• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-04-29 08:43:32 följande:

Smurf, var går ni nånstans? Sök er till Falun kanske om det nu inte skulle gå vägen den här gången heller. Men det hoppas vi ju! Stå på er om att ni vill plocka de två ägg som faktiskt finns, eller är det en för stor kostnad i förhållande till realistisk chans? Håller tummarna för dig!!

Vi bor i Sthlm, har inte satt vår fot i Falun än, bara skött allt per telefon o via journalkopior från sophiahemmet, remisser till St Görans här. Det funkar bra.

Just det jag funderar på också...Är kostnaden för stor i förhållande till chansen? Läkaren igår sa högst 15 %chans. Kanske ringer henne om en stund och hör mer hon hade bråttom igår.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-30 16:26:51 följande:

Svårt Smurfen!!! Kan inte svara på sannolikheter, och var dessutom nedsövd under ÄP, men logiskt sett borde det onda iaf vara över bra mkt fortare med få blåsor?? Det samlas dessutom vätska igen i de blåsor de tömt, vilket bidrar till ömhet osv, så rimligtvis samma med det?

Som jag förstår det så har du möjlighet t ÄP? Jag skulle nog personligen göra det, räcker ju med ETT bra och när du dessutom lagt ner tid, pengar, energi osv osv på behandlingen så.... vad tycker din sambo (el är det man kanske)? Även om det inte blir bra så har ni gett det ett helt försök och har då inget att undra över sen, typ "HADE det kanske gått vägen om vi gjort ÄP??"

Usch Smurfen vilket dilemma!!! <3 Skriv mer sen!

Jo får göra äp om vi vill. Gräns går vid tre, ibland två blåsor. Ska nog ringa henne. Hur sannolikt är det att ägg växer till sig på ett dygn? Ska ju ta ovitrelle ikväll och sista menopur var igår ju. Mår nästan illa av obeslutsamhet urk!

Tack för input :)
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-01 12:00:44 följande:

Smurfen! Vi har ju inte haft så många blåsor vi heller... Eller ja, har haft många men de har ju inte växt jämnt så vid äggplock är det ändå typ fyra som kan plockas. JAg hade sagt ja till äggplock, och om det är ägg i alla kan det vara så att det finns ett fint eller två (eller tre!!) i dessa blåsor. Som maran säger: det räcker med ett fint ägg!

MEn jag förstår att det är svårt! Säger dem att du annars får äl sprutan så är det att försöka hemma? Kan ju funka det med....

Ego: det känns lite bättre även om det nu har blivit offentligt om denna vän (jag fick reda på det ganska snabbt) ute bland alla andra nu så det är mycket poster på sociala medier där folk minns personen vilket gör att man inte kan sluta tänka på det :(

Men ja en sak är säker: man ska helt klart vara mer öppet med psykisk ohälsa och prata om det mer. Det är en sjukdom som alla andra och som den ska folk som lider få behandling! Angående våra försök så ska jag ligga på luren imorgon asap de öppnar hos RMC för att få reda på resultaten imorgon. Jag börjar 9 imorgon så jag hinner ringa. Sambon är på jobb så han kan inte. det är alltså mer än tre veckor sen vi var där så de kommer absolut att få sig en åthutning!! grrrr

Om resultaten visar sig vara ok så kör vi ett försök asap och antagligen får jag börja med spray i slutet av denna vecka så håll alla tummar för att provresultat är bra!!!

Shrigley: jag har också haft mycket problem med cystor. Vet ej ifall du har följt tråden länge? Jag har en jäkel som växer varje gång jag har gjort IVF och blockerar hö äggstock. Sjukt irriterande! har aldrig hört att en cysta får en att blöda dock. Men ALLA verkligen alla säger till mig att cystor är normala och att jag bara får leva med s-iten men jag tycker inte att det är normal att den ska växa och blockera och ta plats från andra blåsor..... Men det är jag det. Läkarna struntar mycket i cystan dessvärre och gör inget åt den. Vad säger dem om din? vill de tömma den och så?

