Inlägg från: Virrepannan |Visa alla inlägg
  • Virrepannan

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Himla trevligt med en sån här tråd, jag som trodde jag var ensam om detta..

Min kille och jag träffades för bara tre månader sen, efter att ha pratat över nät och sms ett tag. Jag gjorde väldigt klart för honom direkt att barn ska här bli, men han är som en filbunke och tycker att "det löööööser sig". Känns otroligt bra med honom, och bortsett från att han jobbar mycket så vet jag att han kommer bli en jättefin pappa. Räckte med att se honom med hans kusinbarn för att hjärtat skulle smälta på mig :)

Jag har velat ha barn i många år (87:a), men är väldans glad att det inte blivit så än, för då hade jag stått där själv nu. Kommer få rodda mycket själv ändå i framtiden, men det är helt okej.

Har funderat på detta typ dygnet runt ett bra tag, går till och med och skjuter handtrucken på jobbet framför mig och fantiserar att det är en barnvagn jag går med, så jag hoppas killen hänger med på tåget så småningom. Jag har kopparspiral, aldrig varit gravid förut, så det återstår att se hur lång tid som behövs. Jag hoppas på en tidig vårbebis 2018, så nån gång under mars-april kan vara läge att ta ut spiralen. Så kanske det krånglar, det vet man aldrig..

Inte haft nån tanke på att köpa bebisplagg, men jag går mer än gärna förbi bebistillbehörshyllan på Ica och sneglar lite.

Som sagt, kul med den här tråden!

• Virrepannan
    Anonym (S) skrev 2016-12-22 08:42:01 följande:

Välkommen hit Virrepannan!:) Vad roligt det ska bli att följa varandra! Tänk vad kul om vi lyckas följa varandra hela våren/sommaren o ända fram till plus!

Alltså, resultatet av att jag köpte ett bebisplagg blev ett enormt sug efter att köpa meer haha... men tänker att typ ett plagg i månaden är ändå ok fram till plusset ;)

En fråga - är det bara jag som läser massa av graviditetstrådar här på FL? Kollar dagligen i "BF juli 2017" grupper t.ex. och "BIM 15-33 dec" grupper hehe

Igår blev det äntligen klart att jag har heltidsjobb januari-juni och kanske även förlängt till december sen. HALLELUJAH kan jag känna eftersom det kommer höja min mammapenning :D

Läser alldeles för mycket trådar, men på nått sätt så lindrar det längtan lite. Jag hade nog inte klarat av att köpa bebiskläder än, då blir jag knäpp. Men det slog mig igår att det faktiskt bara är fyra månader kvar tills vi kanske börjar försöka :):)

Grattis till jobbet!
  • Virrepannan

Jag har en galopperande längtan, och börjar inse att det inte har att göra med att "alla andra" skaffar barn (jäklar var mycket ul-bilder och gravidtillkännagivelser det ramlar in i fb-flödet..), utan att jag faktiskt har en Egen längtan efter att ha någon att bry mig om 24 timmar om dygnet. Tidigare har det mest varit en panik över att jag kommer bli sista kvinna på jorden att föda fram en liten, men det har verkligen mognat vidare med tiden.

Killen har sin hund på ett drygt halvår som han har med sig överallt, jag vill för tusan också ha någon att ta hand om och som är med mig överallt! Få se utvecklingen och vara med i vått och torrt, himmel så roligt det hade varit.

Jag bor i sydvästra Småland, precis på gränsen till Halland.

• Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-24 21:25:07 följande:

Hej. Hoppar in här med om det är okej. Kan ej säga att det blir till sommaren då jag slutat med p-sprutan för 4 veckor sen :)

Lite om oss.. jag är 26 , min man 27. Träffades 09 - Jan . Blev gravid 09 - mars med första. Gravid 10 - dec med andra :) nu försöker vi med nr 3

Gifte oss för 4 år sen. Så det här med att skaffa barn snabbt i ett förhållande , de gjorde vi. FÖRSTA gången vi hade sex med varandra blev jag gravid. Det funkade och håller fortfarande :)

Så ni som har relativt nya förhållanden , det kommer funka kanon

Nu hoppas jag inte vi behöver vänta till sommaren men det kan ta tid :) god jul !

Sedärja ???? Hur kändes det att det gick så fort?
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-24 23:31:30 följande:

Hej. Nja de va väl både ock.. fick ju dock inte reda på att jag var gravid innan v.12 .. inga symtom o inga känningar alls

Vi hade känt varandra 3-4 månader innan vi blev ett par så vi tänkte mer , ja dom 4 månaderna o sen har man ju 9 månader på sig (dock bara 6) att lära känna varann mera ;)

Tror av min egen erfarenhet att man kanske inte hinner tröttna på varandra på samma sätt en om man levt många år ihop :) ( ta det absolut inte som något negativt att leva ihop länge innan )

Tja, varför inte..! Känns det rätt så är det väl bara att köra :) Som du säger så han man inte hunnit tröttna på varandra på samma sätt heller.

