• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-05-20 11:21:05 följande:

Tack för alla hurrarop o grattisar!! <3

Flisan, just det. ÄP var det ju!! Ååååh du får inte hålla oss på sträckbänken så här! Rapport?

Smurfen, jag tänkte inte på att fråga om det gick att använda Synarela istället för Procren, tyckte det var skönt med bara en spruta också (depotberedning som har effekt i flera veckor). Procren (som man tar själv) var lite meckigare än t ex Puregon då den behövde blandas, men det har du ju rutin på om det skulle bli aktuellt.

Sedan var det Progynon 2 mg (estradiol/östrogen) från mensens andra dag, 1x3, och 4 dagar innan transfer började jag även m Progesteron 3 ggr dagligen. Använder Utrogestan som kladdar mindre än Lutinus och som även kan tas oralt. Licensläkemedel i Sverige så det används inte om man tål Lutinus. Kliniken skickar U via DHL.

Från måndag ska jag börja trappa ner Progynon lite försiktigt, har ju ökat på den till 2x2 då jag fick spottings så nu ner till 1x3 igen, osv osv. Om allt ok trappas Utrogestan ned från v 12 tror jag.

Ego: Mår sådär, sååå GRUVLIGT trött och... inte direkt illamående utan bara.. ständigt olustig i magen, men ibland illamående också. Postafen och/eller Seaband håller det hyfsat i schack dock. Blodsockret helt omöjligt att reglera nu, mkt låga värden vilket också gör mig trött. Kanske det är en tjej? Mådde inte såhär m sonen nämligen. Men det kan vara helt olika vet jag mellan graviditeter. Och, vill inte låta gnällig, "bollen" är ju värt detta och bra mkt mer! <3

Hej Maran,

Japp, har ju bllandat Menopur så har ju det under kontroll tror jag ! Och bara progynon och lutinus? Great ! Inte så dyrt heller...har båda hemma kvar.

Däremot inte snackat med sambon om detta med äd, får ligga lite lågt då nu allt är så färskt efter ivf. Däremot, om vi gör det, vill jag inte bli för gammal...vi har så mycket med huset också, det ska målas och sambon tänker bara på målefärg nu...suck.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-05-22 18:22:55 följande:
    Hallå hallå, nä inte riktigt lika mkt läkemedel att hålla ordning på, men en del blir det ju.

Troligtvis klokt av dig att ta lite "semester" ett tag o göra lite annat! Din sambo verkar vara en sådan som behöver pauser, vilket är något frustrerande för oss som tänker o agerar i 180 km i timmen! Ni kanske kan komma överens om ngt typ "ok, vi tar en paus till 1 Augusti och jag lovar att inte ta upp det innan dess, men då måste vi prata ut ordentligt om hur vi ska göra" eller ngt åt det hållet?
    Jo, inget som händer här innan augusti i alla fall. Fortfarande inte pratat med sambon, drar mig lite för det. Vet, det är hemskt...innan ivf behövde han också tänka och nu blir det liksom ett steg till, med äd. Men jag blir väldigt stressad över att inte säga nåt heller...usch.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-22 21:22:56 följande:
    Hej Flisan! Vi har också hört att vi kanske ska värdera äd från Triangeln, men att de kunde hjälpa oss. Så de sa båda. Kanske de gör det med oss gamlingar?
    smurfen 11 skrev 2017-05-22 16:40:19 följande:
    Hej Maran,

Japp, har ju bllandat Menopur så har ju det under kontroll tror jag ! Och bara progynon och lutinus? Great ! Inte så dyrt heller...har båda hemma kvar.

