Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Såå himla spännande med denna tråd! Jag har längtat efter barn som en tok i 1,5 år och i sommar kommer troligtvis jag och mannen börja försöka :). Vi har inte varit tillsammans allt för länge + att jag behöver jobba upp min sgi, men om allt går bra så slutar jag med p-piller i sommar. Pirrigt!!

• Anonym (S)

Hos oss är det jag som är mest ivrig hehe :) läser massor av trådar här på FL varje dag om att planera barn.. Jag längtade redan innan vi träffades, vilket var i somras, men redan i början sa båda att vi ville ha barn. Det var väldigt viktigt för mig att tydliggöra, hade inte kunnat bli tillsammans med någon som inte vill ha barn..

Hur länge har ni och er partner varit tillsammans? Hur tänker ni kring längden på förhållandet när man blir gravid/skaffar barn? Vi har ju bara varit tillsammans i ett halvår men jag längtar massor :)

• Anonym (S)

Åh så kul att fler har tillkommit i tråden! Man är ju trots allt inte ensam om sina planer :)

Vår relation är helt underbar, stor skillnad från mina tidigare. Han kommer garanterat bli en toppenpappa, även om man mot förmodan går ifrån varandra i framtiden. 

Det som gör att vi väntar, förutom längden på förhållandet, är dels min personliga utveckling, har mått väldigt dåligt och jobbat mycket med personlig utveckling och såklart vill jag kunna ge mitt barn en stabil och närvarande mamma. Sedan behöver jag jobba upp mitt sgi. Är två tredjedelar in i ämneslärarutbildningen men har precis tagit studieuppehåll (är bara 22 år så kommer läsa klart utbildningen i framtiden).

Vilken bra idé att kanske köpa något bebisplagg i förväg :) har inte vågat mig på det.. men varför inte ;) 

• Anonym (S)
    FrökenJ90 skrev 2016-12-20 17:29:28 följande:

Jag tycker att det är skönt att inte vara ensam om att inte ett långvarigt förhållande i ryggen. Det känns ändå rätt och om vi förmodan skulle gå isär så kommer han vara toppen med barn :)

Jag vet faktiskt inte om jag vågar eller inte. Köpa något i förväg alltså. Men man är ju såå sugen på alla de små fina kläderna och så ^^

Tycker också det är skönt att inte vara ensam om det :) det är ju lätt för människor som varit tillsammans länge att säga "man mååste varit tillsammans si och så länge innan" men lite surt för oss som längtar efter barn oavsett längd på förhållandet.

Jag har ett syskonbarn och vi har även flera vänner med barn så jag satsar på att köpa presenter o kläder till dem, så får man ändå strosa runt på barnavdelningar ;)
  • Anonym (S)

Åh vilken mysig idé från din man Angelina89! :) barnlängtan går ju liksom inte att "få bort", så ett litet mysigt plagg kan ju stilla det för en stund kanske, hehe. Jag tror nästan jag ska våga mig på att köpa ett litet neutralt plagg snart, för att faktiskt få känna lite lycka i förväg.

Jag och min sambo har nu sagt att jag ska sluta äta ppiller från och med i april, så det är ju faktiskt inte så länge till ändå :D jag har varit gravid en gång tidigare, för ca 1,5 år sedan men valde att göra abort, vilket vara det bästa beslutet. Men jag tror därför att jag kommer ha lätt att bli gravid, hoppas hoppas iaf..

Lite komiskt FrökenJ90, jag var också tillsammans med en annan man fram tills i början av detta år, gjorde slut i mars. Han var minst sagt en otrevlig typ.. har tagit mig några timmar hos psykologen för att bearbeta hur han behandlade mig. MEN jag har en fantastisk pojkvän idag och det är jag så tacksam för.

