Inlägg från: MadHatter |Visa alla inlägg
  • MadHatter

15 år med F i i princip alla ämnen

Jag tycker att det låter väldigt konstigt och fel att skolan inte gjort något pt matten. De har en skyldighet att hjälpa eleverna med att få godkännt. Ni borde ha haft samtal med specialpedagog tidigare.

Men der går ju inte göra något åt nu. Jag skulle kräva ett samtal där specialpedagog finns med samt att det tas fram en handlingsplan på hur sonen ska nå sina mål. Handlingsplanen bör du och framför allt sonen vara med och utforma (annars ger det knappast nån effekt). Det ska naturligtvis inte bara bygga på att sonen ska "anstränga sig mer" utan praktiska konkreta åtgärder som han upplever kan vara ett stödj Jah tror skolan har en skyldighet att ta fram en åtgärdsplan för en elev som inte ser ut att nå skolans mål. (Dvs godkännt).

Jag skulle också prata med skolpersonalen innan sonen är med hur viktigt det är att de i samtalen lyfter fram att de tror på honom och att han kan nå målen. Det verkar ju som att han ger upp för att han upplever att ingen ser det positiva han gör och att det inte hjälper att jobba.

Svar på tråden 15 år med F i i princip alla ämnen