Inlägg från: Lillen 84 |Visa alla inlägg
  • Lillen 84

Snabba svar om graveditet

Min men är utebliven sen en v. Jag har gjort ett ex antal tester hemma. Och alla visar väldigt svagt plus. Fick komma upp o göra ett test hos undersköterska. Med bara en typ som en skugga. Men gjorde ett när ja kom hem igen. Med samma svaga streck.

Jag har som mensvärk i magen sen en vecka tillbaka. I övrigt är jag sjuk med feber och världens förkylning sen i förrgår.

Frågan e bara om jag ska ha is i magen och vänta?

Strunta i o dricka på en fest i helgen?

Eller då bara anta att jag inte är gravid helt enkelt?

Men varför alla svaga streck?

Tacksam över om någon läser mina funderingar..

Bifogar en bild. Man ser strecket aningen bättre i verkligheten.

• Svar på tråden Snabba svar om graveditet
  • Lillen 84
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-17 10:23:17 följande:

Hej. Ja de där kan va ett spökstreck men låter inte så troligt då de blivit på flera under samma period ?! Om du vill ha bebis så skulle ja råda dig att inte dricka i helgen och avvakta och göra ett test på måndag.

Det kan ta fram till V.6 med vissa test innan det visar positivt min första visa inte positivt fören v.12 och min andra inte fören v.9

Ha lite is i magen du

Tack.

Ja det är samma spök streck på olika test av olika märken. Tycker dock att de va lite starkare i söndags än idag. Blir väldigt väldigt förvirrad... :(
  • Lillen 84
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-17 11:09:37 följande:

Ja men om ja vore du skulle ja ta ett nytt efter helgen de kan ju ta ett tag.. du kan ju ha lite mindre hormoner oxå. :) uppdatera gärna efter helgen :)

Ja ska ta nytt i och under helgen.

Tid hos gyn på tisdag. För är jag inte gravid så är det ju något annat tok. Och varför alla dessa skumma streck då :/

Väldigt tacksam att ni svarar.
  • Lillen 84
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-17 12:03:52 följande:

Okej. Ja håller tummarna att du får ett svar du vill ha

Tack så mycket
  • Lillen 84
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-17 16:16:59 följande:

Fast det kan du ju få ändå. Det behöver inte va något :) avvakta o se. Så länge det inte gör ont brukar det inte va nån fara :)

Tja de känns som mensvärk typ. Fast de har det ju gjort hela tiden dock.
  • Lillen 84
    corona skrev 2016-11-17 18:23:31 följande:

Tycker strecket är väldigt svagt för att vara en vecka efter bim. Jag hade definitivt tagit ett clearblue digital! Så behöver du inte fundera mer sen!

Tack. Men tog clearblue ej digital och massa gravidkollens. Och alla hade ett svagt plus. Men idag på EM fick jag en blödning så det känns som det är borta iaf om det nu var nått.
  • Lillen 84
    corona skrev 2016-11-17 19:05:48 följande:

Det som är bra med just digitala test är att man inte behöver tolka svaga streck! Vad tråkigt, det kanske var en kemisk graviditet? Eller en blödning pga något annat? Håller tummarna för att det blir bebis!

Tog test med clearbluei söndags då var det plus som man ja man såg att det var ett iaf. Men sen känns det som de blivit lite svagare hela v. Bara min egen tolkning aTT de blev tidigt missfall typ
  • Lillen 84
    Mandypanndy skrev 2016-11-18 23:13:53 följande:

Visa kan jo få en blödning då mensen skulle ha kommit men är ändå gravida.

Så kan det vara. Men jag blöder massor stora klumpar och vanligt blod samt har ont i magen. Är ganska säker på att ja fått tidigt missfall
Svar på tråden Snabba svar om graveditet