Inlägg från: November83 |Visa alla inlägg
  • November83

Missfall i somras, nu gravid igen

Försökt sedan januari i år. Gravid och mf i april, kändes förjävligt. Hela min värld rasade, jag var osäker om jag var redo men mf gav mig svaret. Blev gravid snabbt igen i juni och återigen mf 2 dagar innan midsommarafton. Bröt ihop igen men återhämtning kom fortare för jag visste vad det handlade om. Grät nonstop 1 dygn. Sen nya tag.

Jag har inga barn och mf kom båda gångerna inom 14 dagar efter plusset å längst kommit till vecka 7 (6+2)

Jag känner igen din rädsla. Jag är rädd igen för har bim idag men ingen mens än. Är rädd jag är gravid för vet inte om jag orkar en gång till. Vill så gärna ha barn men den första tiden är hemsk. Kan bara ge dig samma råd som jag följer: jag tar 1 dag i taget. Jag kan inte påverka mf eller ej, allt jag kan göra är att sluta röka/snusa/dricka alkohol, vara försiktig med koffein och leva så hälsosamt jag kan. Sen är det bara att hoppas på det bästa. Håller tummarna att det går vägen denna gång för dig!

• November83
    Noccis skrev 2016-11-22 16:37:35 följande:

Jag lider verkligen med dig. Den där känslan när man så gärna vill något men inte vet om man klarar ett mf. Även om man sörjt klart så gott det går så tror jag inte man någonsin är "redo" för ett till mf även om man försöker stålsätta sig och tänka att det som händer det händer.

Jag hoppas verkligen att allt går bra den här gången om du är gravid nu och att du kan njuta tillslut.

Även om jag vill skydda mig själv och inte bli "för glad" ifall något händer så vill jag ju inte slösa bort tiden och inte vara glad heller. Det är verkligen en svår balans.

Det är ett bra råd att ta en dag i sänder. Just idag är jag gravid och tacksam.Är i vecka 6+5 nu. Kommer nog kännas lite bättre när jag går in i vecka 8 och kommer över tröskeln från förra gången. Hoppas jag iaf

Tack :)

Jo jag är så osäker på vad jag känner just nu. Fortfarande ingen mens å vet inte vad jag ska hoppas på längre. Vill men ändå inte.

Tycker du gör rätt att fokusera här å nu. Njut av nuet å försök att släppa d negativa å håller tummarna det går vägen denna gång!
Svar på tråden Missfall i somras, nu gravid igen