• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Sjuttiosjuan skrev 2017-07-07 17:18:30 följande:

Vi har hittat några bra så det ska nog gå vägen .:)

Jag var blodgivare innan,därför vet jag. Väldigt ovanlig blodgrupp så typ inga av donatorerna hade den men det spelade ingen roll sa dom,får lita på det!

Samtal imorgon bitti kl 9!

Hur gick samtalet?? Nyyyyfiken!

Själv haft ett väldigt bra samtal m min man imorse, vräkte ur mig jobbiga känslor i "vi som är gravida efter ÄD" tråden och insåg att jag faktiskt behövde prata, och då även med den som faktiskt står mig närmast och är i hög grad intresserad och berörd av mina känslor o tankar... Men det tar lite emot att liksom säga saker högt, de blir så verkliga då? Iaf, jätteskönt var det, och fick bara förståelse så hade def oroat mig i onödan för ATG tala om saker och ting.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-09 17:20:10 följande:

Herregud vad illa jag mår. Och vad så in i sjuttsingen trött jag är. Jag orkar ingenting :-x Hjälp. Hoppas det går över snart.

Fyyyyy... känner med dig!!! <3 Prövat Postafen? Seaband? Båda??
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-09 01:18:52 följande:

Skönt att du fick prata ut, det är aldrig bra att gå och bära saker inom sig!

Vi hade ett mkt bra samtal och vi fick svar på alla frågor vi hade. Vi kommer troligtvis göra ett besök så snart som möjligt då vi lämnar spermaprov som dom fryser. Sen åker vi dit i 5 dagar för ET senare i höst. Annars måste vi vara där i 10 dagar och det blir lite mkt tycker vi. Kommer troligtvis inte använda pgs då dom inte för det så man får färska embryos utan man får vänta ca 1 mån på svaret. Verkade väldigt seriöst och jag fick ett väldigt bra intryck av koordinatorn som vi pratade med i drygt 1h. Vill bara köra igång NU!!! Dom ville ändå se våra journaler och bedöma hur dom ser på chanserna med egna ägg. Dom har nån combo där man kör både egna ägg och donatorns ägg. Tror inte dom kan göra ngt annorlunda men dom får ju gärna en bedömning.

Nu måste vi se när vi kan åka!!

Vad bra! Och så himla spännande! Ja kan man köra både egna och donerade ägg, så varför inte?? Åååh den där känslan är jobbig, man vill ju bli gravid IGÅR!!!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-09 22:12:58 följande:

Nej inte provat, är rädd för att ta nån medicin. Är det receptfritt? Somnade sekunden efter jag skrev inlägget och vaknade 21.15... ????

Seaband är akupressurarmband = helt riskfritt. Postafen (receptfritt) är kategori A = lägsta riskklassen f läkemedel och graviditet, betyder att man inte sett några ökade risker f missbildningar etc i kliniska studier och/eller att ett stort antal kvinnor tagit läkemedlet under graviditet. Men f alla läkemedel gäller ju lägsta möjliga dos o kortast möjliga beh tid under graviditet. Jag har iaf tagit Postafen utan betänkligheter.

Sova t 21.15 var nog EXAKT vad du behövde! Fortsätt så! <3
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-12 14:29:43 följande:

Jo jag blir stressad över minsta lilla, har tre veckors semester. Men med eget företag så känner jag nu stress över att ha "ledigt", och det har han ju fått höra också...men som du säger jag tänker mer på detta än han så visst, han har inte landat i detta än, jag är ju lååångt före han i tankarna! Dessutom jag som tar reda på all info.

Mejlade andra kliniken i Ryssland, och fick även därifrån bra och snabbt och utförligt svar, så vet inte vad som ska styra valet...pengar plus magkänskla antar jag:)

Så imorgon ska jag mejla Finland !

Hur gick det, valde ni några donatorer? Blir det färska eller?

Åååh måste säga att jag är glad att det där tänkandet och planerandet och alla beslut är överståndet... Men det är kul också till viss del! Älskar att planera, göra listor osv, är som ni säger ständigt 10 steg förre mannen.

Kom att tänka på hur vi gjorde, och inser att vi faktiskt tog i princip första bästa klinik! Googlade på "IVF över 40" och första träffen blev IVF Riga, mejlade lite frågor och fick bra intryck av dem (felaktigt till viss del märkte vi ju sen, suck, men svårt se då) och så var det i princip klart! Visst googlade jag en hel del också, på FL t ex, men hittade då inget som talade emot IVF Riga utan de flesta verkade nöjda och många blev gravida.

Vad är det för firma du har?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-07-12 15:42:19 följande:

Jo tack, skrev till henne faktiskt, då du och Maran båda gnytt om Katerina. Har iofs mejlat med Katerina förut och då var hon ok.

Det finns tydligen nåt med frysta ägg på Ava riga som kan vara värt en tanke. 20000 kr billigare.

Nu ska jag få tag på en gyn som kan skriva ut prednisolon samt mer progynon och lutinus. Har en bra gyn, men som inte skriver ut kortison så ska testa med en annan jag haft kontakt med innan, som gör ul inför ivf/äd.

Halloj! Kände att jag måste försvara Katerina lite, ha ha, visst är hon lite snurrig och absolut ingen fena på att skriva (vilket ju blir lite besvärligt för oss icke-letter) men hon har varit ett stooooort stöd under den jobbiga perioden inför och efter plusset, när jag fick blödningar och var sådär 80% säker på att jag fått missfall t ex. Usch. Lugnande, positiv, men rak och tydlig och inte sådär "det är säkert ingen fara" utan mer "ta det lugnt, blödningar är vanligt, men gå till gyn för ett tidigt ultraljud så fort som möjligt och skriv tillbaka direkt" osv osv. Det beror på hur mkt kontroll man behöver tror jag, vill man ha stenkoll på alla detaljer och förstå exakt varför varje steg tas, hur och varför, ja då ska man nog välja Veronica. Jag är lite mer "hon säger att det inte är för sent i menscykeln f insättning, så då är det väl så".

Så, försvarstal färdigt!

77, det närmar sig, september är snaaart här!!! D e så spännande sååååå!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-13 09:41:41 följande:

Hej hej, nytt VUL idag (9+0)...! ????

Ååååh, titta!!! ÄR det två???
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-13 10:57:02 följande:

Ja, två stycken. Nu är det bekräftat med pickande hjärtan o allt. Vi är i chock. Glada, men i chock.

<3 <3
  • Maran73

Hallå tjejer! Hur är det med er? Semester fortfarande? Själv sååå redo att börja min semester, har mkt sen i år, inte förrän 2 augusti är det dax, stöön...

Imorse gav sig "bollen" (arbetsnamn) till känna mer påtagligt, har ju känt lite innan men så tidigt (v 17+1 idag) är man ju lite osäker, det KAN ju lika gärna vara gaser lr ngt. Hur som helst, nu hade jag av en slump handen på magen, och det blev som en liten knöl/upphöjning under handen som sedan sjönk ner igen. Hur häftigt som helst! SÅ mycket känns inte gaser... Härligt att få ett livstecken! <3

Nog om mig, lite status hos er om ni har lust! Ha en trevlig helg, ska själv ut och rida i helgen, plus hälsa på en kompis i Uppsala och kolla in hennes nya hus. Annars har vi börjat förbereda inför försäljning av lägenhet. Ska väl pilla lite med det också.... dubbelstön! Kram kram

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?