HA det en fin första maj alal kämpar!

Smurfen tänker på dig!

Tack för att du tänker på mig!

Behövs nu kan jag säga. Ok så du hade också gjort det. Som Maran. Ja...Då får vi iofs veta om ägg och spermier ens går "bra" ihop. Men jag är ju såå nervös för äp men du sa det inte va så farligt?

Jo får ju välja hemmaförsök, ta älspruta oavsett! Blir tokig!

Bra du mår lite bättre iom fin gamla vän, sånt är inte och leka med :(
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-05-01 16:35:39 följande:
    Tror äggblåsor kan växa/växer ca 2 mm på ett dygn så här på sluttampen. Det ÄR en chansning, absolut, går ju aldrig att säga om det finns mogna ägg i blåsorna. Fast å andra sidan får man ju aldrig veta om man inte försöker... plus att både jag och... var det Furry?... hade en blåsa som "gömde sig". Men som sagt, fyyyyy f..n vad svårt!! 15% är inte mkt, men ändååååå! Näää jag tycker ni ska köra hela vägen, sagt det förut, ångrar INTE mina IVF då de misslyckanden som blev resultatet var en så väldigt stark "spik i kistan". Blev mkt lättare att ta beslut om ÄD sen. Det GÅR inte med mina ägg liksom. Vad ni än beslutar så är det hur som helst snart tydligare hur vägen framåt ser ut för er. Det närmar sig! Antingen gör ni ÄP eller försöker hemma, facit får ni snart iaf. Undrar om jag låter heltossig nu eller om man fattar vad jag menar... *pepp* och Kraaaaaaam!
    Hallå igen !

Tack igen för råd :) Så hjälpsamt !

Pratade med läkaren igår och hon sa de kan plockas redan vid 12, 13 mm, och då vara mogna, och det har de ju passerat nu, och kanske som du säger nån gömt sig, eller nån av de andra mindre som växt ikapp, så som mest i så fall 4 ägg, men mer sannolikt 2-3. Får vara glad för det ! Är ju två mer än normalt vid Äl !

Så har bestämt oss för äggplock ! Apnervös är bara förnamnet ! Försöker tänka det inte alls behöver vara så smärtsamt så att jag kreverar. Dessutom bara få ägg som ska ut.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-01 12:00:44 följande:

Smurfen! Vi har ju inte haft så många blåsor vi heller... Eller ja, har haft många men de har ju inte växt jämnt så vid äggplock är det ändå typ fyra som kan plockas. JAg hade sagt ja till äggplock, och om det är ägg i alla kan det vara så att det finns ett fint eller två (eller tre!!) i dessa blåsor. Som maran säger: det räcker med ett fint ägg!

MEn jag förstår att det är svårt! Säger dem att du annars får äl sprutan så är det att försöka hemma? Kan ju funka det med....

Ego: det känns lite bättre även om det nu har blivit offentligt om denna vän (jag fick reda på det ganska snabbt) ute bland alla andra nu så det är mycket poster på sociala medier där folk minns personen vilket gör att man inte kan sluta tänka på det :(

Men ja en sak är säker: man ska helt klart vara mer öppet med psykisk ohälsa och prata om det mer. Det är en sjukdom som alla andra och som den ska folk som lider få behandling! Angående våra försök så ska jag ligga på luren imorgon asap de öppnar hos RMC för att få reda på resultaten imorgon. Jag börjar 9 imorgon så jag hinner ringa. Sambon är på jobb så han kan inte. det är alltså mer än tre veckor sen vi var där så de kommer absolut att få sig en åthutning!! grrrr

Om resultaten visar sig vara ok så kör vi ett försök asap och antagligen får jag börja med spray i slutet av denna vecka så håll alla tummar för att provresultat är bra!!!

