• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

smurfen 11 skrev 2017-08-14 16:02:34 följande:

Var tog ni era tester inför äd? HIV hepatit mm.

Svårt hitta nån här i Göteborg:( som inte tar en miljard för det.

Vi tog dem i Riga inför våra första försök m egna ägg, som tur var hade de inte hunnit bli för gamla när vi gjorde ÄD. Annars hade nog min vanliga gyn kunnat beställa dessa. Gäller som sagt att hitta en bra sådan... Har man inte den turen så är det nog tyvärr bara att hosta upp pengarna, fy och usch. Hur mkt kostar det då?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-14 16:02:34 följande:

Var tog ni era tester inför äd? HIV hepatit mm.

Svårt hitta nån här i Göteborg:( som inte tar en miljard för det.

Smurfen (och alla andra också för den delen), ett tips om du vill/vågar hänga lite mer öppet med många som gjort både ägg- och embryodonation är gruppen "Föräldrar genom embryo- och äggdonation" på Facebook. Gick just med, och där kan man se bilder på barnen/familjen, läsa berättelser om hur barnen reagerat på att få höra om sin "tillblivelse" och mkt mkt annat. Mest mammor (liksom här) eller blivande mammor, alla i olika faser i processen även de som är i planeringsstadiet som du/ni. Mina farhågor har redan minskat betydligt kan jag säga!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-14 21:20:29 följande:

Låter ju kul!!

Men det blir inte offentligt för alla andra man känner?

Hmmm inte expert på fb men det är en sluten grupp som man alltså aktivt måste söka upp, och om ngn hittar den och går in där (varför man nu skulle göra det om det inte är aktuellt för en själv) så kan de se vilka som är medlemmar. Jag har gjort inlägg i gruppen nu och de syns inte på min sida/profil. Så skulle säga nej, bara om de du känner söker på "äggdonation" el liknande på fb och liksom råkar snubbla in i gruppen.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-08-15 14:10:58 följande:

Hej hej, hoppas allt väl i babyverkstan!

Just gjort KUB och allt såg fint ut, tvillingarna fick så fina värden som bara går med tanke på min ålder. Lika stora och rätt längd var de också. Är så glad o lättad för den här milstolpen på en lååång resa. Kram!

Åååh vad skönt!!! <3
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-21 16:33:27 följande:

Hej!

Åh hur känns det?

Så nu ska du bli typ dubbelt så stor !?

Haaa ha ha, ja typ!! Det känns bra, andfådd... men annars helt ok!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-21 16:33:27 följande:

Hej!

Åh hur känns det?

Så nu ska du bli typ dubbelt så stor !?

Haaa ha ha, ja typ!! Det känns bra, andfådd... men annars helt ok!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-22 12:38:42 följande:

Vad kul att det känns bra, önskar vi också kommit så långt i processen.

Huset är färdigmålat nu, så niu kan jag prata med sambon:)

Åååh yeeey!!! Grattis kan man faktiskt säga! Ser i andra trådar att iaf du är i full gång m planeringen. Har ni (du, ha ha) bestämt er f klinik?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-23 17:37:20 följande:

Jo det är jättemycket vi ska fixa innan !

Jo blir nog mer definitivt nästa vecka vart vi far, i helgen kommer hans kompisar ner från Stockholm så då blir det inget prat om sånt här.

Ok då kan ni börja nedräkning nu då !

Tänk om jag känner ngn av hans/era kompisar! Världen är ju liten.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-23 17:37:20 följande:

Jo det är jättemycket vi ska fixa innan !

Jo blir nog mer definitivt nästa vecka vart vi far, i helgen kommer hans kompisar ner från Stockholm så då blir det inget prat om sånt här.

Ok då kan ni börja nedräkning nu då !

Tänk om jag känner ngn av hans/era kompisar! Världen är ju liten.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?