Herpes och IVF
Finns det någon som har gjort IVF som har genital herpes? Påverkade herpesen på något sätt din IVF? Fick du äta Valtrex/Aciclovir i förebyggande syfte inför äggplock/insättning?
Finns det någon som har gjort IVF som har genital herpes? Påverkade herpesen på något sätt din IVF? Fick du äta Valtrex/Aciclovir i förebyggande syfte inför äggplock/insättning?
Hej! Stort tack för ditt svar. Jag har nämligen börjat spruta med Gonal-F igår och har ett aktivt herpesutbrott just nu. Jag skulle äta valtrex i fem dagar tyckte dem på RMC i Linköping, de sa att det inte är bra om jag har blåsor vid äggplocket. Men fick ingen förklaring varför det inte är bra så blev orolig. Så jag undrar om jag inte borde äta Valtrex ända fram till ET för att vara på den säkra sidan. Tidigare har jag fått väldigt täta skov och har gått på långtidsbehandling. Nu får jag kanske några gånger om året, men såklart kommer det nu när man är uppstressad inför ivf...:/
Vet du om det är några risker för barnet om man skulle ha någon blåsa vid äggplocket/ET? Tänk om man har det fast man inte vet?
Är det farligt att få ett skov under ruvning eller graviditet? Ska man äta medicin då under graviditet eller undvika?
Tror du man kan få en telefontid till Göran fast man tillhör ett annat landsting?