• Linisss

Clearblue veckoindikator stämmer inte överrens med min mens första dag?

Som frågan lyder ovan. Om jag ska räkna från min mens första dag skulle jag varit i runt vecka 7. Fick den då den 13 oktober, men enligt clearblue veckoindikator visar den gravid 1-2? :/ blir lite förvirrad. Plussade i helgen. Nån som har samma fundering?

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator stämmer inte överrens med min mens första dag?
  • Mallemamma

Clearblue veckoindikator anger antal veckor från ägglossning.

Du räknar från din mens första dag, har du regelbunden mens? Du kan ha haft ägglossning mycket senare än du tror.

Clearblue veckoindikator är inte heller alltid pålitligt. Men skulle det stämma är du i ca vecka 3-4 nu.

• Linisss

Jag vet faktiskt inte om den skulle vara regelbunden. :/ tog ut preventivmedel i början av sep och fick då min förata mens efter det den 13 oktober. Sen kom den inte igen och nu är jag gravid :) jag har ju bara läst att man då räknar från första mena dag och då är de 7 veckor. Men då borde ja då kanske vara i vecka 4 :) låter mer troligt! Hihi

• Mallemamma

Ja man räknar från mensens första dag om den är regelbunden, för egentligen går man efter när man har ägglossning, dock dateras graviditeten som om den startade två veckor innan som brukar vara mensens första dag.

Så är du osäker så är du säkert i vecka 4 bara och inte bör oroa dig :)

Grattis och lycka till.

• Linisss

Okej! :) ja tack för svar! Ska även ringa bm imorgon och meddelat att jag plussat igår! :D

Svar på tråden Clearblue veckoindikator stämmer inte överrens med min mens första dag?