Däremot inte snackat med sambon om detta med äd, får ligga lite lågt då nu allt är så färskt efter ivf. Däremot, om vi gör det, vill jag inte bli för gammal...vi har så mycket med huset också, det ska målas och sambon tänker bara på målefärg nu...suck.
    Smulfen håller med Maran att ni kanske ska lägga en plan där båda blir nöjda. Jag försöker att prata så lite som möjligt om det med sambon utan mest det mest viktiga. Han hade nämligen en breakdown där i oktober med äd ivf ics och fan o hans moster som han sa. Så nu tar vi det i små steg, så ibland förvånar han mig med att slänga ur sig: men ska vi inte ta en trepack försök? och annat. Alla är ju olika man tar in små portioner av det som man tycker man kan klara. Kanske målarfärg är ju ett beslut, men en mindre avgörande sådan så det känns tryggt för din sambo nu.... Men trist ändå när man vill ha plan b redo! Hur tänker du inför äd då?

Ego: det känns mer och mer i äggstockarna men inte alls lika mycket som sist ändå. Nu på sjunde sprutdag. UL på fredag och jag skulle nästan tro att det blir äggplock på måndag nästa vecka om jag nu följer samma mönster som de andra försöken... Trist då jag inte vet ifall jag kan ta ledigt!mitt i betygssättning :O jag får kanske anmäla mig sjuk eller nåt. Sambon har också na¨mnt att han e superbuse nästa vecka. Har varit stressad över detta nu hela veckan!!!

Jaja det ordnar sig på nåt sätt! 
    Ok ja känns som min sambo alltid har en breakdown med allt detta:(

Målarfärg är precis vad han klarar nu känns det som! Som jag nu skrev till Maran så känner jag mig dock deppig då vi inte kommer nån vart...

Jag förstår ju att äd är ända utvägen om vi ska ha barn, men ju mer man läser om det så förstår man att det inte heller kanske funkar på en gång. Jag vet ju inte varför vi inte lyckats. Tänk om man liksom inte ens KAN få barn. Jag känner att man blir ( eller jag ) väldigt ego utan barn,

Så hur går det för dig? Ul imorron? Åh vad spännande! Hoppas nu det syns sex fina blåsor, håller alla tummar :) Har ni köpt trepack ?
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-22 09:48:51 följande:
    Hejsansvejsan! Ojjjj det är så mycket som händer i tråden att jag inte kan hålla i sär all.... sorry. Men en kortis till dig Maran: 8 blåsor och 6 ägg. På torsdag sätter de tillbaka en blastocyst.

Jag har haft kontakt med Läkaren Kåre på Triangeln IVF i Köpenhamn eftersom jag inte vill stanna kvar på Storken. Han föreslår att jag ska ta en äggdonation direkt... Varför har inte Storken gjord det under 5-6 försök på mig innan om äggen är så dåliga...? Jag fattar ingenting.

Blir bara så trött och orolig över dessa tvära kasst.
    Men har du fått en blastocyst idag?? Det är ju kanonresultat!

Du verkar ha bra äggreserv ! Kanske därför de inte nämnt äd? Du får bra med ägg så de kanske ser att det kan bli nåt?
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-05-22 22:54:28 följande:

Gokväll på er allihop!

Furry-härligt att du känner ngt i äggstockarna...själv sprutardag 6 och Nada :(

Fingers crossed!

Maran- Jo har ju nämnt att jag har ett barn sen innan, ivf (fyra år) och har en 15 åring

med. Saken är att det var inte riktigt meningen och berätta det men insåg sen var

vad jag skrev ang illamåendet. Har gått igenom oerhört

mycket för att få båda mina barn och känslan, längtan till en till blir tyvärr

inte mindre intensiv. Hade jag aldrig trott innan. ÄD hade jag

kunnat tänka mig men pengarna finns tyvärr inte. Så liiiite stress inför sista försöket :0

Smurfen - känner så igen det som du beskriver i min kille.

Det som funkat här är små doser...betänketid för honom en vecka i taget och att

vi båda fått beskriva våra känslor. Min sambo har nu förstått hur mkt

d här betyder och har gått m på nästan allt jag bett om....till slut efter betänketid.

Kramar till slla!

