• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Sjuttiosjuan skrev 2017-07-06 07:17:15 följande:

Grattis! Det måste du fira:)

Ja, likheten till barnet är jag inte så orolig för. Skulle kännas mer knssigt om barnet var jättelikt mig och alla skulle kommentera hur lika man var när man vet hur det ligger till:) äh va fan, barnet får bli likt sig själv helt enkelt! Vi har inte valt bort donatorer trots bruna ögon brunt el rött hår trots att jag är tokblond och blåögd. Jag är bara glad om jag får en frisk bebis!

Sant, jag är väldigt öppen m ÄD-grejen dessutom, så det spelar inte så stor roll egentligen.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-06 09:08:31 följande:

Tack Smurf, ja än så länge känns det ju som att det gått bra o att alla ansträngningar under våren gett något tillbaks, precis som du skrev. Men blir spännande nästa VUL, nästa torsd, har den/det vuxit till sig? Är det en el två? Lever den/de fortfarande? Känns overkligt.

Har varit hemma fr jobbet pga illamående o enorm trötthet, är på väg till kontoret nu men känns som om jag ska spy.. Vad är ert bästa tips? Min mage ser helt stor o rund ut också, svullet o inget kan smita åt för då blir illamåendet o halsbrännan värre. Ingen på jobbet vet, måste hålla masken...

Tröttheten finns inte så mkt att göra åt, jag vilade varje dag e jobbet i ngn timme el två... Min fina man tog över allt vad handling o matlagning hette, gör han f ö fortfarande! <3 Postafen f illamåendet, samt små och täta måltider. Vet att Undrande gillade seaband (akupressur armband) jag tyckte att de kanske funkade lite, men Postafen mkt bättre. Svullen mage, jag med!!! Inga knep som hjälpt hittills tyvärr.. Är som en utspänd tunna fram mot e m - kväll. Ser höggravid ut...
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-06 09:01:11 följande:

Har ni berättat för vänner och familj?

Vi har ju varit väldigt öppna med Ivfresan så väldigt många av mina vänner och min familj samt även en del kunder vet vad vi håller på med. Det har känts skönt att prata runt och dela erfarenheter och tankar men även varit jobbigt i perioder då alla frågar hur det går och man bara vill att ingen ska veta och att allt ska vara som vanligt.

Nu när folk frågar hur det går säger jag att vi har lagt bebisfabriken på hyllan, jag har inte bestämt hur jag vill att vi ska göra så än så länge är det bara ni som vet:)

Men jag är en väldigt öppen och ärlig person så det slutar nog med att hela världen vet att vi gjort ÄD:)

Japp, och kollegor. Beror lite på hur samtalet "artar sig", om ngn frågar "var det planerat??" så kommer liksom hela storyn. Men om ngn säger "grattis, åh vad roligt, när är BF??" så blir det inte naturligt att prata IVF och ÄD.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-06 14:56:00 följande:

Maran, du som är från Sthlm, har du tips på bra MVC/barnmorska som du kan rekommendera? Jag bor ju utåt Brommahållet så det är kanske helt fel ände av stan, hade varit skönt att hitta något på vägen mellan hemmet o jobbet i city. Någon som känner till om BB Stockholm Fridshemsplan är bra? Försöker surfa runt och läsa men svårt att avgöra...

Har en kollega som bor på Kungsholmen o är gravid m barn nr 2, ska kolla om hon har tips! Själv går jag ju på spec på SÖS så har noll koll på MVC i stan tyvärr...
  • Maran73

Tänker Undrande på Lergigan/Lergigan comp tro? Liknar Postafen men är mer potent.

• Maran73
    shrigley skrev 2017-07-06 14:56:00 följande:

Maran, du som är från Sthlm, har du tips på bra MVC/barnmorska som du kan rekommendera? Jag bor ju utåt Brommahållet så det är kanske helt fel ände av stan, hade varit skönt att hitta något på vägen mellan hemmet o jobbet i city. Någon som känner till om BB Stockholm Fridshemsplan är bra? Försöker surfa runt och läsa men svårt att avgöra...

