ivf / äd 2016/ 2017?
Smurfen- Testet kan visa hur hög andel fragmentation det finns samt om det är dnafel eller inte på spermierna. Vi hade båda felen så då rekommenderade de direkt spermiedonation.
Kanske ni kan flyga Landvetter- Arlanda och sen flyga direkt vidare till Riga samma dag? Alternativt Swebus från Göteborg. Tågen litar jag inte på längre, så de skulle jag inte rekommendera om du ska till flygplatsen och passa en viktig tid.
Annars går det också färja (Tallink Silja line) från Värtahamnen direkt till Riga. Den åkte jag ensam vid transfer förra gången. Kostade ca 1500kr inkl allt , egen hytt och all mat ombord. Det finns anslutningsbussar också till och från en mängd olika orter i Sverige. Fördelen med färjan är att där är priset samma oavsett hur kort tid innan man bokar, medan flyget blir dyrare om man bokar kort tid innan avresa.
AvaRigas klinik ligger på promenadavstånd från färjeterminalen i Riga.
Tar du flyg finns det bussar för billig penning från flygplatsen in till Riga (halva priset om man köper biljetten innan bussresan i kiosken utanför flygplatsen, dyrare om man köper på bussen). Annars finns det taxi men enligt Veronika ska man komma överens om priset först, och de gröna och de röda taxibilarna rekommenderade hon (de var mer att lita på).
Lycka till !