• M OCH M

Vecka 5+2

Hej jag är i vecka 5+2 de är med mitt första barn, hur många veckor fick ni gå innan ni fick göra första ultraljudet, och vad gör dom vid första barnmorske besöket mer än att skriva in mig eftersom de är första barnet så är jag väldigt nyfiken på en massa saker, och i vilken vecka börjar magen att växa och man kan känna den första sparken?

tidigare har jag gjort 2 aborter och ett missfall

• Svar på tråden Vecka 5+2
  • M OCH M

jag ska skriva in mig den 29 december och då är jag i 10+3 alltså vecka 11och första ultraljudet ska jag göra den 13 januari då är jag i vecka 12+4 alltså i vecka 13 men oftast när de är första barnet så får man göra ultraljud oftare och ett rätt så tidigt ultraljud har jag för mig eller mina vänner har gjort de, men när börjar man se att magen börjar komma fram i vilken vecka de kanske är olika för alla de också eller ?

• M OCH M

okej tack för svar, min systers mage började synnas redan i vecka 11-12 där någonstans men hon är lite kraftigare än mig kanske syns mer då jag vet inte riktigt men jag har redan gått upp ca 1,5 kg

• M OCH M
    babydreams skrev 2016-11-25 09:33:41 följande:

Jag har inskrivning på måndag och då är jag i vecka 7 (6+1) :)

jag har inskrivning den 29 december och då är jag i vecka 11 sen har jag första ultraljudet den 13 januari och då är jag i vecka 13 jag är jätte nervös inför de
  • M OCH M
    babydreams skrev 2016-11-29 09:27:29 följande:

Jag har inte ultraljud förrän i slutet på februari och då har det gått halva tiden.. så jobbigt, hade hoppats på tidigare som alla andra får :(

oj de va väldigt lång väntan på ultraljud kan du inte begära att få ett ultraljud tidigare då?
Svar på tråden Vecka 5+2