• Mysis

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hejsan!
    Jag har nyligen upptäckt familjeliv o är så roligt att hitta en tråd som denna! Jag är 29 o min sambo är 26, bor i Storbritannien. Vi har börjat planera för att försöka bli gravida med första barnet till sommaren, då vi gifter oss i Juli och jag vill inte riskera att inte få plats i min dyra bröllopsklänning hehe ???? Den andra anledningen att vänta är att jag jobbar på andra sidan landet o bor på hotell Mån-Tors så jag vill känna att jag minst har en plan för hur jag ska få ett jobb där jag inte behöver resa innan vi börjar.
    Jag har precis skaffat mig Natural Cycles så att jag kan sluta med p-piller som jag varit på i 8 år så att kroppen får komma igång. Dock har vi inte kommit överens om när jag ska slänga pillren, jag vill slänga dom med en gång men min sambo tycker att jag oroar mig i onödan o vill slippa stå ut med kondom under våren (vi har aldrig ens provat kondom tillsammans för jag har käkat p-piller alla 7 år vi varit tillsammans!). Om någon har erfarenhet av Natural cycles prevent o hur ofta ni behöver använda kondom vore det intressant!
    Så roligt att få va med här eftersom jag inte vågar prata om det här med annat än bästisen o sambon, eftersom man aldrig vet hur lång tid sånt här kan ta o om det funkar!

• Mysis
    Anonym (Who) skrev 2017-01-08 08:59:37 följande:

Vi börjar försöka till våren ???? Anledningen till att vi väntar några månader är för låta det sjunka in lite nu efter vi "bestämt" oss. Jag kan inte tänka på annat just!

Härligt! Vad använder ni för preventivmedel så länge? Jag har precis lyckats övertala min sambo att jag lämnar p-piller o vi kör Natural Cycles o kondomer inför satsa på att bli gravida till sommaren! Dock har jag blivit förkyld så tempandet har inte gått så bra, men förhoppningvis kommer mensen någon gång så jag kan försöka hitta ÄL nästa gång (om det kommer igång så snart, är beredd att det kan ta tid efter p-piller).
  • Mysis
    Anonym (Who) skrev 2017-01-08 11:31:46 följande:
    Inga alls faktiskt. Några månader efter vi träffats så slutade jag med p-piller. Mådde tokigt utav den. Så vi har inte skyddat oss på ca 1,5 år däremot så har vi undvikit sex ibland när jag har ägglossning och varit lite försiktiga.

Det låte rätt bra faktiskt! Då hinner ju kroppen ställa sig till rätta och även om "olyckan" skulle vara framme så gör det ju inte så mycket kanske :)
    Va skönt att du inte har p-piller avvänjning att oroa dig för!
    Precis, känns bra att sluta me pillrena lite i förväg o som du säger e det inte hela världen om det skulle bli graviditet tidigare än planerat. Huvudgrejjen e ju mest ytlig eftersom vi gifter oss i sommar o jag vill få plats i min klänning ;) så vi kör nog me kondom även på 'ofertila' dagar i några månader så finns det iaf ingen risk att vara höggravid på bröllopet :)
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?