Superfurry skrev 2017-04-16 09:32:13 följande:
Hej smurfen!
Kanske bra att blöda så mycket så blir du av med den gamla slemhinnan och en ny fin kan bildas :) trist med stressiga saker. Är flytten fullbordad nu? Jag hoppas så innerligt att det blir ägg så att du får ruva och vem vet, kanske guldägget råkar finnas där!!! hoppas hoppas!!!
Ja den kom idag en dag försent (tackar som frågar) och det konstiga är att jag har fortfarande hög temp! Den brukar alltid sjunka typ till mellan 36.1-36,3 när mensen kommit, den var 36,7 idag och mensen kom ändå. Kan ju vara att det blev nåt som inte fäste ordentligt. Därav fortsatt hög temp (googlat lite liknande fall). Jag vågar inte testa dock, vad hjälper det att veta att jag igen haft en tidigt missfall eller kemisk grav.? Man blir så sjuk deprimerad när mensen kommer. Varför ska jag ha mens när det ändå inte blir nåt? Lite bortkastat liksom :(
Jaja en bra sak är att jag kan nu igen träna hårt inför toughesttävlingen som jag och min vän ska vara med i om ja tre veckor nu!! Shit tiden går! Så det är ju en "bra sak" hade ju annars får hoppa det om jag varit grav. Har tagit det lite lugnt sista veckan då jag haft så hög temp, ca 37 på morgonen så jag blev lite misstänksam/hoppfull. Jaja det får helt enkelt bli äd för oss också om nåt ska hända känns det som :/
Vi har tänkt att om sambons test kommer tillbaka som bra så är det ju mina ägg då som är gamla och kassa och då är äd enda vägen. Vi har diskuterat fram två olika alternativ (nu får ni gärna hjälpa mig och rösta för den som låter bäst!!)
1. Att göra äd i september och under tiden försöka naturligt, men be gyn om hjälp med letrozol/clomid och koll på äggblåsor och ovitrelle för ägglossning, för att se om det blir något med lite hjälp. Finns en liten nackdel med denna att sambon kommer att resa en del med jobbet (ungefär varannan vecka ) inom det närmaste och det verkar som att det ev. kan infalla med ägglossning :(
2. Att nu i maj göra IVF/ISCI med egna ägg och om detta går åt pipsvängen så gå vidare med äd direkt typ i juni (om någon av klinikerna vi tittat på har öppet inte kollat det än).
Vad tycker ni? Sorry för egoinlägg men nu när vi båda varit lediga så har vi diskuterat litegrann och lagt fram olika alternativ :)
Ha det fortsatt fint tjejer!!
Jaså det säger du, jo att jag haft mens går inte ta miste på :(, men bra jag får ny slemhinna då :) Flytten är klar, men inte iordningsställda än, sen "bara" måla huset och göra ordning tomt ! En sak i taget...tur vi är två om det.
Det där med temp har jag aldrig testat, ännu en sak hålla reda på tänker jag, men dom säger man kan ta reda på saker om sin kropp då.
Jag funderar också såklart på nästa steg redan...tänker jag blir 43 i oktober, då är de flesta bra ägg slut hos de flesta, då är bara ÄD kvar. Läste i en annan tråd igår om nån som skrev om en kompis som inte lyckades på varken ivf eller ÄD, fy attans, men sån är ju verkligheten, det KAN ju bli så, även om vi INTE vill det. Men sånt vill man ju förtränga!
Ang dina alt, jag hade nog kört en blandning, IVF nu, funkar inte det, ÄD efter sommaren. Då hinner man samla sig lite. Och under sommaren kanske ta Letrozol mm. Kan du resa till honom under ÄL? Lite fanatiskt kanske, men vad gör man inte...
Ego:
Jag tänker ivf nu, och låta kropp återhämta sig under sommaren, och sen ÄD till höst. Har dock inte presenterat detta för sambon än...men inser ju att egna ägg är slut...vet inte om jag ska kolla det med Letrozol mm. Kör nog vitaminer och ev Rosenrot, kanske försöker få tag i kortison. Skulle möjligen velat prova det nu på ivf:en, för å maximera chanser.
Hoppas alla haft en go påsk !