• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Sjuttiosjuan skrev 2017-09-01 19:33:43 följande:
    Haha, ja lite tottosnack blir det mig och Maran emellan:)

Stressa inte ihjäl dig nu, verkar som om du har många bollar i luften <3

Idag har vi skrivit på alla kontrakt och gjort betalningen så nu är det bara att räkna ner. Förstår om ni inte vill välja Ryssland av andra anledningar men det var verkligen inte krångligt att få visum, tog bara 2 dagar och jag är säker på att de flesta kan fylla i en ansökan utan problem:)

Lycka till med alla tester och ta hand om dig!
    Ännu en milstolpe, att skriva på och betala. Känns det fortfarande bra? Jag kämpar fortfarande med att inte ens fått chans till genetiskt barn, men det försvinner lite vid varje mens, då jag förstår det inte är möjligt för oss. Är lite rädd min sambos spermier inte är bra, då blir det ju ED, och det har vi inte ens diskuterat.

Hade ni inte möjlighet att använda färska spermier?

Jo vi skulle säkert fixa fylla i ansökan med mer tid och såg också att de skulle ha kort på oss, så då blir det ytterligare en grej å fixa. I Stockholm finns tydligen en kortautomat på ryska konsulatet, men inte i Göteborg. Men jag har ju dock kollat in en klinik i Ryssland, så innan vi slutligen bestämt oss, så är allt öppet:)

Tack för omtanken, och ta hand om dig själv:)
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-02 22:10:58 följande:
    Jag förstår.. jag känner också så ibland men det bleknar mer och mer och jag känner mig bara hoppfull. Men klart det kommer över mig stundtals men jag vet ju att chansen är så liten, har ändå fått tillbaka 7 ägg totalt på våra 6 försök.

Jo, man kan använda färska spermier men då måste man vara där 10 dagar och det har vi inte tid med:)

Ni kommer fram till rätt beslut, det är jag säker på!
    Jo ni har ändå gjort fler försök än oss, iofs har vi försökt naturligt i över 2.5 år, så bara det säger ju en hel del. Tror möjligen vi hade fått en bättre chans om ci gjort ivf för två år sen, då vi var på utredning, men det sura äpplet får man bita i nu, och gräva där man står.

Vad käkar du för mediciner nu då? Även kortison?
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-09-02 19:06:26 följande:

Smurfen- Är det kortautomat som tar fotografier snabbt du menar? Om du behöver en sån, Isåfall finns det en sån på Nils Eriksson terminalen i Göteborg, nära Pocket shop !

TAck, ja det är sant, den har väl alltid funnits där på centralen, vet inte om man kan använda en sån amatörautomat faktiskt...

Hur går allt för dig?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-04 14:11:44 följande:
    Ja, fasiken att man aldrig tar tjuren vid hornen direkt.. vi försökte i 2 år innan Ivf försöken också så det är nog faktiskt kört för oss med genetiska barn.

Har fram till idag ätit p piller, trombyl och folsyra. Tagit en nedregleringsspruta och ska nu gå på ul på måndag och i samma veva börja med progynon, Estradot plåster och Klexane.

Jag ska inte ta kortison enligt min behandlingsplan.
    Man vill ju göra barn hemma i första hand, och hoppas det funkar på egen hand så inte konstigt egentligen att tiden rinner iväg:(

Ok, vad är Klexane för nåt?

Blir det en Progynon per dag ?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-04 16:32:02 följande:
    Det är något blodförtunnande tror jag. Första 2 dagarna en om dagen, sen 3 dagar 2 om dagen och sedan 3 om dagen.

Klart man vill göra barn hemma men om inte ens Ivf med maxstimulering funkar, då är chanserna väldigt väldigt små. Klart man kunde gett det mer tid men jag vill verkligen inte bli i mitt tycke för gammal , det är viktigare för mig än att få genetiska barn, särskilt om man vill hinna med ett syskon. Men alla är vi olika och det är väl tur det:)

Hur går det för er? Har ni valt?
    Ok, har nån test visat du behöver förtunnande? Men gud så många sprutor, värre än ivf ju. Eller du menar kanske Progynonen men en om dan sen två sen tre?

Så känner jag med, vill inte heller i mitt tycke bli för gammal, vet inte om vi "gör" syskon sen, det blir en senare fråga, får gå genom det här först och främst.

Jag mejlade Ava Riga om besökstider för första gången, men inte fått svar, så nu lutar det åt Polen faktiskt. Dock känns det som att vi inte kommer igång så tidigt som jag hoppats på, i oktober.

Hoppas på och komma iväg på lite blodprover i veckan i alla fall. Alltid nåt !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-05 13:02:04 följande:
    Ja , låter toppen. Bara börja någonstans! Och oktober är inte långt bort. Polen blir nog kanon!

