läst upp till en vecka.
    För mig var jag nästan som vanligt en vecka efter.
    är våran första gång också förresten. :) Satte i en blastocyst 5dagars i onsdags. :)

VI ska sätta in en 5-dagars på måndag om allt blir som det ska. :)
    som det känns nu senare på kvällen så känns det betydligt bättre än igårkväll. så, jag kanske inte behöver oroa mig för överstimulering för det borde ju inte bli bättre? eller har jag fel? :) 

• mjmj
    TheKitten skrev 2016-10-29 16:46:15 följande:
    nä tror inte du behöver oroa dig. :)
    tips är att röra lite på sig. vet att man bara egentligen ligga ner. ;)
    men när man är stilla så mycket så arbetar inte magen som den ska å så får man dubbelt ont. Gå någon långsam promenad :)
    Hoppas allt går bra iaf!! :D

Tack! :) 

Hur går det för er med allt?

• mjmj
    TheKitten skrev 2016-10-31 07:50:57 följande:
    Jo jag väntar ????

Testdag den 13 november.

Kan tiden gå långsammare?

Jag hade äggplock i Onsdags. Sätter in ett 5-dagars idag. Hur kommer det sig att vi har samma testdag trots att du satte in ägget 5 dagar innan mig?

Jag är lite nervös nu. Vad gör man egentligen på ägginsättnigen?

• mjmj
    TheKitten skrev 2016-10-31 14:50:46 följande:
    Vi går kanske inte på samma klinik?

Har läst att fler och fler får testdatum ca 2 veckor efter ET.

Min klinik kör väl på gammal standard ????

Jag har gjort IVF i Uppsala.

Ah okej! vi gör i Huddinge. Det är klart det skiljer sig!

Igår fick jag tillbaka en igen femdagars! - helt sjukt egentligen..:) 

Hur tänker ni med kaffe under graviditet?

• mjmj
    TheKitten skrev 2016-11-01 11:32:14 följande:
    Jag behöver inte tänka på kaffe då jag inte dricker det i vanliga fall.

Jag slutade med cola i somras så ända koffein jag får i mig är av mitt te och det är inte mycket. Dricker en kopp på morgonen.

Men följ dom vanliga rekommendationerna när de gäller kaffe.

Kan tänka mig att det är svårt att avstå sånt helt när man är van att dricka det.

Jag har varit en riktig kaffetunna men har sedan en tid försökt hålla mig till bara en kaffe om dagen ( på morgonen) för att annars har jag sprängande huvudvärk. Det konstiga är dock, att kaffet inte känns gott längre. Är på ruvdag 3 idag. Det kan ju knappast vara ett symptom! Jag som älskar kaffe....

hur kände ni kring ruvdag 3?

behöver man vara orolig för den vanliga " BIM-dagen?" när man gör en IVF?

Jag brukar ha mens typ 11/12 dagar efter ägglossning och om man tänker äggplocksdagen som "Ägglossning" är det ju typ i morgon. Hatar att man går runt och tänker på det HELA TIDEN! 

Svar på tråden hur mår ni efter Ägguttag? :(