• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Superfurry skrev 2017-05-03 15:58:50 följande:
    Yeih!! Grattis Smurfen till fin resultat!! Och grattis till att det inte gjorde så ont :)

Så glad jag blir för er! Nu får vi hålla tummarna att alla de fina äggen blir befruktade och att du får ruva :)

EGO: Själv är jag stressen själv! Vi kör toughest nu i helgen och jag har en hög av nationella prov att rätta så som VARJE år tidigare sitter jag inne o rättar när alla andra är ute och njuter av fint väder. Suck. . På lördag ska jag börja med sprejen och på CFC vill de "bara" ge mig 225 gonal f till skillnad från att ha fått 400-450 innan. Men det är kanske bra? enligt dem så satsar de på att jag får mindre men bättre ägg. Låter klokt men är så rädd att jag inte ska svara på en sån låg dos :O triangeln ville ge mig 300 och hade exakt samma förklaring. Tyckte 300 lät ok men 225 låter lite... Som vanligt är dem vaga i sina förklaringar och jag får två korta meningar som förklaring. jag får panik! Visade mailet för sambon som direkt sa att nu byter vi klinik!!!! Han skulle ringa dem för att höra då han blev så upprörd. Men ja det är ju stort prisskillnad....!!! Gah vad göra?

Jaja sån är det!! 

Maran så bra att HCG stiger torts dumma dumma spottings. Hoppas att dessa slutar snart, trots att HCG.n stiger så är det inte kul med sådant. Det vill man helst slippa ju! Haha jag lovar låta bli naturläkemedel, men jag tänkte att det nu var lite bråttom och får jag inte recept på dessa så.... man tager vad man haver sas ;) 

Undrande, nej dessvärre ingen som ska till Grekland snart. Mina vänner är inga chatermänniskor (inte jag heller för den delen) så om de åker dit så åker dem för att uppleva kultur etc etc. så då brukar det bli andra ställen, som Bilbao till exempel ;)  haha :) men jag har informerat denna vän om att kolla efter prenisolon , det verkar faktisk inte som att det är receptfritt, jag pratar spanska faktisk och jag har googlat och det verkar inte som det.. men jag har som sagt bett vännen som inte alls pratar spanska att kolla ändå. Hon har fått reda på att det är till mina allergier (har ju pollen och hund(hästallergi som inte är konstaterat men som jag vet att jag har då jag får alla symptom) och att jag bara blir daltad med hos vården så att jag vill ha fort. Ja hur skulle jag annars förklara varför hon ska handla det till mig? hahaha hon vet att vi försöker men om jag hade sagt vad jag ska ha det till hade hon bara gett mig en lecture om att det är farligt att ta sånt om jag ska bli gravid etc etc. (ja vad heter lecture egentligen på svenska? en åthutning? En föreläsning om riskerna säger man det? sitter med nationella prov i engelska så min hjärna är en gröt av språk just nu ;P ) fick redan en mini-lecture nu när jag bad. hehe

Nä nu ska jag jobba vidare här. Vi hörs alla goa tjejer och Smurfen håll oss uppdaterade!!! Kram
    Hallå Furry! =)

Nu när jag lugnat ned mig några ton så måste jag förtydliga detta med naturläkemedel, eller vad jag menade. Naturläkemedel tycker jag INTE det är något fel på, det jag har invändningar emot är Antroposofiska... medel... som de pysslar med på t ex Vidarklinken (övrig vård säger jag inget om, bara dessa medel som jag inte vill kalla läkemedel =). Man späder då ut den aktiva substansen några miljoner/miljarder gånger, och påstår att det ÖKAR effekten.... Helt galet, finns inga evidens alls för att detta funkar... VISSA personer i olika yrkeskategorier som faller under "alternativmedicin" kan ibland förespråka dessa medel. Usch! Fast det är klart, man blir ju inte SJUK av att dricka vatten (om det är vatten de späder med, minns inte...) men inte faan blir man mer fertil.... Neej, måste sluta skriva om detta innan jag säger ngt jag ångrar. =) Så, ville bara säga att jag inte menade naturläkemedel såsom Rosenrot, Munkpeppar, Valeriana, Johannesört m.m m.m. Eller Omega 3/6 osv. =)   
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-03 19:13:03 följande:
    Hur gick det ?? Hoppas det inte är ngt illavarslande! Tänker på dig!
    Några rapporter om äggen?? När är ET planerat om det går vägen?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-04 15:15:31 följande:

De ringde nyss och tyvärr blev inget ens befruktat :(, mer får jag reda på när läkaren ringer nästa vecka.

Bra att undersökningen igår gick bra för dig !

Så jättejätte ledsen!!! <3 Antar att de gjorde ICSI? Åååh det är så jävla tungt det där beskedet! (Jämför m när vi fick veta att embryona var så kass att de inte fick att använda). Lider med dig, men hoppas också att det gör det lättare att fatta nästa beslut om bebisfabriken. Fast först smälta, älta och vara ledsen förstås! Stor kram, vi finns här om du behöver ösa ur dig något, vad som helst! <3
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-04 19:23:03 följande:

Blev inget av dina 3 ägg befruktat??? Så jättetråkigt att höra !

Hoppas du får mer svar nästa vecka när du får prata med läkaren.

Har du funderat på vad du vill göra härnäst? försöka igen med

egna ägg eller dags att välja ÄD?

Ego: Jag satte ju in 2 färska embryon, normala kromosommässigt enligt PGS, och 25/4 var hcg 51.700 och 2/5 var hcg 85.200. Men gjorde vul idag 4/5 och det fanns inte 2 hinnsäckar utan bara en, och inget foster, alltså fosterlös graviditet

- Trots PGS !  Så kan det tydligen också gå. Ska maila kliniken nu och vänta på svar från dem imorgon. Sen blir det troligen att sluta med mediciner och vänta på blödning.

Så nu tar jag semester över sommaren och låter min kropp via från medicinerna, och nästa försök blir troligen i höst.

Ha det bra i sommarvärmen !

MEN NEEEEJ!!!! Det som tuffade på så fint! Hemskt hemskt ledsen att höra, Undrande!! <3 Tänker att även med alla kromosomer på rätt plats o rätt antal så är det ju en känslig process, ngt lite vajsing i utvecklingen, kanske av en ren slump, och så... Fy så tråkigt!! Stor kram!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-05 10:00:04 följande:

Ja vad fan ska jag säga :(:(:( är helt tom inombords, ont i själen, här har jag först dragit mig för att göra ivf pga sprutor och äggplock, så går den biten bra...förstod att inte alla skulle bli till insätt, men något bli befruktat åtminstone !!! är verkligen på ruta noll, är det fel på äggen, fel på sambons spermier?? Hade velat åtminstone se att de ens kan bli befruktade men nejdå:(

Ingen aning om de gjorde ICSI eller ej, då läkaren inte ringer förräns på tisdag, skit, väldigt lång väntan !

Tröståt massa godis igår och sambon såg inte så glad ut heller:( tror han ser smärtan hos mig. Kanske det som gör mest ont på honom...?

Nu vill jag bara gräva ner mig i trädgården.Så bra att du fick lugnande besked. Är nog inte konstigt med blödningar då vi proppar i oss en del grejer, och tar du inte Lutinus också?? Det irriterar väl lite? 

Hej du! Tycker du ska passa på och trösta dig med allt möjligt "fertlilitetsovänligt" nu, passa på! Känner igen den tomma känslan... Men som Flisan skrev, den lättade ganska snart och ersattes av nya planer. Men det är ju olika förstås!
    Superfurry skrev 2017-05-06 10:03:49 följande:

Hejsann tjejer jag är på språng här ska strax ner till Toughest och springa!! Men jag loggade in här och ser en bra nyheter och två sjuk dåliga :(

Maran så bra att allt var bra med lilla bönan men synd att bli så uppskrämd av blödande! Tror de att detta kan vara anledningen till alla spottings ? (sorry är som sagt lite tidspressat så jag hann bara skumma igenom). Men vad underbart att se ett hjärta! Grattis till det och hoppas att allt fortsätter sin lilla gång utan fler såna incidenter!!

Smurfen min kära vän. Jag förstår så väl den känslan av hopplöshet som du har. Jag har varit där två ggr. Finns inga ord jag kan säga för att trösta efter att man fått det samtalet :'( KAn bara säga att: det behöver inte betyda något, många som får många ägg får inget befruktat. Tyckte det var konstigt att de inte sa något alls om varför, till oss sa dem det. Eller ja dem vet ju inte varför, men de vet om ägget var mogen. Sa dem inte det? Steget till äd är kanske inte så långt nu? Det är klart att det är en stor sorg att man inte får bli genetisk mor till ett barn, men du får bli mamma... En massa styrkekramar till dig min vän!!

Och så Undrande. Vad hände där? Jag som trodde att du nu bara skulle gå hela vägen till bf utan några större problem. Min vän vilken sorg... Hur tänker ni gå vidare? Ni gör väl ett försök till? Men som jag har förstått så ger ett bra PGS resultat större chans att det blir en graviditet men att den ändå inte var helt hundra? Usch vännen, blir så ledsen för eran skull! En massa styrkekramar till dig med!!!

Hoppas att det blir fler bra besked här i tråden snart, detta var ju supertrist :(

En massa kramar till alla kämpande tjejer ge aldrig upp!!!

Flisan välkommen till tråden!

Nu ska jag halsa det sista kaffet och cykla ner och möta mina teammates och springa toughest. Håll tummarna för att jag inte bryter ett ben eller nåt!

Kram kram igen alla fina!

Hur gick loppet??? Du vann säkert!

Själv har jag haft träningsförbud fram till testdag, och IOM blödningarna tyckte både kliniken och akutläkaren att jag skulle ta det MYCKET lugnt. Mina förbetalda ridlektioner rinner sakta ner i vasken... Men, fr o m nästa måndag börjar jag igen om det iaf håller sig till spottings. Har haft extremt lite nu sedan blödningen, typ en tumnagels storlek x 2 kanske (ljust rosa).