• Anonym (S)

Ja som tur är behandlar min nuvarande pojkvän mig väldigt bra, med den kärlek och respekt jag tycker ska finnas i ett förhållande :)

Vet ni.. idag köpte jag ett litet bebisplagg! Haha känner mig nästan olaglig (?), men tycker att jag kan få börja njuta redan nu. Bara man inte blir tokig och glömmer leva nu ;) visade pojkvännen när jag kom hem, hans kommentar var "men vad gullig du är". Jag frågade om han inte fick panik, "jo lite men jag håller det inne" svarade han haha ;) jag är 22 och han 25år.

• Anonym (S)

Välkommen hit Virrepannan!:) Vad roligt det ska bli att följa varandra! Tänk vad kul om vi lyckas följa varandra hela våren/sommaren o ända fram till plus!

Alltså, resultatet av att jag köpte ett bebisplagg blev ett enormt sug efter att köpa meer haha... men tänker att typ ett plagg i månaden är ändå ok fram till plusset ;)

En fråga - är det bara jag som läser massa av graviditetstrådar här på FL? Kollar dagligen i "BF juli 2017" grupper t.ex. och "BIM 15-33 dec" grupper hehe

Igår blev det äntligen klart att jag har heltidsjobb januari-juni och kanske även förlängt till december sen. HALLELUJAH kan jag känna eftersom det kommer höja min mammapenning :D

• Anonym (S)

Tack Virrepannan :)

Skönt att man inte är ensam om att plöja gravid-trådar ;) fyra månader går ju faktiskt väldigt fort, i efterhand åtminstone hehe.

Vi bor i Småland, Kalmar län. Någon som finns i närheten? 

Jag har satt en regel att jag får köpa en sak i månaden tills jag blir gravid hehe, kommer ju sluta med p-piller i slutet av mars såå inte alls länge kvar :) min sambo ska dock åka utomlands i några veckor i februari så kommer känna mig såå ensam och barnlängtan lär ju vara min största sysselsättning då hehe..

• Anonym (S)

Vad kul med ett lyckat exempel på att få barn tidigt i förhållandet :) jag tror absolut det kan funka bra.

Jag äter p-piller nu, hade p-stav fram tills i augusti. Kommer som sagt sluta äta det i slutet av mars :D

Haha jag gillar att ni redan köpt vagn ZAP86! Känns lite tabu att köpa bebissaker i förväg men vad fasen, vi ska väl få längta! Hellre känna för mycket lycka och pirr i förväg än tvärt om :)

Vi har ett par kompisar som fick barn i oktober, alltid när vi är där sitter jag med bebben i knäet o gosar. Så idag har jag fått mysa med bebbe :')

• Anonym (S)

Hoppar in lite i diskussionen om syskon.. :) vi är sex (!) barn i min familj, alla helsyskon, växt upp under samma tak osv.. det är underbart med syskon! Definitivt mycket hårt jobb, dyrt osv men det finns inget som är så värdefullt för mig som mina syskon. Jag själv satsar nog på högst tre barn med några års mellanrum, vill verkligen kunna ge all energi och kärlek till varje småbarn åt gången. Nackdelen med många syskon är väl att någon alltid känner sig åsidosatt.

• Anonym (S)

Vad roligt! Jag är näst äldst, den minsta i skaran är bara 6 år och råkar ofta kalla mig för "mamma" haha.. smälter alltid lite inombords av det ;)

Att ha syskon i nära ålder är ju faktiskt underbart! Det är bara ett år mellan mig o äldsta syskonet och vi delade en dubbelvagn som små, har många fina minnen tillsammans. Jag kan tänka mig att ha tre-fyra år mellan mina framtida barn (trots att man inte kan fixa sånt på beställning hehe) så kan de ändå leka tillsammans osv

• Anonym (S)

Jag har inga barn sedan tidigare, så det blir första :) *pirrigt*

Förresten, är det bara jag som känner mig skengravid då och då? Har varit flera ggr som jag fått för mig att jag känt symptom, trots att vi skyddar oss. Jag kan bli smått knäpp och börja hoppas att jag råkat bli gravid :P denna vecka har jag mått illa flera gånger, konstigt humör och känner mig såå trött. Helt vanliga grejer som inte behöver betyda att man är gravid, meen det sätter sig i huvudet.. skulle typ vilja ta ett test nu bara för o se, har ju tänkt dricka ikväll på nyårsafton, men med lite logiskt tänkande vet jag ju att det inte är något. Äter p-piller och har inte missat något piller på ett par månader.