Ja, menade progynon. Bara en spruta om dagen. Tror kanske att hormonerna kan öka risken för proppar och det är därför man tar det i förebyggande syfte.

Trist ändå att dom inte svarar i Riga, många verkar ju nöjda där med!
    Ja vi ska ta prover på fredag eller måndag ! Så nu känns det som att det är på g på riktigt.

Ja märkligt hon inte svarar i Riga. Men vi kommer närmare var vi ska gå med varje dag som går. Det är väl mest jag som tittar fram och tillbaka på kliniker, min sambo tycker nog bara, nu tar vi nån!

Hur mår du under all hormonbehandling då?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-09-17 08:56:16 följande:

Hallå brudar! Ligger i sängen och mornar mig, funderar på hur det går för Furry, om de hämtat sig och funderar på att ge sig in i leken på nytt, eller om de bestämt sig f att vars nöjda som det är... Ngn som hört el sett ngt?

Hej här också:)

Nä, inte hört nåt, tänkt på henne nån gång också, får väl hoppas allt går bra för dom, vad de än gör då !
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-09-28 13:23:30 följande:

Hej Alla!
    Det var väldigt längesedan jag skrev i tråden, så blir det när man leker att "ensam är stark".... en djupdykning i källaren av alla beslut och mediciner jag tar som ensamstående slutade med sjukskrivning.

Jag är på väg till AVA Riga och är super nöjda med dem och deras service.
    Jag har varit kund hos AVA Peter i Ryssland men blev felmedicinerad med 16 puffar synerela i stället för 4 puffar om dagen. Jag frågade dem 2 gånger på mail, har bevis, om det verkligen stämde med 16 puffar om dagen och de sa- Ja!

Sen kom ett brev ifrån AVA Peter att de in inte ville ha mig som kund då jag ställde för många frågor, hade haft min syster med på Skype mötet och att jag hade varit dum nog att missförstå doseringen av Synerela.
    Så jag tolkar det som om det endast vill ha framgångssagor för att förbättra deras statistik samt kunder som bara säger Tack och Amen till allt.

Till saken hör att jag har spelat in alla våra samtal efter att ha bett om lov först. När jag hänvisar till dessa inspelningar för att de just pratar om/nämner saker som inte stämmer i verkligheten blir de förnärmade. Jag spelade in dem då jag sitter helt själv med detta och att jag ska kunna lyssna i efterhand om jag har missat någon viktig information så det var en säkerhetsåtgärd för mig.

Jag håller mig lite i bakgrunden av tråden då jag fortfarande inte mår så bra.....

Må väl alla tappra kvinnor.

Hej!

Kul höra ifrån dig, även om jag hör allt inte varit/är tipptop:(

Men oj, 16 per dag! Shit det är mycket, hur mådde du då? Att de inte har upptäckt missen, verkligen synd. Men att få ett brev att man inte är välkommen, jag hade blivit irriterad då, det är ju vårat val att gå till dom och våra pengar. Tycker det är bra att vara frågvis, jag är likadan!

Så bra att du har hittat en klinik du är nöjd med! Vi har varit i kontakt med Riga också, men nu bestämde vi oss för Polen/äd i sista sekund, så om allt går vägen blir det FET i November. Ska du dit snart då?

Hör gärna av dig när du orkar, kram!
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-10-02 09:08:49 följande:

Hej hej, hur går det för alla? Inte glömt bort er. Är nu i v 20 med tvillingar och ska göra RUL på onsdag o förhoppningsvis få se kön. Är redan enorm runt magen, och för tillfället sjukskriven på heltid pga buksmärtor o sammandragningar.. Klarar knappt komma utanför huset (2 tr utan hiss), skulle vara en omöjlighet att pendla kommunalt till jobbet.. Har fått ganska risigt hela graviditeten hittills men det får man ju stå ut med. Håller tummarna för att fler snart kommer in i gravid-svängen :) Kram

Kul att alla börjar hitta tillbaka till tråden !

Vecka 20, redan tänkte jag säga, men så känns det kanske inte för dig!

Du får ta hand om dig resten av tiden:), och lycka till på RUL på onsdag!

Hos oss går det sakta men säkert framåt...ska göra äd i år om allt går vägen!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-10-02 14:14:59 följande:

Jag själv mår bra, på väg t spec-MVC as we speak. V 28, på torsdag går vi in i tredje trimestern! Tänk... inte så långt kvar! Småbesvär men helt hanterbart. Jobba in i det sista är planen iaf.
    Kul med uppdatering från dig också!

Vad tar de reda på på spec-MVC?

Gott å höra du har hanterbara känningar:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?