• Humlan87

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! Jag fyller 30 i vår och jag och min man vill börja försöka med att få ett syskon till vår treåriga (4 till hösten) pojke ungefär i april/maj eller under sommaren! Jag blev gravid direkt när jag slutade med p-piller då sonen blev till. Nu använder vi inget hormonellt preventivmedel utan säkra perioder (natural cycles) eller kondom. tänkte försöka ha lite mer kontroll den här gången, sist upptäckte jag inte att jag var gravid förrän i v 10-11 nånting, haha. Nu har jag i alla fall en menscykel (fast ganska oregelbunden) att utgå ifrån! Längtar efter ett litet syskon till min pojke!

• Humlan87

Hej på er! Spännande att det börjar närma sig nu! Nu i helgen Var jag hos en kompis som fått sitt första barn precis. Man blir ju inte så lite sugen på att sätta igång direkt när man får gosa med en sån liten parvel på bara några veckor :- ) En annan kompis har outat sin graviditet alldeles nyss, där ska det bli bebis i september och min bror har precis fått en liten som är tre veckor nu, bebisar överallt! känns som om universum försöker hinta om att det är dags ;- )

• Humlan87
    Humlan87 skrev 2017-01-22 21:09:07 följande:

Hej på er! Spännande att det börjar närma sig nu! Nu i helgen Var jag hos en kompis som fått sitt första barn precis. Man blir ju inte så lite sugen på att sätta igång direkt när man får gosa med en sån liten parvel på bara några veckor :- ) En annan kompis har outat sin graviditet alldeles nyss, där ska det bli bebis i september och min bror har precis fått en liten som är tre veckor nu, bebisar överallt! känns som om universum försöker hinta om att det är dags ;- )

Glömde tillägga också att en nära arbetskamrat också precis berättat att tredje barnet är på väg där, inte klokt vad det dyker upp bebisar och graviditeter överallt så fort man själv börjar fundera. Nån annan som märker av det fenomenet?
  • Humlan87
    FrökenJ90 skrev 2017-01-23 11:10:40 följande:

Ja det är helt galet. Har två kompisar som väntar också. Vill att det ska bli min tur

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen
  • Humlan87
    FrökenJ90 skrev 2017-01-23 12:53:45 följande:

Haha jag vet inte, jag har kikat mycket på nätet på vagnar men har inte varit och tittat på dem på riktigt. Det känns som att man får spara på tills det ligger någon i magen ^^ Man vill ju ha ett fint och bra babynest men de är ju rätt dyra ändå.

Jag hade inte babynest till mitt första barn och det är något jag tänkt på i efterhand att det skulle varit riktigt bra. Och en mjuklift till liggvagnen så att den går att bära med sig smidigt! Har dock inte börjat handla än som tur är
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?