Missfall i somras, nu gravid igen
Känner bara att jag behöver skriva av mig och se om någon gått igenom samma sak och kan ge stöd.
I somras fick jag ett missfall i vecka 7. Hade nästan inga gravidsymptom alls (förutom lite svullna bröst) så vart förvånad när det visade plus på stickan. Blev otroligt glad då vi precis bestämt oss för att försöka på riktigt. Kände mig så lycklig över att jag blivit gravid så lätt.
När missfallet kom tappade jag min tillit till min kropp och kände mig så lurad! Jag sörjde ett tag innan vi försökte igen nu på hösten.
Nu är jag gravid igen (yay!) men jag är rädd för att bli glad. Rädd för att min kropp ska lura mig igen. Jag vet att det är orättvist att tänka så, min kropp gjorde det den skulle för det var något fel med barnet, men att inte veta gör mig galen.
Den här gången mår jag riktigt illa och är så otroligt trött. Är nu i vecka 7 igen och försöker verkligen att hitta tillbaka till den där glädjen. Till råga på allt är jag förkyl och har börjat ett nytt jobb.
En liten del av mig är orolig att jag ska oroa bort bäbisen. Den är så efterlängtad och älskad.
Samtidigt tänker jag på att det funnits massor med kvinnor som inte vetat att dom var gravida i början och inte alls varit försiktiga och ändå har det gått bra. Jag vill verkligen lita på min kropp.
Som ni märker snurrar mina tankar runt rätt mycket just nu.
Någon annan som varit i liknande sits som vill dela med mig så jag slipper känna mig så ensam?
Tack på förhand!
/Noccis