• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-07-14 16:22:10 följande:
    Ja! Men ligger flera MF o flera ivf i bagaget...och långa protokoll med maxdoser o biverkningar... De här tre som blev befruktade o långtidsodlades (varav den tredje åkte i frysen) verkar dock vara av bättre sort än tidigare. I v 8+1 är min mage så stor o uppblåst att jag erbjuds plats på tunnelbanan ???? mår pyton!
    Jo jag vet du kämpat, så det är du/ni värda !

Haha, man får ta det onda med det goda :)
  • smurfen 11
    Missne skrev 2017-07-13 15:40:43 följande:
    Åhh vilken lycka????Stort grattis!
    Jag ligger inte så långt efter ( idag 6+5) men har ännu inte fått något vul för att se hjärta. Gjorde vul i V65 och kunde då iallafall se att det bara var ett embryo, men det var innan hjärtat börjat slå. Är bortrest nu men hoppas kunna få till något vul på måndag....
    Har du gjort nåt vul nu?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-07-21 19:47:50 följande:

Hallå tjejer! Hur är det med er? Semester fortfarande? Själv sååå redo att börja min semester, har mkt sen i år, inte förrän 2 augusti är det dax, stöön...

Imorse gav sig "bollen" (arbetsnamn) till känna mer påtagligt, har ju känt lite innan men så tidigt (v 17+1 idag) är man ju lite osäker, det KAN ju lika gärna vara gaser lr ngt. Hur som helst, nu hade jag av en slump handen på magen, och det blev som en liten knöl/upphöjning under handen som sedan sjönk ner igen. Hur häftigt som helst! SÅ mycket känns inte gaser... Härligt att få ett livstecken! <3

Nog om mig, lite status hos er om ni har lust! Ha en trevlig helg, ska själv ut och rida i helgen, plus hälsa på en kompis i Uppsala och kolla in hennes nya hus. Annars har vi börjat förbereda inför försäljning av lägenhet. Ska väl pilla lite med det också.... dubbelstön! Kram kram

Hallå:)

Precis hemkomna från semester i Stockholms skärgård, lite för kort, men vi ska iväg på tisdag till Österlen, så fick bli kortare tur till Stockholm än vi brukar ta, för jag tänkte på dig Maran, iom att du bor i Sthlm, om vi kunde ses men tid blev alltför kort. Inte haft särskilt bra uppkoppling där ute så inte kunnat kolla in här.

Men åh vilken känsla det måste vara att känna den lille :)

Skulle inte du på rul nu snart??

Lght försäljning? Behöver ni större nu?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-21 21:22:13 följande:
    Härlig känsla och härligt med sem när det blir dags!

Vi har semester nu och är ute i skärgården:)

Vi har bokat tid för ÄD i st Petersburg näst sista v i september och nu ska vi bara välja slutgiltig donator.

Känns väldigt bra hittills! Börjar med p piller nästa v, känns ju helt skruvat men verkar vara så man gör där.

Känns skönt att ha er här, har valt att inte berätta att vi ska göra ÄD än och helst vill man ju prata om det hela tiden, stackars min sambo:)

Underbart med ridning, min häst vilar på betet nu i två veckor, kommer sakna honom <3

Kram
    Så nu är det bestämt, vad roligt att se fram emot!

Vad var det som gjorde att ni valde just den donatorn?

Jag funderar ju fortfarande...åh detta tänkande hela tiden man blir ju knäpp! Men tänker på de som är adopterade, de vill ju många gånger söka sin rötter, så kanske Finalnd med öppen donator är rätt...

Vi har inte diskuterat så mycket mer, fortfarande den jäkla målningen av huset som är i vägen !

Vi har också precis varit i Stockholms skärgård, åkersberga:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-07-22 21:26:32 följande:
    Synd att det inte hanns med, men det går nog fler tåg! Japp, RUL nästa måndag, ska bli kul och förhoppningsvis ser det bra ut också...

Jo, behöver ett till rum, större badrum och aaabsolut TVÅ toaletter! Är SÅ trött på att inte kunna gå på toa på natten för att sonen står och duschar... Han är en extrem nattuggla. Plus att vi slåss om toan på morgnarna. Full size kyl/frys... sådana saker. Sånt vi inte tänkte på när vi köpte nuvarande lägenhet, det där med toan t ex, kan vi passa på och "åtgärda" nu!
    Jo visst går det fler tåg:)

Rul nästa måndag, åh så spännande! Det har gått så fort tycker jag, från det att ni bestämde er, och nu är du redan där, men kanske inte du tycker ;)

Jag är aptrött på allt här hemma...svärföräldrar är här och vi kommer ju överens men är så olika...hmm. Vi skulle ju leja bort en del av målningen, kanske hela tom, men nu har in sambo och svärisarna gaddat ihop sig så nu i skrivande stund ser jag bara skrevet på min sambo på en stege.

