Inlägg från: Anonym (bebislängtaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bebislängtaren)

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Åh! Jag har längtat efter bebis i över 1 år och längtan blir bara mer intensiv. Just nu har jag nästintill ångest för jag vill ha barn så mycket. Har börjat prata lite försiktigt med min sambo och han är inte redo. Men han brukar hinta om att han längtar. Säger saker som "Man kan nog aldrig bli 100% förberedd" och "Det finns nog ingen perfekt tidpunkt". Men han har blivit stressad av mitt tjat så vi satte oss ner och prata och bestämde att jag ska ligga lågt i 3 månader och sen ska vi börja prata och planera. Inte börja försöka, endast planera.

Någon som har gått igenom liknande? Jag mår nästan dåligt av väntan. Var det något speciellt som fick eran partner att bli redo? Hur länge fick ni vänta och hur mådde ni under tiden? Jag förstår ju att tjat inte hjälper...

Virrepannan skrev 2017-02-10 22:24:08 följande:
    Som sagt så var min kille likadan. Jag var väldigt tydlig redan från början med att jag ville ha barn, väldigt snart. Han var dock inte alls med på noterna, mest för att han tyckte att det är en väldigt stor omställning i livet tror jag. Men, som sagt.. Man blir nog aldrig riktigt redo för bebis, det får bli som det blir när den kommer. Givetvis ska man förbereda sig rent praktiskt, men rent mentalt så tror jag bara det är att köra.
    Nu har jag inte läst så mycket i tråden, men fanns det något speciellt du gjorde för att övertyga honom? Jag tänker ge honom tid att låta idén sjunka in, det har säkert kommit väldigt plötsligt för honom att jag har så intensiv längtan. Men sen om ett tag vill jag ju uppmuntra honom och övertyga honom om att han kommer bli en bra pappa (han hade en väldigt dålig fadersfigur i sitt liv och han är rädd att han ska vara likadan). Men jag ser ju hur han är omkring barn, och han lyser verkligen upp när han interagerar med dem och noterar helatiden hur fort dem lär sig saker osv. Hans största hinder är rädsla för att inte räcka till. Måste vara oerhört jobbigt att känna så, och jag vet inte hur jag ska uppmuntra honom!!

Jag har faktiskt suttit sömnlös här nu och skrivit ihop ett litet brev till min käraste, som jag vill ge till honom om ett tag (eftersom jag har lovat att lugna ner mig med bebispratet). Om det är någon som vill läsa och ge åsikter på om det är en bra idé eller inte så får ni gärna säga till så kan jag PMa er haha <3

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?