Shrigley: jag har också haft mycket problem med cystor. Vet ej ifall du har följt tråden länge? Jag har en jäkel som växer varje gång jag har gjort IVF och blockerar hö äggstock. Sjukt irriterande! har aldrig hört att en cysta får en att blöda dock. Men ALLA verkligen alla säger till mig att cystor är normala och att jag bara får leva med s-iten men jag tycker inte att det är normal att den ska växa och blockera och ta plats från andra blåsor..... Men det är jag det. Läkarna struntar mycket i cystan dessvärre och gör inget åt den. Vad säger dem om din? vill de tömma den och så?

HA det en fin första maj alal kämpar!

Smurfen tänker på dig!

Nä men så är det väl, i vår ålder, jag blir glad det bara finns två att plocka, och nu tom chans få de befruktade, har vi ju aldrig fått annars ! Men jag är sååå himla nervös för äp, men jag SKA genomlida det ! Annars får vi aldrig svar ! Imorgon vid 8 är det dags, hjälp !

Nå fick du svar från Rmc? Så om bra, ( hoppas jag ), ska ni börja med ivf nu då? Blev det triangeln?
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-04-28 14:11:15 följande:
    Jättetråkigt att höra Smurfen !  Hoppas du och sambon kan prata ut över helgen.
    Ja, det är klart att det är tråkigt att det inte blir ens egna gener, men det blir ändå ens egna barn. Jag tänker hellre ÄD-barn än inga barn alls. ÄD kan vara bra möjlighet om man vill det. Men prata med din man hur han tänker om det
    där med donation.

Ego: Jag tog nytt hcg i tisdags 25/4 och det var 51700, så graviditeten fortskrider.
    Jo, hade ju hoppats på åtminstone 4-5 ägg, men var lite inställd på färre ägg denna gång, men visst går man igenom behandling vill man ju ha fler. Mitt FSH är bra, men själva åldern spelar väl in antar jag.

Har ju inte jagat kortison, men ska nu börja med tredjedels albyl, ska ju plocka ägg imorgon !, och har fr.o.m igår tagit 2 omega kapslar, såna som du käkar, och 25 mikrogram d vitamin, får se om det kan trycka ner immun något. Tar bara en av varje annars. Och jag har sagt till sambon att han får gärna nysa mig rakt i ansiktet så jag blir förkyld :)

Härligt att höra att graviditeten går framåt som den ska ! Vilken vecka är du i?
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-05-02 11:01:03 följande:

Smurfen - Låter bra att du ska testa med en tredjedels Albyl Minor,
    Omega3 och D-vitamin. Kom ihåg Folsyra också !

Får du Lutinus eller Crinone utskrivet av din läkare?
    Om inte så kan man köpa detta och använda, bruksanvisning medföljer:

www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

Och om du bestämmer dig för att du vill ha mer hjälp med mediciner så
    ring Marie: 0708-88 38 36 Måndag - Fredag 13:00 - 14:00
    Så kan hon säkert hjälpa dig.
    www.fertilitetplus.se/

Hoppas det går bra med ditt äggplock !!!

Japp folsyra 400 har jag käkat i flera år till ingen nytta känns det som nu !

Lutinus ligger i badrummet redo ! Men tack !
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-02 12:29:36 följande:
    Så glad jag är för att ni bestämmer er för det lite som du säger då vet man att dina ägg och hans spermier går eller inte går ihop. och som Maran säger om det nu går åt pipsvängen så har ni försök och då kan man gå vidare med nästa steg äd. eller vad nu nästa steg blir för er :) Men nu hopaps vi på minst 3 fina ägg!!!!! Spännande Smurfen yeih :)

Undrande och Maran tackar som frågar. Ja vi fick idag det efterlängtade samtalet och jag är så lättad. Fiiiina fina spermier, massor 500 miljoner, de simmade fint och ingen eller mycket mycket lite fragmentering så mao en normal och god resultat, PEW säger jag bara P E W. Sambon och jag gjorde mentala high fives då han är på resa med jobb och jag är hemma. Så skönt och så lättad. Då är det förmodligen bara mina kassa-gamla ägg som spökar och det känns ju mer acceptabel, man kan ju jobba mer med äggkvalitet med akupuntur etc.. och om det blir äd så kommer ju unga friska ägg med min sambons spermier att göra susen Bara ugnen det ska bakas i håller måttet :) Men det kändes skönt med en mindre sak att tänka på sas :D glad!!