Undra om det finns målningsterapi?? Har yppat lite för svärmor idag att vi haft det kämpigt några år, men inga detaljer, så hon vet inte att vi kämpat med barn. Men nu är det mycket med försäljning av firma också så pust ! Behöver va själv känner jag...

Så du håller också på med försäljning nu då...kul men mycket å stå i, men kul å leta större ! Hoppas ni hittar nåt bra.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-22 22:58:59 följande:
    Ja, nu är vi på G! Vi valde på magkänsla:) Ja, öppen donator hade ju varit ett alternativ om det inte vore kö i Finland:( Vi vill sätta igång nu så det får bli anonym donator, känner många adoptivbarn som är helt ointresserade av sitt ursprung så man vet ju inte.. man skulle ha en kristallkula:) Även om donatorn är anonym så finns det ju ändå mkt information om henne som man kan delge barnet. Finns inga lätta beslut i den här processen så man får hoppas det blir rätt i slutändan!

Hoppas ni kommer fram till något bra beslut!
    Men åh så kul, önskar vi var i er fas nu också!

Just nu vet jag inte om min magkänsla ens funkar med allt omkring:(

Kön i Finland på en av klinikerna var 3-4 månader, det är ju ok tänker jag.

Jo det blir nog bra ! Som du säger, man får ju spara så mycket information man kan få, om barnet vill vet sen.

Så åker ni båda över två gånger? Ska ni göra PGS? Har ni kommit igång med visum?
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-07-24 14:36:43 följande:

Update tredje VUL idag, v 9+4: allt såg fint ut, de två små liven lever o växer och såg fina ut! De är lika stora, så det är ett bra teckan. Vi är så glada. ??

Se där ja :), bra nyheter, förstår ni är glada !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-24 11:50:06 följande:
    Som det ser ut nu åker bara min sambo över dagen första gången, blir bara 10 dagar innan jag måste åka och man kan inte ha två visum så man är inte heeelt säker på att hinna få ett nytt så bättre om jag stannar hemma. Plus att det också kostar onödiga pengar såklart.

Visum verkar inte så krångligt som det låter och dom hjälper till med det som behövs därifrån.

Vi gör nog inte pgs, dels för att det kostar väldigt mkt pengar och dels för att vi ändå inte kan få färska ägg då. Dom rekommenderar inte pgs vid äggdonation eftersom donatorerna är så pass unga. Klart man kan ha otur ändå men den risken får vi ta..

Jobbigt att inte komma nånvart men det ordnar sig för er med snart ska du se:)
    Jaha ok, just det annars får man fixa visum till två gånger, smart. Men lite tråkigt åka själv blir det, tycker jag iaf, om vi väljer Ryssland. Precis mejlat iväg lite följdfrågor till en klinik, och Finland för första gången.

Så bra de hjälper till med visum och att det inte är så krångligt...såg dock mkt krångligt ut på deras sida.

Tror inte vi gör PGS heller, pga kostnaden. Kan man göra PGS på färska och frysta?

Jo nu på em känns det lite bättre, tack :)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-07-24 12:51:40 följande:
    Blääää det låter besvärligt... Sånna där faser som man bara måste ta sig igenom. Tummen ner! Men det blir säkert bra till sist, det tror jag! Undrar om din sambo använder huset som ngt slags "strutshål"?... Så slipper han tänka på och ta tag i psykiskt jobbigare beslut?

Det gick väldigt fort fr att vi bestämde oss till att vi fick plus, det håller jag med om, men sedan dess går tiden nästan baklänges tycker jag!!!
    Han använder säkert huset som strutshål...han är ju man och måste gå in i sin grotta ibland !

Gud vilka ägglossningssmärtor jag har idag! TÄNK om det nån fucking gång kunde ta sig naturligt...vi har ju fått till det så den minimala chansen finns ju.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-26 12:13:23 följande:

Fast nu blev det ändå 2 v emellan så han hinner garanterat också få visum nr 2 och hänger såklart med mig i 5 dagar. Jag vill som sagt inte vara där själv men menade att det är onödigt om jag ska följa med honom i 24 timmar när han ska lämna spermier:)

Vet inte ang pgs faktiskt, inte forskat vidare i det eftersom vi valt bort det.

Nu väntar jag på mens vilken dag som helst och då börjar jag med p piller som jag inte ätit sen jag var typ 19, känns märkligt men är en del av behandlingsplanen.

Så 25/9 bär det av till st Petersburg!!!

Hoppas du får svar på dina frågor från kliniken. Jag gjorde ju ingen research, hoppas jag slipper ångra det:)

Kram

Wow!25 september! Skönt ha datum. Tänk då är chansen stor att det går vägen :)

Ryssland sa vi behöver mängder med blodprov och mammografi och cellprov så vet inte om vi åker dit...Tog ni också massor av tester?

Och Finland, där måste man gå till psykolog först.

Åh kan en klinik uppfylla allt skulle det va bra!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?