• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Sjuttiosjuan skrev 2017-06-09 11:21:33 följande:
    Sitter här och väntar nu!

Jobbigt med kommunikation.. Tror vi tjejer är så sjukt mycket mer involverade i den här processen på alla plan. Det tog en stund innan jag kände att jag fick med mig sambon på det här med att skaffa familj men nu är han med på tåget minst lika mycket som jag och jag känner att vi kan prata om allt närsomhelst. Men som sagt, var frustrerad i många år..

Tycker att du ska gå utan honom om du känner för det alternativt kommer dom väl tillbaka och då kanske han är lite mer redo? Ingen idé att tjata med honom om han inte är fokuserad.

Återkommer med rapport:)
    Är det vul imorgon då? Förstår dig...jag var skittrött på sprutorna dag 9 och framåt, började ömma i skinnet också. Hoppas som sagt de växt till sig, är tydligen rätt vanligt att de gör.

Japp, det är ju våra kroppar så visst är vi mer involverade dessutom finns nog driften mer hos oss att skaffa barn. Tror jag. Killar tänker mer på praktiska saker. 
    Jadu samma här...tagit lång tid att ens göra ivf...tar väl lika lång tid å få med honom på äd då.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-11 10:57:07 följande:
    Du kan inte vara gravid då? :)
    Nä...:( det hoppet med egna ägg har försvunnit för länge sen tyvärr. Bryr mig inte om testa. Kanske stress som gör den sen.

När det dessutom sket sig med ivf:en så spädde det bara på faktumet att det inte funkar. Förmodligen är mina ägg kassa plus eventuellt att sambons spermier saknar nåt som gör de kan befrukta ägget.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-11 12:18:27 följande:
    Jag fattar:( Men konstigare saker har ju hänt! Men det är så tröttsamt när kroppen inte gör som man vill:(((
    Jo sant konstigare saker har hänt.

Så nytt ul för dig igen, förstår det är tröttsamt, men håll ut! Annars insemination? Det hade jag tänkt föreslå då när jag hade få ägg, men tänkte om och att jag ville testa göra "hel" ivf.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-11 12:37:57 följande:

Hallå tjejer!

Välkommen tant rosa! Spännande med fler "ÄD-kompisar".

Jessy, utan PGS betalade vi ca 70000 kr (inkl mediciner om jag minns rätt). Inga garantier men om det inte blev några ägg har jag för mig att vi skulle få tillbaka... 30 000 kr kanske? Ngt sådant.

Smurfen, gå på seminariet tycker jag! Använde själv fakta som "ammunition" för att övertala mannen gällande ÄD. Krävdes inte så mkt övertalning iof sig, men ändå.

Själv har jag idag tagit det sista östrogen pillret, ett piller mindre iaf, hurraaaaa! Börjat trappa ner progesteronet också men måste ta dem till början av juli. Annars är en sak som är besvärligt att jag har NOLL romantiska känslor för mannen öht. Vill inte ens pussas utan helst bo i en liten glasbur om jag fick välja. Suck. Vi är väldigt "pussiga" normalt så det känns jobbigt för båda, men på helt olika sätt. Går förhoppningsvis över när hormonerna lugnar ner sig och jag börjar må bättre, men lite ängslig blir man ju!

Vad säger du , ca 70 papp, och något tillbaka om det inte funkade? Då kanske tom min sambo vill testa. Han är så orolig med pengar, ändå har han gott om dom.

Jo ska bestämma mig på torsdag om jag går på mötet, svärföräldrarna är här då, så får ju absolut inte med sambon, men jag kaske behöver ett break från dom;)

Så gott du börjat trappa ner, kan nog bli bättre med gubben sen då, kommer ihåg när jag käkade progynon inför första ivf...jag hade konstant skallebank och var sur.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-12 05:24:27 följande:

Shirgley - häller tummat o tår!!

Smurfen- tycker du ska prata m mannen. DU verkar ju må dålict3

på det? Varför ska vi vänta o pricka i rätt tid liksom? Han måste lyssna på hur du känner det. Sen behöver han inte g m på det men du bör iallafall berätta hur du känner. Lycka till vad du än gör!

Här fortfarande minus... eller ska testa sista dagen precis nu.

Smurfen! Jag går nog på seminariet på söndag! Nån som vill med? Kram!

Jo...tack för ditt stöd:)

Jag känner ju att det är NU vi ska göra äd, om någonsin, läste dessvärre om havandeskapsförgiftning igår och blev lite skraj...nu behöver det ju inte hända alla, men med stigande ålder så är det ju fullt möjligt.

Ska fundera tills torsdag om jag ska på mötet!

• smurfen 11
    Jessy och Shrigley,

vad ni håller på :)

Om ni hade försökt hemma på naturlig väg, när hade ni testat då?

