Inlägg från: Nr3sladdis |Visa alla inlägg
  • Nr3sladdis

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Jag vill börja bebisproduktion NU! men mannen vill vänta så att den inte ska fylla sent på året, han vill ha en i början på nästa år. Eventuellt vänta ytterligare, får en känsla att han inte vill lika mycket som jag och att han kanske inte förstår riktigt hur mycket jag vill ha n bebis.
    Vi har 2 barn på 12 och 14 och jag har stor längtan och önskan om en sladdis.
    Jag vill inte vänta så länge som april men det kanske är vettigt, eller är det mannen som säger så för att han inte vill egentligen?
    Jag vill helst plocka ur spiralen och sätta fart och sen får det bli när det blir. 
    Hade en dröm igår om att jag fick mf och vaknade helt panikslagen och helt förstörd, detta är helt knasigt har inte haft en tanke på en bebis sen vi fick sista och jag trodde att jag var klar, men nu är känslorna jätte starka och det är det enda jag tänker på hela dagarna, det är jätte jobbigt. 
    Jag blir 34 i sommar och mannen 36 så det borde inte vara försent för en sladdis iaf eller vad säger ni? 
    Blir galen på alla dessa känslor jag har. är jag paranoid och ska man vänta eller ska jag prata med mannen och berätta att jag VERKLIGEN VILL ha en bebis NU!

• Nr3sladdis
    Virrepannan skrev 2017-02-09 22:07:27 följande:

Vi (jag, killen följer mina instruktioner ;) ) planerar första barnet. Känns otroligt overkligt, men eftersom vi båda snart har passerat 30-strecket så är det verkligen på tiden, trots att vår historia inte är så lång.

Jag har också fått för mig att jag vill ha en tidig vårbebis, så tanken har varit att plocka ur spiralen i slutet av mars. Men så kommer ev mina arbetstider att ändras, så nu har jag bokat om den tiden till på måndag (!). Jag får för mig att "vi kan ju använda kondom" i väntan på att mars-april ska träda fram, men det har jag svårt att se att vi kommer göra, så det får bli bebis när det vill bli bebis, helt enkelt! Kan ta i princip hur lång tid som helst, även om jag känner att min kropp skriker ut att den vill bli gravid.

Min kille var inte alls med på tåget tidigare, men så följde han med på åkerifest och fick träffa många av mina kollegor som är i vår ålder och ännu yngre, och typ alla har barn och hus. Så då fick han sig en tankeställare och när vi gick hem så sa han att han förstod min barnlängtan och att det är klart att vi ska ha barn. Så nu blir det så :)

Kanske är lite likadant med din gubbe som det var med min? Han behöver nog en välriktad spark där bak och sedan låta det smälta lite..

Ja det kanske är något sånt jag måste göra, håller på att bli galen tror jag.

Trodde inte att ja skulle längta så mycket efter att bli gravid igen, men det gör jag verkligen. Kan se det framför mig hur kulan växer och första sparken... VILL NU!

Ska prata med honom ikväll igen.

BM verkar helt omöjlig att få tag i, men jag ska försöka med en annan på måndag. ????
  • Nr3sladdis
    Anonym (S) skrev 2017-02-20 20:33:56 följande:

Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)

Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)

Kram på er!

Ja jag förstår din fundering, jag själv bryr mig inte så mycket det är mer mannen som inte vill ha en sent född, mest p g a att det ställer till bekymmer inom vår sport aktivitet. Håller med fullkomligt galet att tänka så, men han menar att det är "snällast" mot barnet om man ändå kan bestämma sen får man hoppas att även denna vill hålla på inom vår sport.. ;) så ingenting annat här. Jag skulle gärna vara gravid nu och föda i november skulle vara skoj för då har vi spridit ut födelsedagarna lite. ;)
  • Nr3sladdis

Har haft konstiga känslor i magen sen i lördags, det är typ stickande eller kittlande i nedre magen, och kissa hur ofta som helst, trodde det var UVI ett tag trots att det inte svider eller gör ont när jag kissar.
    Men igår tog jag ett ÄL test för skoj skull och det visade positivt, tog ett idag och det var negativt. Tog även UVI test idag som visade negativt. 
    Det måste ha varit ÄL som gav dessa symtom. 
    Nu vet jag iallafall att ÄL funkar nu är det bara att invänta fru röd och sen att invänta April för att börja på riktigt.  =)

• Nr3sladdis

Hej tjejer. 
    Jag har i flera månader velat skaffa en 3:a men mannen ville vänta för att inte få sent på året. Skäms
    Häromdagen när vi satt och pratade kom vi in på bebis igen, och då vräker han ur sig att vi lär ju skaffa 2, Förvånad han menar att då har dem mer nytta av varandra. 
    Alltså jag blev helt ställd, någon som har erfarenhet av sladdis och är det bättre att skaffa 2?. Glad 
    Mår barnet dåligt som ensam barn?
    Våra barn kommer att vara 13 och 15 när bebis kommer. 
    Mannen är själv ensam barn så han kanske talar av egen erfarenhet utan att säga det rakt ut. 

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?