smurfen 11 skrev 2018-03-05 18:31:10 följande:
Oj, 4,1, det är ju jättebra, jag hade 1,9 när jag precis fyllt 41. Om det mätts i samma skala som jag gjorde. Kommer inte ihåg om du sa hur många ägg du fick ut, men som du säger, kvalitèn ska ju vara bra också. Manlig faktor, gör ni icsi då? Lycka till i alla fall!
En av mina kompisar, fyler 43 i maj, gör sin andra ivf nu, och på första fick hon ut 9 ägg, och ett insatt men inte plus. Får se hur det går för henne denna gång. Hon hade 1,4 i AMH i höstas.
Vi ska göra första äd:n i april eller maj. Valde Invimed i Polen. Billigare, men lite mindre chans att få till frysen då de använder frysta encelliga ägg som sen befruktas. Har hört lite varierande resultat från den kliniken, men nu har vi betalt första avgiften. Sen har vi kunnat se kort på donatorerna också, vilket inte går i alla andra länder.
Hade kunnat tänka mig öppen donation också. Men inte säkert donatorn vill bli kontaktad.
Åh spännande att snart vara igång.
Det måste vara svårt att välja klinik. Jag har bara skummat igenom och läst lite då vi inte är i det läget än. Men vilken djungel - och som du skriver, priserna varierar ju en hel del.
Min mens är på gång nu. Så jag ska kontakta kliniken idag el imorgon beroende på när mensen kommer igång ordentligt och då får vi veta när jag ska börja med sprutorna.
Förra gången fick jag ut 6 ägg ur 9 blåsor. 2 av dem blev befruktade genom ICSI och båda sattes tillbaka dag 2. De ville inte vänta längre utan tyckte att kroppen är bästa chansen för att de skulle utvecklas. Vet inte om det var så att de inte fäste eller om de helt enkelt slutade dela sig.
Nu sätter vi nytt hopp till detta försöket.
Många säger att försök 1 är för att se om kroppen svarar överhuvudtaget. Ska fortsätta med kort protokoll och samma substans men något ökad dos.
Hoppas att vi får ut några fler ägg denna gången.
Hur förbereder ni er inför äd nu?
Går du på någon form av nedreglering? Man måste väl se till att cykeln är i någorlunda fas med donatorn eller?! Hur fungerar det?