Inlägg från: löparenbe |Visa alla inlägg
  • löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • löparenbe

Men gud vad roligt att jag fick svar på den här tråden! :D 

Jag tycker det är jättejobbigt att vänta.... Kan typ bara tänka på det haha. Men min situation gör att det måste vänta till sommaren. 

Jag tänker också i dåliga banor emellan åt då jag har ett syskon som föddes sjukt. Men man måste nog göra allt för att tränga bort dessa tankar och tänka på allt roligt och mysigt ist. :) 

Vem var det som blev barnsugna fört hos er :) ?

• löparenbe

Jag har faktiskt inte varit så barnsugen alls innan. Men sen kom det som en blixt haha :) Men jag sa vad jag kände och min kille svarade med att vi måste ju göra plast i sovrummet så en bebis får plats sen :) 

Man gör ju verkligen det. Men det känns som desto mer stressad man blir desto mindre kommer kroppen bli gravid kan jag tänka mig. Vi får hjälpa genom att lugna ner varandra :)

• löparenbe

Jag tror precis som ovanstående skrev att det handlar om hur trygga man är ihop inte antal år. Har vänner som varit ihop i 7 år men är inte lyckliga för det. Jag brukar tänka så här. "Kommer han bli en bra pappa även om vi går skilda vägar sen?" Är svaret , Ja då är det bara att köra! :)

Kul att det är fler i samma situation! Kan inte tänka på något annat. Klart tankar om att det inte kommer fungera finns.. Vill så gärna ha en liten i magen nästa jul.. 

• löparenbe

Åhl blir avundsjuk på er som ska börja nu bara om några månader.. Jag räknar ju ner som det är nu haha- Sluta med p-piller i juli/augusti.. :D Något galet är att jag börjat drömma om hur jag berättar för min man att vi är gravdia. Längtar för mycket då kanske?

Barnkläderna var en rolig ide.. men tror det skulle göra mig tokig och jag skulle bara längta ännu mer :P 

En av mina närmaste kompisar har precis börjat försöka. Kommer ju bli galet avundsjuk på henne om hon blir gravid nu. SEN självklart överlycklig också :D 

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?