• Maramba

BIM 1-15 januari

Börjar undra om man ska skita i ägglossningsstickorna? FF satte ut en väldigt sen beräknad ÄL pga att förra cykeln var ovanligt lång. Då jag inte ville riskera att missa den så började jag testa med stickor redan förra veckan cd 15 typ (enligt FF ska ÄL vara ca cd 25). Fick hyfsat starka teststreck men aldrig starkare än kontrollstrecket. För tre dagar sedan fick jag känningar i äggstockstrakten, först vänster sida och sedan höger. Igår hade jag trådigt sekret på morgonen och mer vattningt mot eftermiddagen. Tog nytt ÄL-test som i princip var helt blankt (?). Idag steg min temp. Om jag bara tolkar kroppens signalen har jag ägglossning nu. Men absolut inte enligt stickorna. Vad skulle ni tro?

• Maramba

Hur många är det kvar här nu som fortfarande väntar? Själv har jag tre dagar till bim. Känner ingenting alls den här gången. Varken gravsymptom eller menskänningar. Min tanke är att vänta till torsdag med att testa. Tempen är hög än så länge, dock inte mina förhoppningar.

• Maramba
    Aspargus skrev 2017-01-09 08:33:08 följande:
    Jag har bim på fredag eller lördag troligtvis. Försöker vänta med test till lördag men kanske blir fredag. Känner inte heller något märkbart men har lite hugg i magen som jag inte känner igen riktigt. Kan dock vara något jag bara inte tänkt på innan.

Hoppas du får ett plus på torsdag!
    Okej, spännande med huggen. Det kanske är nåt :)

Tack, håller tummarna för dig med!
  • Maramba

Tempen sjönk igår och nu imorse hade den dippat ytterligare ner till min basaltemp så jag räknar detta försök som kört. Usch vad ledsen jag blir. Nio försök på tio månader. Att söka hjälp kommer närmare och närmare. Någon som har solskenshistorier av några som lyckats runt tionde-tolfte försöket utan att få hjälp?

Svar på tråden BIM 1-15 januari