Inlägg från: Angelina89 |Visa alla inlägg
  • Angelina89

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Åh vad kul att hitta fler som planerar! Jag och min man gifte oss i oktober men då han pluggar har vi fått vara lite taktiska och fått vänta med bebis tills den värsta terminen är över för honom. Fick jag bestämma skulle vi redan haft en på väg och han ville vänta till han tagit sin examen så vi fick kompromissa och tänkte börja försöka i april :) känns både spännande och läskigt!

• Angelina89

Jag tycker absolut inte att man måste varit tillsammans i en evighet för att skaffa barn. Känns det rätt så gör det. Vi gifte oss ganska exakt 2 år efter vi träffades så barn för oss är nästa naturliga steget.

Det jobbigaste upplever jag är att jag bara går och väntar nu. Jag har varit redo länge men han har nyligen insett att han nog vill ha barn snart. Ett tag var det väldigt jobbigt då min längtan var väldigt stor och då gav han mig förslaget att köpa nåt plagg eller liten sak om jag hittade något väldigt fint så det har jag gjort och det ligger i en låda hemma och bara väntar. När längtan blir stor kan ju titta på det och inse att det förhoppningsvis inte är så långt kvar!

• Angelina89

Ja det funkar iaf lite för mig! Men det är skönt att läsa om andra som oxå längtar mycket! Har känt mig så ensam i min längtan. Alla runt omkring oss säger alltid att vi har ju mycket tid på oss och att det inte är någon brådska men jag längtar ju nu!

• Angelina89

Vi har bestämt att jag ska sluta med mina p-piller i slutet av februari för att hinna får ur alla hormoner och börja försöka i april nån gång :)

Nej precis, alla tycker att man är så ung och har tiden med sig. Men det spelar ju ingen roll tycker jag, längtar man så gör man, oavsett ålder! Jag är 27, fyller 28 i februari. Ni andra?

• Angelina89
    VictoriaBerggren skrev 2016-12-19 18:55:10 följande:

Hej. Vi har en hemlig grupp på Facebook. Vill ni vara med där:)?

Jag och min sambo ska själv börja försöka i maj nästa år????

Jag är också intresserad av facebookgruppen, hur gör jag?
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?