• Anonym (S)

Smart att ha t.ex. ett lopp att fokusera på!:) jag har nog inte tillräckligt tålamod för att fokusera på något annat haha, fast jag börjar som sagt på nytt jobb om en vecka så det är ju något att fokusera på iaf :D

Jag äter p-piller nu, har inte gjort det så länge då jag hade p-stav innan så hoppas ägglossning och mens kommer igång snabbt efter stopp.

• Anonym (S)

KiaTia, det hade jag inte ens tänkt på.. föds det fler barn tidigt på året?

Det som jag har tänkt på är om jag föder tidigare och det blir i december när jag själv fyller år, hade ju inte varit roligt för barnet att dela födelsedag med mamma :P

• Anonym (S)

Hej alla blivande mammor!

Nu är det ju faktiskt 2017 och i år ska vi försöka bli gravida, woho! Bara några månader kvar för de flesta. Det har redan gått mer än en månad sedan tråden startades, tiden kommer gå fort trots att det ibland känns som att det är en evighet kvar :)

• Anonym (S)
    MalynCazzandra skrev 2017-01-22 23:30:30 följande:

Hej Jag hänger gärna på!

Jag heter Malyn och fyller 30 år i november. Jag och min man vill börja försöka för vårt tredje gemensamma barn. Vi har två pojkar tillsammans på 2 och 1 år som är underbara! Men jag längtar så efter en flicka och nu när maken gick med på en till så är det allt jag kan tänka på! Han har nämligen tre barn sen innan med ditt ex, 19, 13 och 11 är dom. Så detta blir ju hans sjätte allt som allt men han är en underbar pappa! Mycket bättre än min egen. Så i slutet av mars, april typ så åker min spiral ut och vi ska börja försöka.

Vi har nyss flyttat in i ett hus i Åmål, köpt ny bil och vi båda fick fast jobb i december så saker rullar verkligen på för oss nu så det är underbart.

Hoppas att jag får vara med!

Hej Malyn!
    Välkommen hit :) så mysigt med många barn! Jag är också sugen på en liten flicka.. har dock inga barn sedan tidigare, är bara 22 år :)
  • Anonym (S)

Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)

Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)

Kram på er!

• Anonym (S)
    Anonym (L) skrev 2017-03-05 20:21:40 följande:

Ingen som nojjar över att det antagligen föds typ mest barn o april ( bäbisproduktion i juni) och att det kommer vara fullt på förlossningen? Någon som har lugnande erfarenheter? Passar in för oss att börja i juni men nu är ju så mycket tid kvar till att bara nojja...

Vi slutar skydda oss i april så förhoppningsvis blir det bebbe innan april nästa år :) men är generellt nojjig över allt som kan bli fel på BB.. är dessutom sjukt orolig för MA, hur gör man för att sluta oroa sig?
  • Anonym (S)
    KiaTia skrev 2017-03-06 10:12:48 följande:
    Det oroar mig med, jobbar på gyn och ser MA hela tiden :( . Ca 25% blir MA ... tror det är bättre att vara medveten om det så att man inte blir helt förstörd om det händer...
    Sant! Annars finns ju risken att man blir helt förstörd. När vi blir gravida kommer vi inte "gå ut med det" (sociala medier osv) förrän v.20 eller senare, just för att jag är rädd för att man berättar för alla och sen upptäcker ett MA.. Dock kommer vi inte kunna hålla oss från att berätta för vänner och familj särskilt länge, men det är ju en annan sak :) 
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?