Stina14 skrev 2017-11-22 15:53:40 följande:
Hej!
Kul att du bor i Göteborg!
Jag är singel så jag går hos Stork. Mitt första försök resulterade i 4 ägg men inget ET. Försök 2 blev 5 ägg och 2 inplanterade men de tog sig inte. Inga till frysen. Nu det 3:e försöket fick man också ut 5 ägg, endast 1 klarade sig och det är det jag nu ruvar på.
Jag har en dotter som är 8 år från tidigare förhållande och har i min naivitet trott att det skulle gå lika lätt även om åren tickade på. Jag satte igång processen då jag var drygt 42 år och har nu precis fyllt 43.
Jag tänker inte ge upp drömmen men kanske jag måste ge upp drömmen att använda mina egna ägg. Jag har blivit rekommenderad av min gynekolog att prata med IvfRiga, tror den heter så, för ett sista ivf försök med egna ägg då de kan analysera om de är dugliga vilket de inte kan i Danmark för att sedan gå över till embryoadoption.
Många tankar och funderingar!
Kram
Jag tycker det är starkt av dig att "fixa" barn på egen hand, tror inte jag skulle fixa gå genom det !
Vårt sista hela ivf försök blev tre ägg, men inget befruktat ens, då höll jag på och gå under. Var som spiken i kistan att " nu är det kört med egna ägg, om inte ens ivf funkar". Gjorde sista ivf:en i maj i år, då 42.5 år.
Vi har inga barn sen innan, så det blir liksom sista svängen för oss nu. För mig har det varit fruktansvärt svårt att gå över till äd, inte för att jag är så fantastisk med mina gener men det är ändå nåt med att föra dom vidare, om du vet hur jag tänker.
Nu har det värsta lagt sig, och jag har under sommaren och hösten mer eller mindre accepterat att det blir inte egna.
Nä ge inte upp drömmen! Finns flera kliniker utomlands, Ava Riga, ivf Riga, Polen, Tjeckien mm. Men kanske behöver du inte det, kanske har du denna gång lyckats:)
Vi ska till Polen, men har väldigt svårt att hitta passande donator, jag vill att så mycket som möjligt stämmer med mig, ögonfärg, hårfärg och gärna blodgrupp. Vi får ju se bild på dom som barn eller vuxen. Så frågan är om vi kommer iväg nu i december.