• Silfra

BIM 1-15 januari

Hoppar in här eftersom det av naturliga skäl är lite "dött" i decembergruppen. Alla utom jag och en till har fått mensen och hoppat in här eller plussat :)

Jag hade bim den 31/12 så snart är jag på bim+2. Känner molvärk till och från, ömma bröst. Alltså kan det lika gärna vara menskänningar... Förra månaden var jag säker på graviditet då jag kände en massa saker och mensen var 5 dagar sen. Men icke :( Min kropp är lite knäpp just nu och jag har känt mig skengravid av och till i 3-4 månader. Jag har ett barn sen tidigare född i mars så han är alltså 9 månader nu. Enligt bm så kan kroppen "luras" och spöka när det är så tätt inpå.

Håller tummarna för denna gång! Vågar inte hoppas för mkt bara...

• Silfra

Bim+4 imorgon och ingen mens i sikte.

Molvärk av och till och spända ömma bröst. Jag inbillar mig att dom känns lite större... och synliga blodådror.

Håller tummarna! :) Tänkte testa på lördag då är det bim+7. Om mensen är sen så vill jag hinna få den isf, tycker det är så ledsamt när man ser tecken och hoppas en massa också testar man negativt :(

• Silfra

Grattis till alla plus!! :)

Idag är det bim+5 och inte ett tecken på mens. Idag tyckte jag att visa saker börjat lukta starkt och vissa saker smakat konstigt. Åt lite av min favvochoklad förut och det var inte ens gott... skumt ;)

Under förra graviditeten vet jag att jag kände extremt mkt lukter, kunde knappt gå på Ica för alla människor stank svett och äcklig parfym ;P

• Silfra
    MissMf skrev 2017-01-05 22:53:20 följande:

Har du inte testat än? Hade aldrig kunnat hålla mig!! ;p

Nej jag har valt att vänta en vecka denna gång. Innan när jag testat negativt så har jag byggt upp en massa förhoppningar och blivit jättebesviken och ledsen när det var negativt. Förra gången var mensen 5 dagar sen och då testade jag på bim+5 eftersom jag var helt säker på att ni var det positivt iom att mensen inte kom, har alltid haft punktlig mens innan. Men icke, negativt :( och samma kväll kom mensen.

På lördag är mensen en vecka sen så har den inte kommit innan dess så testar jag :)

Så på lördag ska jag testa!
  • Silfra
    MissMf skrev 2017-01-05 23:22:09 följande:

Det var helt oplanerat då jag trodde jag hade äl tidigare så vi slarvade på dagen som visade sig vara äl. Fick sen exakt samma känningar som med båda barnen och ett likadant supersvagt plus på äl+8 som sen inte blev starkare och molvärken försvann på eftermiddagen på äl+8. Men vi hann först få lätt panik och sen bli jätteglada. Så nu blir man ju ledsen och besviken när man hann ställa in sig på bebis. Om det blir en 3a blir det typ tidigast 2019.. o jag blev så gravid och nyföddbebissugen igen..

Tråkigt ändå, förstår din besvikelse.

Min kompis blev gravid oplanerat också visste varken ut eller in, supersladdis då hennes andra barn är 22, 19 och 7, hon själv är 40+. Men hon bestämde sig för att behålla och började se fram emot en ny bebis. Tyvärr dock hon mf. :( men när hon väl fått suget så provade dom igen och blev gravida igen! Nu är hon mer än halvvägs <3
  • Silfra
    Novanex skrev 2017-01-07 14:54:42 följande:

Stort grattiiiiiis :)

Tack!!!
Svar på tråden BIM 1-15 januari