• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical

Här är jag mäkta nöjd om det går 3 timmar mellan nattmålen. Dock är det ju en förbättring från 1,5-2 timmar, så jag tänker absolut inte vara otacksam Dessutom somnar han alltid (och oftast jag med) om på stört mellan kl 19-06, så slipper alltid skrik och nattvak vilket är guld värt!

La in bilder på fejjan, men eftersom inte gästen och loppan är med där måste jag få dela med mig av världens kanske mest ätvänliga kinder! ;P

• Loppan84

GästenT- åh vad härligt att du känner dig utvilad. Verkligen välförtjänt <3 våra nätter varier väldigt några gånger ska han äta med 1-2 timmars mellanrum hela natten, sen är det plötsligt några nätter när han nöjer sig med 2 mål (som inatt kl 1 och sen 6). Väldigt svårt att veta vad som väntar hehe Men får kanske mer stabila vanor ju äldre de blir?!

Symetrical - Åhhh goding! Har också en liten äppelkindade. Så gosigt <3

• sagoskog
    eagle87 skrev 2016-11-21 12:41:58 följande:

Läser här varje dag men har inte haft ork att skriva... våran kille blir en månad idag.. jag mår lite bättre, tar ingen medecin... jag kan sova nu på nätterna när han sover.. han vaknar var 3 timme, vi ger ersättning...

På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på nätterna...

Grattis sajowacha till din bebis:)

Gästen Gud vad jobbigt med kolik... starkt att du hanterar de så bra... tycker ni alla e så grymma som ammar.... jag orkade verkligen inte :(

Vad skönt att höra från dig Eagel <3 De säger att amning är det bästa. Men det gäller liksom bara så länge amningen flyter på. Om ersättning fungerar bättre för familjen som helhet, så är det de bästa! Utan tvekan! Själv har jag haft sån tur med amningen att ersättning vore tusen gånger krångligare (kommer väl ihåg flaskkokning, ersättningstillredning, planering etc. sedan tvillingarna). Så det känns verkligen inte som någon bedrift bättre än någon annans. Hur som helst. Så hoppas jag att det är påväg mot det bättre nu. Kram <3
  • sagoskog

På tal om sömn.. och grattis GästenT till en bra natt. Är säker på att det var mycket välförtjänt :)

..vi har ju haft lyxnätter hela tiden. Så jag klagar absolut inte. Men vid några enstaka tillfällen har hon blivit extremt svårsövd på kvällen. Det är dagar då hon har sovit väldigt lite, så jag har trott att hon ska slockna som en klubbad säl. Men ist då ligger hon och flaxar med armarna och sparkar med benen i timmar. Somnar hon så rycker hon liksom till och väcker sig själv inom någon minut. Ibland är hon även ledsen, men oftast bara som på högvarv. Visst måste det vara att hon är övertrött och/eller överstimulerad? Jag kan inte komma på någon annan orsak. Tips på vad man kan göra i den situationen. Hittils brukar hon få tutta i babynestet varvat med att jag lyfter upp henne på min mage och klappar lite på henne. Det hjälper ju inte direkt, men är mysigt.

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-11-23 19:41:54 följande:

På tal om sömn.. och grattis GästenT till en bra natt. Är säker på att det var mycket välförtjänt :)

..vi har ju haft lyxnätter hela tiden. Så jag klagar absolut inte. Men vid några enstaka tillfällen har hon blivit extremt svårsövd på kvällen. Det är dagar då hon har sovit väldigt lite, så jag har trott att hon ska slockna som en klubbad säl. Men ist då ligger hon och flaxar med armarna och sparkar med benen i timmar. Somnar hon så rycker hon liksom till och väcker sig själv inom någon minut. Ibland är hon även ledsen, men oftast bara som på högvarv. Visst måste det vara att hon är övertrött och/eller överstimulerad? Jag kan inte komma på någon annan orsak. Tips på vad man kan göra i den situationen. Hittils brukar hon få tutta i babynestet varvat med att jag lyfter upp henne på min mage och klappar lite på henne. Det hjälper ju inte direkt, men är mysigt.