Hade du gjort test innan de 12 första veckorna, eller kom symtomen smygandes och du gjorde ett test av nyfikenhet?
  • Virrepannan
    Längtar efter nr3 skrev 2016-12-27 06:25:24 följande:

Hej. Jag planerar att försöka bli gravid med nr 3 iår. Vill börja redan nu men har inte fått tillbaka regelbunden mens efter senaste barnet ännu. Jag har dock en twist med i sammanhanget.. Jag är ensamstående :P

Hej! Okej, då är inte yngsta jättegammal antar jag?

Tja, men varför inte? Känner du att du har orken och ekonomin till det så är det väl möjligen bara hanen som saknas..!
  • Virrepannan
    ZAP86 skrev 2016-12-25 21:03:26 följande:

Spännande tjejer (och kanske killar) med eventuella växande magar 2017 :)

Jag och killen (30 år, Sthlm län) tänkte försäka oss på det här med barn till våren. Jag är en rackare på det här med planering så optimalt vore att bli gravid april/maj så det blir BF mot våren. Får se hur bra det går :D

Vi har inte känt varandra så länge, ungefär 1 år, men känner båda att det där med barn inte är något att vänta på allt för länge då vi känner att det är "vi" nu.

Galnaste av allt (såga mig inte nu! ) är att vi redan köpt en vagn. Men kunde inte låta bli när den dök upp i toppskick begagnad på blocket. Underbara Bugaboo Donkey Weekender. Snyggaste vagnen jag sett!! :)

Ska bli spännande att följa tråden!

God fortsättning!

Haha, du har Precis samma tänk som jag :D Sen återstår det bara att se om planen håller. Jag har av någon anledning fått för mig att jag vill ha en januari/februari-bebis, så mitten/slutet av maj vore optimalt. Vill att barnet ska få göra alla grejjer tidigt, typ moppe osv. Plus att jag mår bättre vintertid än sommartid, så det känns som att en vintergraviditet vore bra. Men det vet man inte förrn man är där ändå :)

Oj, det var vågat! Men varför inte :)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 09:39:15 följande:

Precis .. hehe

Jo ja tog 4 test .. alla.visa negativt. Jag testade bara för att jag började gå upp i vikt utan anledning :) men alla visa negativt och när det väl visa positivt så var jag i v. 11+4

Ser man på..! Vad använde du för test och hur tidigt? Har varit med om liknande nämligen..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 11:26:16 följande:

Ja jättemärkligt. :P

Oj ja va använde ja... tror dom va från apoteket ialf inte från nätet. Va samma andra graviditeten oxå. Men då plussa ja i v.9 . Så antar ja alltid plussar sent

Lite Jobbigt om man nu väntar på ett plus.

Hur va det för dig då? :)

Jag fick nått som jag tyckte var en nidblödning ca ett dygn efter oskyddat sex, och några dygn senare började symtomen. Jag förväntade mig ingen graviditet då, så att det mentala skulle framkalla symtom har jag svårt att tro.

Jag mår aldrig illa annars, men då fick jag sån riktig "nere i magen"-illamående, och mådde illa efter att jag ätit och så. Flyttade mensen en vecka, men så kom den och alla symtom försvann. Så jag vet inte om jag hade nån liten krigare i mig som tagit sig förbi min kopparspiral och sen försvann lika kvickt. Men jag njöt faktiskt av det där illamåendet, kändes fint att det kanske fanns något i magen.

Använde Apoteksgruppens tvåpack-tester, visade noll men kan ha varit för tidigt också. Nu är det dock tomt i magen. Längtar..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 21:05:01 följande:

Okej. Ja de kan det ju hänt att det slank förbi en o annan rackare ... hade du barn sen innan ? Ja har glömt vad jag läst... haha stresshjärna..Tvi.

Ja tycker det är jobbigt med denna väntan. Då ja blivit gravid inom 2 månader med båda barnen efter avslut med sprutan så väntar man ju ivrigt nu med.. bara gått 4 veckor sen ja sluta men ja tänker ju hela tiden att det kanske går lika fort denna gång men de kanske det inte gör :( och ja har ju läst så mycket om dom som får vänta sååå länge efter sprutan .. ja har haft tur 2 ggr men den kanske är slut nu...

Jag har inga barn än, vilket jag på sätt och vis är glad över, för annars hade jag stått där som ensamstående mamma fram tills nu.

Träffat en bra kille nu, det ska bara bli lite mer klart med hans jobb och framtiden i det innan vi försöker oss på verkstad. Vi pratade om det igår, jag manar på ganska bra och han förstår att jag inte vill vänta så länge till med tanke på att jag blir 30 år till sommarn.

Fast han är nog mest fundersam över boendet. Jag hävdar att fram tills barnet är runt 1-1,5 år så kan vi utan tvekan bo kvar i min stora trea, och det köper han. Herregud, jag hade helst börjat verkstan igår :D

Satt och kelade med hunden på golvet för en stund sen, och kom på mig själv med att längta efter att en liten skulle komma krypandes och vara med oss. Så mysigt det hade varit!

Hur funkar det med spruta? Provat typ allt utom det.. Hur gamla är dina barn sen tidigare?
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?