Inlägg från: ddoolliiee |Visa alla inlägg
  • ddoolliiee

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

• ddoolliiee
    KiaTia skrev 2017-01-09 18:55:35 följande:

Hej!

Ja då håller vi tummarna på att det går med en gång :) . Hur går det med din sambos barn då? Är du lite extramamma där då varannan vecka eller?

[quote=77293223][quote-nick]KiaTia skrev 2017-01-09 18:55:35 följande:[/quote-nick]

Hej!

Ja då håller vi tummarna på att det går med en gång :) . Hur går det med din sambos barn då? Är du lite extramamma där då varannan vecka eller?

Ja absolut de hoppas vi verkligen på :) Ja han har ju sin mamma som han är hos varannan vecka. Men han o jag funkar jätte bra ihop så vi har en jätte bra relation så de känns bra att de funkar.
  • ddoolliiee
    FrökenJ90 skrev 2017-01-11 15:34:52 följande:

Ja men sedär ja, då är vi ju två ^^ Är du härifrån? :)

Oj då :) jajamen jag är härifrån, själv då ? :)
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?