ivf / äd 2016/ 2017?
Superfurry, Du läste kanske andra tråden innan denna, så dessvärre är lingonveckan här:/ Hade faktiskt ett pyttehopp denna gång, då den i stort sett aldrig är sen. Blir sååå trött på detta, men kanske är det bara normalt med tanke på åldern. Men nåt missfall vill jag nästan ha! Alltså väldigt tidigt i så fall. Låter kanske dumt när jag säger så, men ovissheten är värst, att inte veta om det ens går...
kliniken glömde sist nämna att man aldrig ska starta med sprutor på en tisdag, för då blir äggplock på helg när de inte jobbar. Kliniken och jag fick inte kontakt på måndagen, men då det stod i papper man kunde starta cd tre (tisdag då), så väntade jag tills jag fick tag på dom , och då sa dom detta. För mensen kom på söndagen. Dessutom har en läkare varit snorkig och negativ i telefon, plus vår första läkare vi gjorde utredning med, skickar hem oss för hemmaförsök även om jag nyss fyllt 41. Sen vet jag faktiskt inte om de gjort fel med mitt amhprov, då det hade sjunkt så mycket.
På onsdag ska jag ta nya prover, bl.a amh, ska bli spännande.
JA trött som f-n är man på detta... :( Jag förstår helt och hållet. Jag blir lite glad när jag har lyckats bli gravid, även om det försvunnit tidigt så vet jag att det går. Men ja tänk om detta är det längsta man kan gå med det? Alltså att det aldrig kommer till mer än vecka 5? :O
Så trist! det är så typisk! Vår klinik har också glömt att berätta vissa detaljer, men inget som varit avgörande. detta är ju riktigt avgörande! Men om du fick mensen nu,startar du då på onsdag? Såg också i andra tråden att ni funderar på att direkt gå på PGS/IVF menar du att ni struntar i att köra här hemma och vänder er utomlands direkt?
Ja usch för sura läkare. Det har man haft sin beskärda del av. och om det var en på kliniken: riktigt dåligt! Ni betalar för att era behandlingar och deras tid! Kan förstå om surpuppor dyker upp hos landstinget men i en privat klinik ska det bara finnas professionell!! tycker jag iaf. håll mig uppdaterad med hur det går!
Vi väntar som ovan sagt tills slutet av december med sprutstart och om det går åt pipsvängen, ja då får vi bara gå vidare med annat....