Maran73 skrev 2017-02-13 10:20:07 följande:
Tack! Jodå, deppigheten börjar faktiskt redan ge vika för nytt planerande!
Typiskt mig, faller ner i hålet men börjar genast kravla mig upp igen. Kanske är negativt att inte låta sig stanna där nere ett tag, men denna gång var jag faktiskt förberedd. Morula är stadiet innan blastocyst, detta stadium borde vara passerat vid det här laget... KAN vara så att det bara växer långsamt, men tror inte det.... eftersom de gav tummen ner på kvalitén.
Lite nervös att det är ngt fel på simmarna också, men ja, ÄD är helt ok för oss! UTLED på fabriken, nu är det dags för RESULTAT! Oavsett hur.
Nej absolut inte! tycker du är stark som kan se framåt och ta tag i planerandet direkt.Jag var ledsen i mer än en vecka och är fortfarande väldigt känslig. Så credd till dig!! Apropå denna DNA fragmentering som Undrande sökande nämnde, de gör det testet på RMC i Malmö, vi hade tänkt att göra det där iaf. Om det nu blir av!
smurfen 11 skrev 2017-02-13 15:10:22 följande:
Ok, vilka prover togs då? Nyfiken som jag är !
Bra han såg massa folliklar, och det är ju så, man ligger där i stolen och glömmer varenda fråga, och dom fattar inte att dom ska säga ALLT dom ser!
Jag undrar ju med hur det kommer sig det aldrig blir nåt...nu satte jag upp oss på ett ivf möte här i Göteborg nästa månad, och då ska jag fråga om de kan kolla immunprover och blodproppsbenägenhet. Och så då äggledarkoll nästa vecka så är jag kollad från topp till tå!
Vad är scratching för nåt? Vad gör dom liksom? Japanen? Aldrig hört men ska också googla :) Jag fick ju Progynon som jag åt, och en av grejerna den gör är att få ägg mer jämna tydligen.
Ja, det blir det ingen bebis här heller. Redan i förgår fått små fläckar med brunt i trosan, så nu är lingonveckan på ingång. Blir lite rädd då jag trodde den skulle komma på dag 24 redan, men nu verkar den komma i lagom tid. Blir mensen konstig efter alla hormoner tro??
Förresten, vad vet ni om ifall man fick mens tidigt i livet, dör äggen tidigare då? Börjar ägg mogna vid mensdebut, eller börjar de mogna redan vid födseln?
Alltid miljoner tankar!
Ska ni gå till Triangeln nu då? Massa frågor ja vet :)
Fråga på Smurfen! Haha ;)
Tog alls man ska ha inför IVF utom prolaktin, TSH, FSH , LH och AMH, så rubella, hiv, klamydia, HVLT eller vad den heter, hepatit C o B... Ja det var nog det?
Scrtaching är att man river ett snitt i livmodern (googlat mig klok nu) detta gör att ägget lättare fäster. Tydligen så tror dem att slemhinnan släpper godartade hormoner och annat för att locka ägget att fästa och att den reparerar sig själv och bygger en fin ny slemhinna. Så förstod jag det. Japanen var jag mindre sugen på då man tydligen ger clomiflen och så FSH hormoner och man fick inte fram så många ägg utan koncentrerade sig på kvalitet. Lät mer som något för en ung eller en lätt stimulerad person, vilket jag inte är....
Men ja tror att det blir triangeln. Kontaktade Cura i Malmö men de tar 1300 kronor för ett samtal på 30 min med en läkare. Hutpriser tycker jag! Triangeln har gratis rådgivning även om man inte bestämmer sig för dem. Så borde det vara överallt tycker jag!
Dessvärre ingen aning om detta med om äggen dör tidigare... Men har sett att folk skrivit i trådar här på FL att om man har använt Ppiller så har man "sparat" på ägg då man inte ägglossat mycket... Detta låter inte alls medicinskt rätt...! Då skulle alla kvinnor som ätit ppiller länge ha massor med ägg och jag åt ppiller tills jag var 34 men inte f-n har jag fler ägg för det!! Blir lite arg när det dyker upp såna "sanningar" som bara är hittepå... Så gött att det de tar emot tills 44!! yeih! så slipper du resor och du får "gratis" medicin, gratis i citattecken då vi ju betalar skatt så att "gratis" ska vara möjligt ;)
Ha det fint tjejer! stupar nu i säng efter en busy busy dag :)