• Cindy22

ivf / äd 2016/ 2017?

Den här verkar vara mer liv i så hoppar in här.

Gjort första IVF i början av februari men mensen kom en vecka efter insättning så förmodligen fastnade den inte...

Nu väntar jag på nästa mens och ska då sätta in en fryst femdagars under vanliga ägglossningen.

Vi betalar privat så detta är tyvärr sista som vi har råd med i dagsläget. Sen får vi avvakta om inte denna tar sej heller.

Tråkigt. Blir snart 37. Känner mej stressad.

Nån här som har diabetes?

• Cindy22
    Maran73 skrev 2017-02-17 16:30:24 följande:

Hej Cindy, välkommen hit!!

Ledsen att det inte tog sig nu, håller alla tummar för er denna gång! Japp, jag har diabetes. Inte haft det så länge, sen 2010, men de tror ändå på typ 1.

Behandlas du/ni i Sverige?

Tack

Jag fick grav.diabetes 2004 när mitt första barn föddes. Men sen försvann det men nu har jag högt igen enligt proverna

Tänkte om det försvårar en graviditet?

Hur går det för dej då?
  • Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-07 12:18:04 följande:

Cindy22- Beklagar ! På vilken klinik gör du ivf? Eller har du gjort ÄD?

IVF nr 2,privat i Örebro
  • Cindy22
    shrigley skrev 2017-06-07 14:14:29 följande:

Sakta i backarna. Vänta nu till testdag!

Fast mensen kom ju, precis som förra gången så det sket sig igen..
  • Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-07 14:15:59 följande:

Cindy22- Har du fått testa några stödmediciner vid dina försök? Som Trombyl och prednisolon? Om inte, så fråga din läkare om det inför nästa försök föreslår jag. Trombyl minskar risken för proppar och prednisolon lugnar immunförsvaret och ökar chansen att ägget fäster.

Eftersom jag har sterilisera mej själv och har barn sen tidigare, har jag inget medicinskt fel så jag tar bara dom där L nånting vaginalt...

Men ska träffa läkare i höst och rådfråga. Antar dom kommer skylla på min övervikt...
  • Cindy22

Nu har två av våra IVF slutat med mensen före testdag. Vi gör privat med så måste tyvärr tänka på det ekonomiska med...

Undrar, hur många försök har ni gjort innan det blev en bebis?

Känns oerhört ledsamt och stressande pga min ålder med...

• Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-09 16:00:42 följande:

Cindy -Beklagar verkligen era misslyckade ivf. Tyvärr kan det variera mycket hur många försök man måste göra. Allt beror ju på var problemet/problemen sitter.

Tyvärr är det svårt att få rätt hjälp och rätt utredning i Sverige. Bästa hjälpen finns utomlands.

Det kan finnas jättemånga olika orsaker till fertilitetsproblem. Vill du berätta din historia? Du sa att du hade barn sen tidigare och genomgått sterilisering och nu föröker få barn via ivf med en ny man (gissar jag). Har ni fått göra någon utredning? Tex mätt dina sköldkörtelvärlden? Har ni fått testa några stödmediciner? Som tex kortisontabletter? Gör ni ivf med dina ägg? Hur gammal är du? Jag vet inte hur gammal du är, men om du är över 40år så skulle jag föreslå att du även kollar på möjligheten med äggdonation och embryodonation.

Hej och tack för svar

Stämmer att jag har två barn sen tidigare på naturlig väg. Pga olika saker så sterilisera jag mej, sen skildes vi och träffade ny man som är yngre och inte har några egna barn.

Jag är 37 år. Har gjort utredning och prover under utredningen allt såg bra ut.

Så därför sa man att det inte skulle vara några problem eftersom jag har täppt igen äggledarna så att säga.

Alla ägg blev befruktade och såg fina ut, sparades i frysen. Första ivf var på konstgjord cykel men sista nu i min naturliga cykel.

Inga mediciner mer än dom där vaginala Lu.Nånting .

Nu stänger dom ju för sommaren.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?