• KiaTia

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! Jag väntar också men kommer nog börja barnverkstaden i april/maj. Jag längtar ihjäl mig, tycker inte ni det är jobbigt att vänta?

• KiaTia

Definitivt var det jag som blev barnsugen först. Fick jobba med övertalning ett tag hehe. Hur var det för dig?

Det känns så dumt att vänta för man börjar övertänka allt, om man kan bli gravid, om det är rätt tidpunkt då, och om man kommer ångra att man väntade eftersom att det kan ta ett tag innan det blir något ändå... suck..

• KiaTia

Känns som att det inte handlar om hur länge man varit tillsammans utan om hur trygga man är i varandra. Vi har varit tillsammans i sju år. När ska ni börja försöka? Varför just då? Hur känns det att vänta?

• KiaTia

Hej!
    Åh vad glad jag blev att jag hittade denhär tråden igen! Den passar in på pricken på mig och min situation! Jag tror jag var den första/andra som kommenterade men jag är ny på familjeliv så sen tappade jag bort tråden :(

Nu har jag läst igenom hela tråden, en sådan härlig positiv anda!

Jag och sambon är 25 år och ska börja försöka i april/maj. Själv hade jag gärna börjat nu nu nu, eller ännu bättre typ förra månaden ;) . Men vi har sedan länge en thailandsresa inbokad nu i januari så jag är lite rädd för Zikavirus så min rationella sida tvingar mig att vänta lite. Men barnlängtan är stark så för att jag inte ska fuska och börja tidigare har jag anmält mig till ett lopp i mitten på april så att jag får något annat att fokusera på och så åker spiralen dagen efter loppet!

Och angående att några av er köper bäbissaker redan, hehe själv sitter jag och stickar bäbiskläder. Bara smälter av de små bäbistofflorna jag gjorde häromdagen.....

• KiaTia
    FrökenJ90 skrev 2017-01-01 21:18:57 följande:
    Välkommen tillbaka :)

Ja det är svårt att inte tjuvstarta, men min sambo vill plugga färdigt först.

Åh vad mysigt att sticka egna babygrejer. Vad är det du gör? Jag är jättesugen på att tjuvstarta shoppandet, men har inte riktigt vågat än.
    Tack!
    Ja det är jättesvårt! men tyckte att det var smart med ett lopp. Då har man ett mål att fokusera på samtidigt som man tvingas leva hälsosamt och på så vis förbereder kroppen för graviditet :)

Jag har gjort bäbistofflor, en bäbiskofta och två gosedjur. Sen har jag inte vågat mer, känns som att man jinxar (stavning???) allt då och så kanske man inte blir gravid :/

Va har ni andra för preventivmetod nu såhär månaderna innan?
  • KiaTia

Har en hormonspiral. Ska ju tydligen kunna bli gravid bara ett par dagar efter att den tas ut så jag håller verkligen tummarna för att det blir så även för mig...

• KiaTia

Någon mer som har lite ångest över att få bäbis tidigt på året för att det kanske är fullt på förlossningen?

• KiaTia

Nä men det är ju jättemånga som börjar april/maj och då borde det ju automatiskt bli mer på förlossningen i början på året.

• KiaTia
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 16:28:15 följande:

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

Hej!

Ja då håller vi tummarna på att det går med en gång :) . Hur går det med din sambos barn då? Är du lite extramamma där då varannan vecka eller?
  • KiaTia
    Anonym (S) skrev 2017-03-06 09:52:11 följande:

Vi slutar skydda oss i april så förhoppningsvis blir det bebbe innan april nästa år :) men är generellt nojjig över allt som kan bli fel på BB.. är dessutom sjukt orolig för MA, hur gör man för att sluta oroa sig?

Det oroar mig med, jobbar på gyn och ser MA hela tiden :( . Ca 25% blir MA ... tror det är bättre att vara medveten om det så att man inte blir helt förstörd om det händer...
  • KiaTia

Herregud min kollega fick barn igår och jag var o hälsade på o fick hålla henne idag, jag nästan dog av längtan!

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?