Exakt samma här. Han är i stort sett väldigt snäll och lättsövd, och sover ju alltid i egen säng t.ex. Men de kvällar som är jobbiga är när han är övertrött och blivit orolig, varierar då mellan att ligga vid bröstet och äta hysteriskt och skrika samtidigt eller vrida och vända runt som en mask på kroken. Det som funkar bäst för att lugna ner situationen är att svepa in honom i en tunn filt och att jag sätter mig med honom tätt mot mig i armarna i ett tyst och stilla sovrum och gungar och vyssar. Funkar bara med mig dock och jag kan inte amma om det inte är absolut nödvändigt för då blir det en ond cirkel med hetsätning och spying.
  • sagoskog

Förlåt för att jag spammar tråden, men jag behöver era bästa tip.

Imorgon har jag utvecklingssamtal med båda barnen. Kommer ta 1-1,5 timme på skolan och sitter först med ena tjejen och hennes mentor och sen andra tjejen och hennes mentor. Deras pappa jobbar så jag går dit ensam med Ylva. Är rädd att hon ska bli grinig och överrösta hela samtalet. Tänkte att jag kanske kan gå en promenad först och sedan ta med mig liggdelen upp och hoppas att hon sover. Men med min tur lär ju supersovaren vakna direkt. I värsta fall får jag väl sitta med henne hängande i bröstet. Eller är det opassande?

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-11-23 20:06:16 följande:

Imorgon har jag utvecklingssamtal med båda barnen. Kommer ta 1-1,5 timme på skolan och sitter först med ena tjejen och hennes mentor och sen andra tjejen och hennes mentor. Deras pappa jobbar så jag går dit ensam med Ylva. Är rädd att hon ska bli grinig och överrösta hela samtalet. Tänkte att jag kanske kan gå en promenad först och sedan ta med mig liggdelen upp och hoppas att hon sover. Men med min tur lär ju supersovaren vakna direkt. I värsta fall får jag väl sitta med henne hängande i bröstet. Eller är det opassande?

Nej självklart inte! Superpassande. Kan inte tänka mig att någon som jobbar med barn skulle höja på ögonbrynen för att du ammar din lilla bebis på utvecklingssamtal. Skulle det ske kan de dra dit pepparn växer
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-23 20:06:16 följande:

Håller med loppan om att det absolut inte är opassande! Dessutom att föredra framför en vrålande bebis alla dagar i veckan. Själv hade jag nog garderat mig med att ha bärselen med, så hade jag i värsta fall fått stå upp och skumpa medan mentorn försökt ge all info. XD
  • Loppan84

Lite pikanta detaljer här men slutade blöda för en vecks sen nu så igår hade vi premiär i sängen, var lite orolig för de har ju sytt så tight att de inte vlygdläpparna blivit stramare och klitoris har blivit mer utdragen och flyttat "ner" lite så tänkte stt saker skulle va förstörda. Jag vågade inte riktgt penetrerande sex men gjorde lite annat och fick en helt otrolig orgasm. Saker har ändrat sig där nere, men verkar i detta avseende blivit till det bättre

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-24 13:50:33 följande:

Lite pikanta detaljer här men slutade blöda för en vecks sen nu så igår hade vi premiär i sängen, var lite orolig för de har ju sytt så tight att de inte vlygdläpparna blivit stramare och klitoris har blivit mer utdragen och flyttat "ner" lite så tänkte stt saker skulle va förstörda. Jag vågade inte riktgt penetrerande sex men gjorde lite annat och fick en helt otrolig orgasm. Saker har ändrat sig där nere, men verkar i detta avseende blivit till det bättre

Grattis, får man väl säga då! Efter storebror kände jag inte nåt sug efter sex på väldigt länge. Annat är det nu, så det är väl bara att tacka och ta emot. Dock inte blivit något sexande än. Fan inte det lättaste med en bebis och en 3,5-åring! Och så en man som nyss fått en chefstjänst som han behöver lära sig i rekordfart. Vill också ligga ju!!! XD
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend