Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej!

Ska också börja försöka i april/maj. Liten pinsam fråga kanske men funderar ni på hur er mage ska se ut på sommaren på stranden? Antingen syns det litegrann och folk får veta för tidigt eller så tror folk bara att man lagt på sig... är ju inget som stoppar mig i att försöka såklart men något jag funderar på, fåfängt jag vet.... Tänker någon annan på något liknande?

• Anonym (L)

Jag o min sambo har bråkat så mycket på sistone, kan knappt prata utan att någon missuppfattat tonen eller nåt och blir jättearg. Vi har sedan länge bestämt att skaffa barn i vår, börjar bli nervös över hur vi ska klara barn om vi redan nu bråkar. Vi älskar ju varandra men kan inte kommunicera så jättebra just nu ???? . Vad tycker ni om detta?

• Anonym (L)
    Virrepannan skrev 2017-01-31 17:46:07 följande:

Boka tid och gå och prata med någon gemensamt. Oerhört skönt att ha någon utomstående som kan lyssna och höra nyanser i ert språk, inte fel alls. Kanske lär ni er nått nytt om varandra :)

Tack! Vilket inspirerande svar :) . Blev gladare. Ska ringa ngn.
  • Anonym (L)

Ingen som nojjar över att det antagligen föds typ mest barn o april ( bäbisproduktion i juni) och att det kommer vara fullt på förlossningen? Någon som har lugnande erfarenheter? Passar in för oss att börja i juni men nu är ju så mycket tid kvar till att bara nojja...

• Anonym (L)

Jag var i Thailand i januari, vågar jag börja bäbisproduktion i april? Har redan väntat i flera år, har sååå svårt för att vänta nu. Enligt folkhälsomyndigheten finns risk för att zika finns i sperma i 6 månader efter hemkomst. Dock står det också att risken för att smittas i just Thailand är mycket mycket liten. Vi fick kanske runt 10 myggbett var och inga symtom på zika men bara en femtedel får symtom. Dessutom står det att om man genomgått infektionen tidigare blir man immun och jag var i Thailand i en månad för fem år sedan och det var under regnperioden när risken för zika är som störst och blev jättemyggbiten, kanske är immun nu då? Jag vill inte vänta längre!!!!!

• Anonym (L)
    Celegans skrev 2017-03-21 09:36:19 följande:

Personligen tycker jag det är en onödig risk att ta om man varit i ett Zika-område, eftersom konsekvenserna kan bli så pass allvarliga för fostret. Jag väntar också på att 6 karensmånader ska passera efter min resa innan vi kan börja bebisproduktion. Otroligt seg väntan, men tror det är värt det ändå.

Var har du varit? