smurfen 11 skrev 2016-11-29 12:25:04 följande:
Superfurry, ska snacka med sambon ikväll, han är inte bra på att prata om sånt här, men nåt måste ske NU. Han tror man bara trycker på en knapp, så kommer barnen. Fast han har ju insett att så enkelt var det inte. Han är inte lika insatt som jag, men jag har bett han läsa, och han har liksom redan accepterat fakta att han inte blir pappa. Så det hänger på vårt samtal ikväll, dessvärre kommer jag sent hem ikväll...
Så bra ni iaf funderar på vad som händer efter ett ev misslyckande till, men det hoppas vi inte på!
Min klinik tyckte inte jag skulle testa äggledarna under ivf:en utan nästa cykel isf. Inget klart svar varför. Men först fler blodprover imorgon, ska bli spännande!Välkommen hit!
Jag bor i Göteborg, men tror Superfurry bor nerigenom, och har bättre koll.
Här på vår klinik har de 43 som gräns, men du behöver ha bra amh bl.a för att behandlas vid 42, i alla fall på vår klinik. Tror de är mer hjälpsamma utomlands. Har ni försökt länge efter första barnet? Är du nöjd med er gamla klinik ?
Tack smurfen!
Jag har ringt runt lite nu och de två klinikerna i Malmö har ingen direkt åldersgräns utan som du skriver så beror det på värden i äggreserv och spermieprov samt ultraljud. Jag kanske svamlar nu med benämningarna men skrev inte upp exakt utan ska googla vad det är som ingår i fertilitetsutredningen för det minns jag inte exakt från förra gången.
Vi har försökt ca 1 år men alltid kört utan skydd.
Jag är mycket nöjd med RMC, allt gick som på räls där. Väldigt kompetent personal upplevde jag det som, då de genom hela processen fattade rätt beslut i olika situationer, före, under och efter äggplock, val av ägg och insättning osv.
Hade vi fått hade vi självklart valt dem igen, men vi har inga i frysen tyvärr.