ivf / äd 2016/ 2017?
Tack för alla hurrarop o grattisar!! <3
Flisan, just det. ÄP var det ju!! Ååååh du får inte hålla oss på sträckbänken så här! Rapport?
Smurfen, jag tänkte inte på att fråga om det gick att använda Synarela istället för Procren, tyckte det var skönt med bara en spruta också (depotberedning som har effekt i flera veckor). Procren (som man tar själv) var lite meckigare än t ex Puregon då den behövde blandas, men det har du ju rutin på om det skulle bli aktuellt.
Sedan var det Progynon 2 mg (estradiol/östrogen) från mensens andra dag, 1x3, och 4 dagar innan transfer började jag även m Progesteron 3 ggr dagligen. Använder Utrogestan som kladdar mindre än Lutinus och som även kan tas oralt. Licensläkemedel i Sverige så det används inte om man tål Lutinus. Kliniken skickar U via DHL.
Från måndag ska jag börja trappa ner Progynon lite försiktigt, har ju ökat på den till 2x2 då jag fick spottings så nu ner till 1x3 igen, osv osv. Om allt ok trappas Utrogestan ned från v 12 tror jag.
Ego: Mår sådär, sååå GRUVLIGT trött och... inte direkt illamående utan bara.. ständigt olustig i magen, men ibland illamående också. Postafen och/eller Seaband håller det hyfsat i schack dock. Blodsockret helt omöjligt att reglera nu, mkt låga värden vilket också gör mig trött. Kanske det är en tjej? Mådde inte såhär m sonen nämligen. Men det kan vara helt olika vet jag mellan graviditeter. Och, vill inte låta gnällig, "bollen" är ju värt detta och bra mkt mer! <3
Japp, har ju bllandat Menopur så har ju det under kontroll tror jag ! Och bara progynon och lutinus? Great ! Inte så dyrt heller...har båda hemma kvar.
Däremot inte snackat med sambon om detta med äd, får ligga lite lågt då nu allt är så färskt efter ivf. Däremot, om vi gör det, vill jag inte bli för gammal...vi har så mycket med huset också, det ska målas och sambon tänker bara på målefärg nu...suck.