Ni som frågat: inget vet ju vad det beror på exakt, kan vara känsliga slemhinnor pga hormoner och/eller graviditet, ngn liten rispa på livmodertappen eller en kombination.... Beslutat att ta Utrogestan vaginalt på kvällen och resterande 2 doser oralt, för att spara på slemhinnorna. Och då inte trycka upp dem så långt så jag aktar livmodertappen. Får se om det hjälper.
    Flisan9113 skrev 2017-05-05 10:14:25 följande:

Hej Smurfen!

Ååååhh den smärtan i själen och ändå ska man hålla fasaden uppe för allt och alla. Du är en krigare och vad skönt att du har sambon att finna tröst hos... och godiset  Jag vet att det låter som en klyscha men sorgen lättar om några dagar. Jag har själv 4 ivf försök bakom mig och den sista gången var negativ i går 4 maj. Jag var helt likgiltig. Jag hade bestämt mig från sista gången, nr 3 att varken vara glad eller ledsen, vaken vara positiv eller negativ. Varken titta på bloggar eller google. Då skulle smärtan bli mindre och det blev den. Det blev ingen avgrund i alla fall mest ilska.

Igår beställde jag hem ALLA mediciner igen för att sätta igång och odla äggblåsor.

Vart går du och får behandling?

Massor av puffar till dig Smurfen.

Välkommen till oss!!
  • Maran73
    KNIZ hco 12B D E skrev 2017-05-07 10:35:51 följande:

Beklagar era misslyckade försök. Visste ni att det finns ett mineral många har brist på och som är AVGÖRANDE för fertiliteten?

Dvs. det är så gott som OMÖJLIGT att lyckas med egna ägg hur mycket medicin och ivf-ägg man än stoppar i sig så länge man har brist på detta.

Det ökar bla. kvalitén på äggen om man äter det före och under hormonbehandlingen innan ÄP.

Det ökar även antalet och kvaliteten på mannens spermier om han äter det en tid innan provinlämningen.

Det är mycket viktigt för dna:et och flera funktioner i kroppen. Det finns flera enkla sätt att se om man har brist.

Som vanligt blir man ju total-ignorerad om man stövlar in i en tråd på det här sättet (förstår inte riktigt varför, alla är ju anonyma ändå och det är tusentals "främlingar" som läser det ni skriver), men ville bara tala om det för er.

Nu ska jag sluta följa er som har svårt att få barn (en grupp jag själv tillhörde för ett gäng månader sedan) och gå över till gravid- och föräldraforumen istället. Lycka till med era fortsatta försök.

Känns lite märkligt att du inte talar om vilket mineral du tänker på?...
  • Maran73
    Jenny39 skrev 2017-05-07 14:54:39 följande:

Maran, titta riktigt noga så ska du se att det står med där.. ;)

Kanske är blind, men ser bara några vitaminer i "nicket".
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-07 17:19:02 följande:

KNIZ baklänges blir ZINK är det den mineralen du menar ?

De flesta här inne äter både Zink och Magnesium redan, har hört att vissa tror

att man kan få barn om man äter det, men för de flesta här inne så behövs

MYCKET MER än zink och magnesium för att få barn !

Haaaa ha ha, jaha DÄR! Du är mkt mer uppmärksam än jag Undrande...

Suck, mkt krångligt och otydligt sätt att få fram sitt budskap på. Kanske inte konstigt att "kniz" blir ignorerad?... Håller f ö med dig, är nog relativt få som har en uttalad zinkbrist i västvärlden?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-08 15:01:16 följande:

Smurfen - Var alla dina ägg omogna ? eller sa de att de föll i sär

så det inte gick att befrukta dem? Hade läkaren någon teori

varför det blev såhär? Har det hänt dig förut att äggen inte gick att befrukta?

Ja, det är väldigt påfrestande både fysiskt och mentalt detta. 

Misstänker att det är min kropp det är fel på, eftersom embryona var ju normala kromosommässigt. Men att mitt immunförsvar är för starkt så det tar livet

av alla embryon, även de som är bra.

Ska fundera på vad jag ska göra härnäst och kontakta läkarna sen.

Det är väldigt frustrerande tycker jag när man fortsätter misslyckas och får fortsätta vara detektiv och leta efter nästa jäkla lilla pusselbit som behövs...

Ta paus om du känner att du behöver det, annars fortsätt kämpa direkt

om du orkar. Med tanke på att vi alla jobbar emot klockan och åldern

när det gäller detta tänker jag. Ta hand om dig !

Undrande, har du kontaktat kliniken du gick på i Grekland, om de kan ha några tips eller teorier? Bara en tanke... fast ni har kanske prövat "allt" i immunväg?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-08 20:19:19 följande:

Maran - Har redan mailat dem, väntar på svar.

Ok, berätta gärna (om du vill!) vad de säger.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?