• Hoppfull1976

ivf / äd 2016/ 2017?

Hej allesammans.

Så spännande att höra om era erfarenheter och att flera faktiskt lyckas bli gravida, trots 40+!

Jag är 1 men närmar mig 42 med stormsteg. Har genomgått utredning och har väldigt låga äggreserver (0,08) och därför under strecket för att få gå vidare med ivf om jag förstod det rätt. :/

Jag har nu fått utskrivet Prasteron och Letrozol, och får hoppas på underverk...
    Min man hade både många och starka simmare i alla fall, men jag känner mig så "otillräcklig".

• Hoppfull1976

Tack alla snälla för så varmt välkomnande. :)

Ja vi ger väl detta med DHEA en chans först, och hoppas på ett mirakel. Jag har i alla fall nyligt påvisat LH-höjning på ägglossningsstickor  - men utan att lyckas bli gravid. I mitt relativt okunniga öra låter AMH 0,08 som nästintill obefintlig chans.. 

Och ja, jag har varit gravid en gång tidigare - för bra precis 10 år sen. (dock fortfarande barnlös...)

ÄD har vi bara pratat lite om än så länge, min sambo och jag, och jag försöker väl mest vänja mig vid en sån tanke. Det känns inte helt självklart för mig ännu... men för var dag som går närmar jag mig tanken om att det kanske kan bli ett alternativ för oss också. Men som sagt, vi har bestämt oss på att ge denna medicinering en chans först, och hoppas på en massa tur... Hjärta

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?