ivf / äd 2016/ 2017?
Hur gick det på Rul, är väl nu i dagarna eller??
Hallå allihopa, här är jag! Enligt BM verkar jag bli en helt perfekt liten bebis! <3
Hej! Passar på att ställa en fråga här eftersom ni är så många "IVF-veteraner"
Är det någon som använt sig av bruttolöneavdrag för att betala sin IVF med? Funderar på att kolla upp detta men vet inte vem på jobbet jag ska prata med. Jobbar på statlig myndighet och mina närmsta chefer har semester i två veckor till. BIM för mig är om ca 10-11 dagar och ska jag dra igång proceduren då hinner jag inte prata med dem. Men iaf, är det någon som använt bruttolöneavdrag och hur fungerade det för er?
Smurfen- på AvaRiga fick jag och mannen välja en hel lista på kritrtier, kommer inte ihåg om det var 16 eller exakt hur många det var. Men det var typ ögonfärg, hårfärg, blodgrupp, rhfaktor, längd, vikt, utbildningsnivå etc Jag har också Veronika som koordinator, hon är jättebra !
Smurfen- Kliniken tinar bara upp det/de som ska sättas in. De tinar inte upp alla embryon varje gång du ska göra insättning. Preliminärt i september för oss.
Ja, du kan köpa kortison och alla andra mediciner du behöver av AvaRiga, och de kan också skicka dig eller maila dig EU-recept som du kan lösa ut i Sverige.
Vill du ha Utrogestan kan du köpa askar av AvaRiga när du är där på kliniken. De kan också posta dem till dig i Sverige. I Sverige finns det endast på licens och heter då Utrogest. Men tyvärr kan det vara svårt att hitta läkare som vill skriva ut licenspreparat.
Däremot kan du köpa Utrogestan receptfritt på Apotek i många länder utomlands tex Grekland. Så om du ändå ska på semesterresa till nån grekisk ö så passa på att handla på dig. Man har rätt att frakta en årsförbrukning mediciner mellan två EU-länder.
Smurfen- Om du har bestämt dig för AvaRiga så maila direkt till Veronika och prata med henne att du vill köpa mediciner av dem, så skriver hon in det i din behandlingsplan. Då kan du också fråga vad det kostar att köpa medicinerna. Jag köpte en ask Utrogestan med 90 tabletter av dem. Kommer tyvärr inte ihåg vad medicinerna kostade (köpte östrogen och annat av dem också). Gör man nedreglerad så tar man 6 tabletter per dag. Gör man i naturlig cykel borde det räcka med 3 tabletter per dag. Men fråga hur många Utrogestan eller Lutinus hon vill du ska ta. Samt när de vill du ska börja med kortison, vilken dos etc. Det vanligaste är att man börjar med kortison innan insättning. Har du mediciner att ta hemma innan du reser dit för insättning? Annars be Veronika att hon mailar dig EU-recept som du kan lösa ut på Apotek i Sverige. Lycka till !
Hej hej alla, hoppas bra i sommarvärmen (kylan?) o att babyplanerna går framåt, låter som det.
Är i v 12 nu med tvillingar o hoppas att de vill stanna kvar som de ska. Har gjort tre VUL och allt har sett fint ut so far.. nästa steg blir KUB, känns nervöst. Mår i övrigt ganska sådär, illamåendet är kvar o magen gör väldigt ont o stramar. En gammal snart 42-årig livmoder som aldrig fått tänja på sig ska nu bli hem åt två små glin, det gör väldigt ont. Äter var 2-3 tim dygnet runt. Brösten är sprickfärdiga också, måste sova med amningsbehå (!) för att hålla allt på plats. Bara mammakläder (byxor, shorts) som passar numera, lär bli svårt att dölja på jobbet nästa vecka efter semestern även om jag hade velat vänta till efter KUB åtminstone. Ja, känns som en hostile takeover på min kropp just nu, det är lite blandade känslor mellan varven oxå. Kram