• babydreams

Fruktansvärt trött jämt.. hur orkar man?

Sen jag fick reda på att jag var gravid (ca 3 veckor sen) är nu i vecka 8 - så har jag varit extremt trött! Orkar knappt göra någonting.. blir helt slut av att bara gå till jobbet, dammsuga eller tvätta. Jag som normalt sett brukar jobba 8 timmar, kommer hem och tvättar, städar, lagar mat.. nu får sambon göra det mesta för att jag verkligen inte orkar. Känner mig helt utmattad och är ständigt trött, som om att jag sprungit ett maratonlopp. Blir andfådd av minsta lilla med.

Har ni några tips på hur man kan bli piggare? Jag tar kosttillskott Gravid & Omega-3. Någon som vet i vilken vecka tröttheten normalt lägger sig?

• Svar på tråden Fruktansvärt trött jämt.. hur orkar man?
  • Linnis92

Det är normalt, Sov, så mycket du kan. Jag la mig 19-20 varje kväll fram till vecka 17. Sen gick tröttheten över en stund, kom tillbaka igen på slutet.

Så fort jag kom hem från jobbet så sov jag, och la mig tidigt. Tvätt och städ gjorde vi tillsammans på helger då man orkade lite mer ett par timmar.

• Fia 28

Andra trimestern brukar väl vara lättast, och det var den nog även för mej. Sen är det nog bara att inse att man inte orkar som förut. Man gör det man orkar helt enkelt och resten får lämna om int partnern fixar det.

• Carambolan

Det är bara att sova. Varje graviditet har jag däckat med barnen vid 20 och sen sovit tills det är dags att gå till jobbet vid 07. Skitdrygt att aldrig få nån egentid eller vakentid med mannen, men det går över... Sen kommer vakennätterna med bebisen istället ;)

• Freya18

Här är en till tröttis! Den senaste veckan har jag sovit väldigt mycket. Skulle ta en power-nap på 20 minuter som blev 5 timmar lång! :o
    Att gå upp kl 5 till jobbet är inga problem, men direkt när man kommer till jobbet så sveper tröttheten in och man får svårt att koncentrera sig.. kaffe vågar jag inte dricka heller när det är tidigt i en graviditet.

Svar på tråden Fruktansvärt trött jämt.. hur orkar man?