Hallå där,

känner du nåt nu då i äggstockarna? Är det ul imorgon då? Hoppas det visar bra resultat, håller tummarna:)

Jaså du känner igen detta med din sambo också, bra att inte va helt ensam i den situationen. Min sambo har svårt pratat om känslor, han går gärna bara iväg så det är svårt här:( Min sambo förstår nog också hur mycket dertta betyder, men tror pengar spelar roll här också. Vi har precis byggt nytt, jag ska förmodligen börja studera till hösten. Jag har pengar till äd dock. Sen ser nog sambon att det blir ännu ett projekt, resa, ta nya prover ev bla bla. Jag kan också känna viss stress över det.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-28 20:33:54 följande:
    hej! Ja hoppas att nån av de fem segungar växer ifatt dock så att det blir 4 eller kanske tom 5!! Men ja mest hopasp jag ju så klart på kvalitet och guldägg! Jag ska plockas på tisdag insättning på torsdag (om vi kommer så långt vi får se!)

Håller tummarna för oss!
    Det blir ju jättebra antal med blåsor:) Håller tummarna sååå mycket för äp imorgon !

Jag hade ju nån på 8 på sista ul som växte till sig som de plockade några dagar efter så allt hopp finns !

Superspännande ! Rapport imorgon :)
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-05-29 10:35:43 följande:

Ååååååh ett litet egoinlägg!! De hittade 4 mogna ägg idag tjooohoo Äggplock onsdag! Glad för det lilla!

Furry lycka till imorgon!!!!

Kram alla!

Kunde de även se de var mogna? Men 4 är jättebra, håller tummarna även för dig, önskar rapport från dig på onsdag !
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-26 10:54:22 följande:
    Hej!
    Tack snälla för tipset om tråden ska absolut läsa på om detta. Förstår att de gör det utomlands bla på AVA Peter kliniken. Har redan kontaktat dem för att förbereda mig i god tid. De är super trevliga och hjälpsamma. Jag ska åka på deras konvent/föreläsning i Göteborg den 18 juni, söndag, 17-19, någon som vill följa med? 
    Hej Flisan!

Du kanske inte behöver göra äd?? HAar du fått tillbaka blastisar förut? För å vara 42 ocjh tom få det är ju hur bra resultat som helst.

Jag har också pratat med dom, i Ryssland, AVA Peter i St Petersburg, håller med, Tamsin Bowers ringde mig och var hjälpsam och trevlig. Såg också de ska ha nån informationskväll 18 juni, kanske ska hänga på där...
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-29 17:32:40 följande:
    Hej Smurfen!
    Jag har fått tillbaka två tidigare blastisar förut men tyvärr dog de två sista i detta sista försökte i DK. Så nu ruvar jag på ett färskt försök som jag har fått ny testdatum till, den 8 juni.

Jag blir bara så snurrig över all information som klinikerna ger mig. Storken har aldrig nämnt något om tex slemhinnan som är väldigt viktig i sammanhanget, 6-1cm skulle vara för tunn men det gjorde Triangeln.
    Om man ser det krast så spelar det ingen roll hur många bra blastisar jag får om slemhinnan är för tunn och den inte fastnar.
    Jag prata med den svenska koordinatorn Maria Relff, hon var jätte snäll :o)
    Ok, nä sant, om det inte fastnar är det inte bra ändå. Men nu hoppas vi på detta sista ägg, och att det fastnar :)

Jaså har de en svensk där också, fick just ett mejl om 18 juni, inte omöjligt jag går dit.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Och du som vart så orolig ! Det är ju kanon resultat :)

Men har du fått kortison? Av vem? För mig du också hade svårt få tag i det. Det är ju också bra, verkar som allt ska vara nu då, nu hoppas vi bara på att de befruktas och delas. Så spännande med fortsättningen !

Jag fick också ut fler på den sidan som va seg, så de har en förmåga att komma ikapp.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?