Hoppas ni båda plussar !

En fråga till er som är vana att använda gravtest, kan man testa mitt på dan också? Eller är säkrast på morgonen?

Min mens skulle ju anlänt igår, men inte en tillstymmelse till spottings har jag som jag alltid har 2-3 dagar innan. Inga ömma bröst heller, som jag också alltid har. Men molvärk har jag haft i 5 dagar nu. Men kanske har den blivit knas efter sista ivf sprutan, den 29 april? Men har ju haft en normal mens emellan...köpte iaf ett test på apoteket nu.
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-12 16:42:57 följande:
    Vi håller på en himla massa :) helt hopplösa! Men ok jag lovar, ska inte testa förrän onsdag. Om två dagar. Hålla ut. Puh.

Jessy01 skrev 2017-06-12 14:50:43 följande:

Smurfen- Hahaha och du är med i denna leken med nu Man blir ju helt knäpp. Fast jag är säker på - så inga tvivel där.

Ja, ni är ju goa :)

Jo vågade mig på testa imorse och det var så blankt det kan bli. ändå ingen mens i sikte inga spottings, däremot lite molvärk då och då. Kan inte mensen bara komma då !

Har ni nån gång gjort hela ivf utan återföring, hur var eran mens efteråt då??
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-06-12 15:08:06 följande:

Smurfen - Ang priser och vilkor vid äggdonation. Så här fungerar det hos AvaRiga. Man behöver inte betala om äggdonatorn inte producerar ett enda ägg, och man får betala 50% av kostnaden om hon producerar endast ett ägg.

Men om hon producerar 2 ägg eller fler, då måste man betala hela summan och då kan man inte få något tillbaka.

Dessa vikor gäller endast om man väljer deras billigaste paket med 3-dagars. Väljer man 5-dagars och PGS gäller det inte.

Om du funderar på AvaRiga så har de en prislista på svenska på deras hemsida. Man kan enkelt börja chatta med någon av deras koordinatorer via deras hemsida. Det var så jag fick kontakt med min koordinator Veronika.

De har ibland också Webinar med den ansvarige läkaren på kliniken, då kan man fråga honom direkt allt man vill. Min koordinator ordnade så jag fick vara med på ett sådant Webinar. Det var mycket intressant.

Annars om ni vill ha barngaranti dvs pengar tillbaka (70%) om ingen av embryoinsättningarna resulterar i levande barn. Då är det endast AvaPeter som erbjuder sådant. Det kostar 250.000sek.

Annars om man är ute efter så lågt pris som möjligt så finns det kliniker i Polen och Tjeckien sem erbjuder

8 frysta ägg för en viss summa.

Finns även kliniker som Gennet i Tjeckien som erbjuder 2 färdiga frysta embryon för 15.000 sek (embryodonation)

Så det finns mycket att välja på därute. Kolla gärna runt på flera kliniker vad de kan erbjuda så ni hittar något som passar er.

Hej Undrande, tack för dina utförliga svar.

OM vi gör äd, så vill jag odla blastocyter, får kolla priser mera. Jo jag har pratat mejlat med Katerina då innan vi bestämde ivf klinik, och även pratat i telefon med henne en gång, men lite svårt förstå hennes engelska ibland.

Webinar låter ju bra !

För oss blir det Findland, Lettland eller Ryssland skulle jag tro isf.
  • smurfen 11
    tant rosa skrev 2017-06-12 15:30:16 följande:
    Tack =)
    Vi gjorde äd på fertinova i Helsingfors.
    Jag producerar inga ägg längre pga åldern( nyss 44)

Det har tagit ungefär 2 månader för oss från första kontakten med Ava.
    Jaha ok, vi var på Dextra, också i Helsingfors.

Fattade det som att ni gjort två äd innan, men det kanske var ivf?? Därför frågade jag om orsakerna.

Men så bra, bara två månader, kan tänka mig man inte vill dra ut det i långbänk.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-13 12:22:44 följande:
    Hmmm jo hela två ggr faktiskt... Den var punktlig men en aning kraftigare o lite mer "kännbar" om jag minns rätt! Punktlig iaf. Men har läst en hel del inlägg liknande dina, att mensen blev konstig (både efter ET eller utan).
    Jaha, ja jag väntar mig världens vårflod nu, om slemhinnan ska byggas på ännu mer, urk. Och ont har jag i normala fall också, ja, det här blir nog kul. Not. Men ingen ide stressa. Kroppen gör det den vill.

Men min första mens efter ivfen var punktlig på minuten, och normal i mängd och "onthet", typiskt det ska strula andra gången...:(

Härligt å höra du går in i 13 nu, och att allt tuffar på !
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?