Och Shrigley, jobbar själv på Kungsholmen, så en fika ngn gång och jämföra magar kanske?? Och 77 också förstås! Och... alla som nu bor i närheten! Minnet e bra men kort...
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-06 19:54:36 följande:

Jag fikar gärna och tittar på era magar:) Bor i Nacka så det är inte långt från stan!

Så säger vi! Och tror att vi iaf ska kunna titta beundrande på din "befruktade" mage också snart! Om vi väntar lite.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-07 06:54:52 följande:

Ja men absolut, det vore ju kul att ses IRL ;) jag vill bara få mitt bekräftat igen i ett nytt UL, jag har inte riktigt tagit in att det kanske finns nåt därnere som växer trots VUL häromdagen. Kanske för att jag inte själv riktigt såg saker på skärmen, bara gyn som bekräftade. Kanske om vi ser mer nästa torsdag att jag känna mig införstådd med det hela...även om ju alla symptomen är här 150% (illamående, halsbränna, TRÖTTHET, superömma bröst, svullen mage..)

Ja DET förstår jag! Vi ses efter sommaren el något, då har ju 77 förhoppningsvis kommit igång m ÄD också så finns mkt att skvallra om.

Mmmmmhmm det är ju inte en dans på rosor att vara på smällen alla ggr... uuuuurk... Har tack o lov inte drabbats av halsbränna ännu (bortsett fr magkatarr en dag el två). Vet ju att det kommer senare dock så har laddat upp m medikamenter. Tröttheten ger med sig lite om ett par -tre veckor, häng i!! Och kräv större insatser av sambon (om nödvändigt, de är ju ofta väldigt omtänksamma)! Vilken v är du i nu? 7?
  • Maran73

Ego: Har börjat kläcka nyheten på en lite bredare front nu, t fler på jobbet t ex. Det kommer ju inom några veckor att vara relativt uppenbart ändå. Igår var det exets tur, dvs sonens pappa. Han blev förvånad förstås men hade iaf tänkt tanken då sonen nämnt att vi kanske skulle flytta till ngt större. Iaf, har fått MYCKET färre kommentarer om min ålder, el att "börja om" så sent, än jag hade trott. Knappt alls faktiskt. Alla blir mest väldigt exalterade. Kul!

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-07 15:36:24 följande:

Berättar du då att det är äd också?

Kul att du inte får kommentarer om åldern, det bryr inte jag mig så mycket om, och inte min sambo heller ( han är 43 ), fast igår kväll sa han eftertänksamt, " jag är medelålders nu " :)

Men killar kan ju få barn när de är nittio, det var ju Chaplin nåt sånt !

Inte alls dum idè att ses, ingen mage å visa för min del men vi har ju alla suttit i samma båt med olika många jobbiga försök bakom oss, så jag tycker det låter kul. Bor ju i Göteborg dock men ska till Stockholm om ca två veckor, och vi åker dit flera gånger per år då min sambos familj är därifrån.

Hallå! Nä, bryr mig väl inte så, men hade nog trott att fler skulle bli liksom... förvånade. För det mesta har det blivit naturligt att prata om ÄD, men det är ju inget måste att tala om, det blir dom det faller sig. F exet är det bra att veta tror jag, m tanke på just det du nämnde med donation av organ etc. Tänker om vi mot all förmodan hamnar i samma olycka el så, så kan ju (troligtvis) inte "bollen" donera några organ till min son. El tvärtom. Det är mer än bara blodgrupp som spelar in, det är vad jag vet alltid bäst om man har genetiska band till den man ska donera till. Vården undersöker ju alltid närmsta familjen först när det behövs donation av organ el vävnader. Som går att donera alltså, tex njure.

Klart vi ska ses, kul!!! Hör av dig när det börjar närma sig, jag åker ingenstans förrän i augusti.

Shrigley, så tidigt tror jag det är mest vätska o gaser som gör putmagen. Livmodern gör säkert sitt till, men bara lite tror jag. Tycker man ser bäst på morgonen hur mkt man vuxit, innan man hinner bli "väderspänd".
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?