• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-04-11 02:28:43 följande:
    Nä, nu såg jag att Ryssland också har... vadheterdet...sluten? Undrande, hur snabbt fick du svar på S-HCG? Gick du till VC/gyn?
    Hallå där din nattsuddare :) !

Nu ska du till Riga imorgon, eller hur?

Hur har det gått med äggen, PGS och allt?
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-04-13 13:04:50 följande:

Tack undrande för svar! Och supergrattis till graviditeten! Underbart att höra! :)

Tänkte bara kolla ang öppen donator....vad får man reda på vet du eller ngn? Bara ögonfärg etc eller lite mer?

Min läkare sa att bär man barnet vid ÄD formas barnet till 30 procent efter den som bär det

Furry- jag hade ägguttag i fredags.. dåg bra ut 9 äggblåsor 5 ägg. Fagen efter ringde det och sa att INGA blivit befruktade . Totalt knäckt :( Har ett försök kvar dom blir, om jag orkar psykiskt, i augusti. Mitt problem med ÄD är även pengar tyvärr. Tråkigt att sådant ska sätta stopp men men...

Furry du frågade efter infp ang. kortison...vill gärna ge dig så maila om du fortfarande intresserad

Kram på er allihopa!

Men fy fan vad hemskt! Hoppas chocken lagt sig något, och ni måste kanske inte ta beslutet just nu om ni vill göra ivf igen eller gå på ÄD? 

Var har du fått den infon om 30% vid ÄD? Verkar ju intressant...:) Vi får väl också gå den vägen då jag tyvärr inte har höga förhoppningar om ivf, men måste ju testa. En av anledningarna till att jag drar mig för ÄD, är just att det inte bär mina gener. Inte för att jag är så fantastisk men ändå...
    Jessy01 skrev 2017-04-13 13:14:26 följande:

Smurfen! Tack för att du tänkt på mig!

Såg nu att du är på gång! Håller alla tummar och tår!!

Jo jag undrade var du tog vägen där ett tag...visste ju ni gjorde ivf.

Jo jag sprayar med Synarela nu. Ska in på blodprov på onsdag för å se om jag är nedreglerad. 
    Har hört det kan ge några fler ägg så får väl se denna gång.

• smurfen 11
    Maran och Superfurry,

Jo känner mig lite upp och ner i humöret, och mensen har kommit, igår kom en vårflod, har aldrig blött så som en gris första dan som jag gjorde igår. Ska börja med sprutor nästa vecka antar jag. Också haft en jobbig vecka i jobbet plus grejer med flyttfirma som krånglat.

Har mensen kommit Fuury? Ni kanske tom lyckas själva innan ni sätter igång med nästa behandling :) Ni vet ju ni kan bli gravida, kanske bara inte hittat rätt ägg än? Hoppas spermieprovet går bra.

Maran, Grattis till lilla embryot! Det blev ju ett riktigt bra resultat! Måste kännas bra veta det mycket väl kan gå vägen !

Det kanske blir en " Gravid ÄD 2017 " tråd till slut !
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-15 10:58:26 följande:
    Tack Smurfen, ja det känns förstås jättebra! Större hopp.

Jobbigt för dig med allt, hoppas du kan hitta andningshål ibland!! <3 Hur var det nu m hormoner och doser när du börjar stimuleringen? Menopur?

Glad påsk alla fina!
    Hallå!

Så du ska testa nästa vecka redan då, eller läste jag fel i nåt inlägg?? Tiden går ju så fort!

Jo påsken är bra iom att man får lite ledigt.. pust....men då får man dfixa grejer å andra sidan...Har haft svärföräldrar här tre nätter ,men de sköter sig själva en del men ändå får man liksom inte gömma sig, ja som det är för alla som har besök. Nu har de åkt och ska plugga lite sen åka och käka påsklunch :)

På onsdag ska jag ta blodprov för nedregleringen, hoppas det är bra, så jag kan minska den dosen, hade apont i huvet i förrgår, antar det va pga sprayen. Sen antar jag Menopur 375 påbörjas på onsdag/torsdag. Jag slipper ju Orgalutran sen , vilket är skönt, men Ovitrellen kommer man inte ifrån.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-04-16 09:32:13 följande:
    Hej smurfen!

Kanske bra att blöda så mycket så blir du av med den gamla slemhinnan och en ny fin kan bildas :) trist med stressiga saker. Är flytten fullbordad nu? Jag hoppas så innerligt att det blir ägg så att du får ruva och vem vet, kanske guldägget råkar finnas där!!! hoppas hoppas!!!

