• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-06-02 11:41:01 följande:

Så, nu har jag äntligen fått besked efter en låååång väntan hela fm: det blev 3 st befruktade av fem, så vi ska få komma tillbaks imorgon (ända till Falun) för ET. en liten milstolpe i allt

Sen börjar nästa ORO, att ruva osv... men det får vi ta då. nu är det milstolpar som gäller, och de gillar vi eller hur?

Hurra hurra!! Kul m lite glada nyheter! Ja, man galopperar ju förstås iväg i huvudet, gåååår ju inte att låta bli... Hoppas på ett topp embryo!

Jag fyller 44 i augusti så graviditeten kom i näääästan sista stund, satt en gräns vid 45. Hoppas du o jag kan ses i Stockholm m varsin stor mage!! Kram
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-06-03 07:03:28 följande:

Skrev ett långt mail igår som försvann gaaah.

Flisan så ledsen för di skull skickar kramar o hoppas på positivt besked trots blödning.

Shirgley- nu ska d gå vägen :)

Tack alla för pepp! Fick två fyracelliga insatta igår :) Nervös väntan!

En fråga ang kortison jag tar 15 mg pred och har nu fått för mig att hjärtklappningarna

jag får inte är bra!? Mitt bltr går upp kan d verkligen vara bra? Min tanke är att embryon inte vill vara i en så miljö Eller har embryon ingen påverkan förbibdelse m mig ä om ni förstår

vad jsg mensr3. Sover dåligt med .. aldrig slutar man att oroa sig

Kram alla!

Spännande dagar framöver!! Så kul det vore om du fick plus!!! Hoppas hoppas.

Hjärtklappningar tror jag inte är farliga/negativa om de inte är väääldigt ihålliga. Högt blodtryck däremot...vet inte? Har du mätt det så du vet att det gått upp? Usch svårt, önskar man vore fertilitetsläkare!!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-03 11:07:27 följande:

Högt blodtryck och graviditet är alltid dåligt !

Högt blodtryck kan nämligen vara tecken på havandeskapsförgiftning och då måste barnet ut annars riskerar både barn och mamma dö.

Ja d e klart, men det vi funderar på nu är väl snarast hur det ev påverkar en implantation? Jag har iiingen aning.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-03 11:46:37 följande:

Tack, det ska jag kolla upp!

På väg till ET nu o hoppas att det är fina små embryon som väntar på oss där. ???? Ska passa på att fråga om allt: dropp, Trombyl, Glue you name it.

Lycka till!!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-03 12:54:09 följande:

Maran - Pred som ger hjärtklappning förhindrar då implantation på mig.

Aha. Ja vem sjutton vet som sagt, det bästa är väl (som du skrev) att kontakta kliniken.

Trixigt!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-06-03 13:16:47 följande:

Aaaaa tack för svar snällaste ni! Är det kört nu då? Buuhuu tog 12,5 mg idag istället

och efter frukost. Idag känner jag inte sååå mycket dom igår. Kan jag bara ändra sådär? Undrade -är du säker på att d var d som störde implantationen?? Blir såååå nervös nu?

Hur länge har du tagit dem? Sluta tvärt är en dålig idé (om du inte började typ igår..) men trappa ned försiktigt är ok. Har absolut för mig att ju längre beh pågått desto försiktigare måste man vara. Iaf, Tycker verkligen att du ska ringa din läkare på måndag! Vi härinne kan ju egentligen bara tro saker medan en fertilitetsläkare (?) faktiskt bör kunna uttala sig mer säkert om detta varit "dåligt". Svårt att tro att det är helt klart köööört, men som sagt, är absolut inte expert på implantation! Kram på dig, hoppas det löser sig!! <3
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-03 13:37:17 följande:

Hej, det var som en drive thru. Två embryon återförda, ett 8 celler o det andra 4-celligt, båda av toppenkvalitet. Fick också Trombyl, Prednisolon och så Lutinus såklart. Nu bara måste det funka!! ??

Jippiiiiee! Härliga nyheter!!! Ruuuuvare i tråden!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-03 14:15:39 följande:

Japp känns bra. Känner på mig att det kommer att funka. Och om det skiter sig åtminstone har jag fått vara lite glad ett tag

Om högt blodtryck skulle jag bums prata med kliniken, det är det de är till för. Lycka till!

Låter lovande! Hade också den känslan när vi fick se vår lilla "boll" innan insättning. Håller allt jag har!
  • Maran73

Hallå tjejer! Ligger o försöker smälta en oväntad nyhet. Fick resultat av PGS per mejl igår och tittade på det nu ikväll (spec mödravården ville veta vad testet innebär exakt), och det vi inte tänkte på var att könet förstås framgår! Lite klantigt av både oss och vår koordinator kanske, men men.

Iaf, det är en liten pojke därinne!! <3

Så... mycket att smälta då det blev så abrupt! Men glad o lycklig ändå. Jag och mina två pojkar liksom, en stor och en pyttepytteliten. <3 <3 Och så mannen förstås! Mkt män blir det som kan ta hand om mig, haha.

• Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-04 06:31:40 följande:

Nämen, vad spännande! Hur kunde du få reda på det reda? Är du inte i vecka 11? Vad är PGS? Många frågor!!! Så glad att allt går som det ska för er :)

Hej Tuttis! Vad tidigt du är vaken. Blev själv toanödig och började tänka på vår lille kille igen = kört att somna. PGS = Pre implantation Genetic Screening. Ett test där man från en blasto tar ett yttepyttelitet cellprov och på ngt magiskt sätt kan kolla att embryot har "rätt antal kromosomer på rätt plats". Normal kromosomuppsättning alltså. Det täcker inte ALLA fel som ev kan finnas, men de vanligaste såsom trisomier (Downs är t ex trisomi 21 där barnet har tre kromosom 21 ist f två). Och, könskromosomer är ju en del av vår uppsättning.

Hur går det för dig då? Har tänkt på dig o undrat. Spottings? När är det dags f tidigt UL?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?