Mailade kliniken direkt och bad om att starta asap. Så vi får se!

Smurfen vi kör faktisk på Copenhagen fertility igen. Inte för att vi är så nöjda med dem, men för att de har en lägre pris för par som redan varit patienter hos dem så vi sparar 9000 kr. för ett ICSI försök till skillnad från Triangeln, pengar som sedan kan användas till en ev. äd eller ett nytt försök ifall resultatet på nästa försök blir mycket lyckad. men den dagen den sorgen :)

Vi får se vad de svarar!!!

Undrande du som kan en del, inte hört om man kan ta naturliga immunnedsättande? Läste nånstans om att devilhorse claw (eller vad det heter ;) ) var eller liknade kortisoneffekten, men var ett naturläkemedel. Vet ej om detta stämmer dock, det var en engelsk sida.

Ha det fint tjejer!!

En lättad Furry
    Så himla gött Furry ! Nu är det bara att köra! Herregud hade han så många hehe ja dom ska väl räcka :) Då är det bara att invänta DET ägget. Tycker ni gör rätt med nåt försök till åtminstone, speciellt om det inte är så satans dyrt.

Apropå immunnedsättande, (ursäkta jag lägger mig i), men omega 3 och d vitamin kan få ner immun också, det kör jag på nu i hopp om att det ska hjälpa något. Finns amerikanska studier på det som jag läst, rtor det var Alan Beer, infert läkare som gjort studier??

Ja nu är det ingen återvändo, är såå himla nervös inför imorgon, just nu kan jag andas, men imorgon bitti vet jag inte om jag kan vara kommunicerbar...får tyligen inte lugnande utan bara morfin, pga spyrisk antar jag.

Ny rapport kommer !
  • smurfen 11

Rapport!

Hela 3 ägg kunde hönan värpa:) :)

Ett var dessutom ett de inte trodde skulle växa ikapp!

Allt gick riktigt bra gjorde inte alls ont så oroar mig i onödan som vanligt, kändes bara lite ont när de sätter in skohornet plus kändes pytteliten när de satte sista bedövnings dutten. Kändes inget när hon tog ut blåsorna!

Pepparpeppar inte ont efteråt men piller hemma ifall att.

Så nu bara vänta tills imorgon och se om någon är mogen.....Och dessutom vill bli befruktade. Gah! Börja med lutinus ikväll.

Vilken emotionell pärs ...Blir ju helt matt!...sov som en kratta inatt men nu på sofflocket :) ut i solen sen på promenad.

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-05-03 18:43:27 följande:

Hej tjejer! Nu kommer ett nervöst depp-inlägg med ego-tema...

Sitter i väntrummet på gyn akuten då jag började blöda imorse... Mejlade kliniken som bad mig göra VUL om det gick, så jag ringde Södersjukhuset (överdrev kraftigt annars kommer man ju ingen vart!) och, ja... här sitter vi nu. Har inte ont bortsett fr ett lätt molande över ryggslutet och i slidväggarna (har så ibland normalt) vilket dykt upp kortare stunder, men inget att tala om direkt. Blödningen lugnat sig också, bara lite nu. Lätt förhöjd temp och blodtryck, det sista tror jag beror på stressen faktiskt, hoppas det iaf! Detta kan gå precis hur som helst känner jag! Usch...

Hur gick det ?? Hoppas det inte är ngt illavarslande! Tänker på dig!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?