Ja den kom idag en dag försent (tackar som frågar) och det konstiga är att jag har fortfarande hög temp! Den brukar alltid sjunka typ till mellan 36.1-36,3 när mensen kommit, den var 36,7 idag och mensen kom ändå. Kan ju vara att det blev nåt som inte fäste ordentligt. Därav fortsatt hög temp (googlat lite liknande fall). Jag vågar inte testa dock, vad hjälper det att veta att jag igen haft en tidigt missfall eller kemisk grav.? Man blir så sjuk deprimerad när mensen kommer. Varför ska jag ha mens när det ändå inte blir nåt? Lite bortkastat liksom :(

Jaja en bra sak är att jag kan nu igen träna hårt inför toughesttävlingen som jag och min vän ska vara med i om ja tre veckor nu!! Shit tiden går! Så det är ju en "bra sak" hade ju annars får hoppa det om jag varit grav. Har tagit det lite lugnt sista veckan då jag haft så hög temp, ca 37 på morgonen så jag blev lite misstänksam/hoppfull. Jaja det får helt enkelt bli äd för oss också om nåt ska hända känns det som :/

Vi har tänkt att om sambons test kommer tillbaka som bra så är det ju mina ägg då som är gamla och kassa och då är äd enda vägen. Vi har diskuterat fram två olika alternativ (nu får ni gärna hjälpa mig och rösta för den som låter bäst!!)

1. Att göra äd i september och under tiden försöka naturligt, men be gyn om hjälp med letrozol/clomid och koll på äggblåsor och ovitrelle för ägglossning, för att se om det blir något med lite hjälp. Finns en liten nackdel med denna att sambon kommer att resa en del med jobbet (ungefär varannan vecka ) inom det närmaste och det verkar som att det ev. kan infalla med ägglossning :(

2. Att nu i maj göra IVF/ISCI med egna ägg och om detta går åt pipsvängen så gå vidare med äd direkt typ i juni (om någon av klinikerna vi tittat på har öppet inte kollat det än).

Vad tycker ni? Sorry för egoinlägg men nu när vi båda varit lediga så har vi diskuterat litegrann och lagt fram olika alternativ :)

Ha det fortsatt fint tjejer!!
    Jaså det säger du, jo att jag haft mens går inte ta miste på :(, men bra jag får ny slemhinna då :) Flytten är klar, men inte iordningsställda än, sen "bara" måla huset och göra ordning tomt ! En sak i taget...tur vi är två om det.

Det där med temp har jag aldrig testat, ännu en sak hålla reda på tänker jag, men dom säger man kan ta reda på saker om sin kropp då.

Jag funderar också såklart på nästa steg redan...tänker jag blir 43 i oktober, då är de flesta bra ägg slut hos de flesta, då är bara ÄD kvar. Läste i en annan tråd igår om nån som skrev om en kompis som inte lyckades på varken ivf eller ÄD, fy attans, men sån är ju verkligheten, det KAN ju bli så, även om vi INTE vill det.  Men sånt vill man ju förtränga!

Ang dina alt, jag hade nog kört en blandning, IVF nu, funkar inte det, ÄD efter sommaren. Då hinner man samla sig lite. Och under sommaren kanske ta Letrozol mm. Kan du resa till honom under ÄL? Lite fanatiskt kanske, men vad gör man inte...

Ego:

Jag tänker ivf nu, och låta kropp återhämta sig under sommaren, och sen ÄD till höst. Har dock inte presenterat detta för sambon än...men inser ju att egna ägg är slut...vet inte om jag ska kolla det med Letrozol mm. Kör nog vitaminer och ev Rosenrot, kanske försöker få tag i kortison. Skulle möjligen velat prova det nu på ivf:en, för å maximera chanser.

Hoppas alla haft en go påsk !
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-20 07:06:51 följande:
    Tack! Håll tårna också!

Jaha men då så, bara att köra på m hormoner då! Eller? Är inte riktigt med, vad funderar ni på än? Hormoner (Pergo typ) eller ett till IVF? Var det fragmentationstest ni gjorde? Var i så fall? Skriv så fort ni får svar!! Spanish Inquisition...

Smurfen, hur går det, börjat spruta än?? Hur känns det? Spännande!

Nej, nu måste jag in i duschen, sen iväg till labb (herregud testdag redan, tiden kröp ju fram nyss!!). Ha en bra torsdag!!
    Hallå!

Visst är det så att man är minst lika engagerad i era behandlingar som i ens egna, det är bara kul tycker jag !

Gud va spännande å testa imorgon, skriv så fort du vet! Hoppas hoppas:)

Jag ska börja med knark ikväll, haha, och känner mig något lugnare än sist, för nu vet jag gången och är beredd på att det kan skita sig. Det var jag inte sist. Dessutom tänker jag att jag kommer få världens största ÄL för 33 tusen, lite kul när jag tänker så !

• smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-04-20 08:57:59 följande:
    Hej! Håller tummar, tår och ber till alla verkliga och overkliga gudar!! Och karman :D

förstår att du är förvirrad med mina upp och ner vad göra och inte göra som ändras från dag till dag! Detta är vad jag har planerat, sambon har inte fått säga sitt då, då han inte ens vet att jag tänker detta :)

Att vi kör ett försök nu snart och om det går åt pipsvängen så njuter vi i ca ett halvår utan att försöka och bara vilar oss och sen efter det gör vi äd :) under tiden försöker vi så klart naturligt, men absolut inte lika stressigt som nu. Utan bara tar det som det kommer. Jag har kollat och tydligen får man försök mycker billigare hos CFC (den kliniken vi gick på innan) om man redan varit patient hos dem. Vi var ju inte så glada över deras löpande band-behandlingar, men ja man sparar typ 8-9000 danskar om vi gör det hos dem igen.... Så man får kanske bara tänka på det positiva med dem: de fick ju jobbet gjort och de ar billiga att prova fler metoder och de har denna spindelapparat.

så där är vi nu! Blev du klokare? :) 

Hur har det gått för dig idag Maran?

Smurfen hur går det för dig, startat med sprutorna än, var du nedreglerad? Och Jessy long time! Skriv lite :)

Nu ska jag jobba lite! Mer trött efter påskledigheten haha. Varit igång hela påsken i princip.....

:)
    Haha jag är lika snurrig jag ju, det är vi nog innan vi kommit över den där tröskeln !

Min sambo vet inget om mina planer heler men anar nog nåt! Jessy skrev ju att barnet får ca 30% av generna eller nåt vid ÄD, vill gärna vet mer där...Jag planerar att bli gravid med ÄD i aug/sept, så kan jag studera ett år haha sen vara mammaledig:), och sen fortsätta året därpå.

Tror ni fan inte varenda jävla familj i det nya grannskapet har ungar ! Jag blir så deppig! Nästan gråtfärdig :( Alla barnfamiljer håller liksom ihop ser jag. Jag tyvker det är skitjobbigt, vill bara hålla mig inne så det inte syns vi är barnlösa...

Ska börja idag med Menopur, 375. Inga större förhoppningar men hoppas såklart innerst inne. En dag i taget!

Har spermatestet kommit? eller svaret alltså?

Jag mejlade just en gyn här i Gbg om de kan skriva ut Kortison och Trombyl, får se vad de svarar. Ska väl kontakta min vanliga gyn också om det. Känner att ska vi göra ivf så vill jag ha alla möjligga mediciner.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-20 23:32:39 följande:

Hcg = 81 = GRAVID!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! <3

Maran det är ju helt fantastiskt åh så glad jag blir! !! Underbara nyheter ?!

Vilken härlig start på helgen!

Grattis!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-04-21 11:06:20 följande:
    Maran - Blev det något plus på urintestet du tog i morse?

Ego: Själv är jag lite trött på em och lite illamåendekänslor vissa dagar, men inte alls så jag kräks. Kissar oftare, men vet att det blir så av kortisonet också.
    Annars mår jag bra. Jag har inte tagit fler hcg, för påsken kom emellan.
    Vet inte om jag kommer bry mig om att ta fler, får se hur jag gör.
    Maran73 skrev 2017-04-23 10:13:11 följande:

Hallå hallå! Tog ett nytt hemmatest imorse för att jämföra, och det är ett mkt starkt och fint plus nu, teststrecket starkare än kontrollstrecket. So far so good! Nytt blodprov imorgon. Ha en bra söndag!

Hej på er!

Så härligt att höra att det går åt rätt håll för er båda! Undrandesökare, illamående är ett gott tecken :)

Själv är jag inne på spruta 5 ikväll, idag tycker jag mig känna i höger äggstock, vilket kan stämma om jag inte bara inbillar mig, då den tydligen producerar mer ägg. Känner mig även lite svullo, men det tar jag !

Blodprov imorgon!

Ringde kliniken idag å frågade lite därför att när jag blandar Menopuren kommer det lite lösningsvätska utanför, typ en droppe, men de sa bara vi får se på blodprovet imorgon så du får i dig tillräckligt, e ju rädd blandningen e för svag. Nojig som vanligt !

Fick nej från min vanliga gyn med immunmediciner, men det finns en till här i Gbg som ev kunde göra det, om vi blev patienter där. Lite sent i denna ivf vända men kanske för framtida försök.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?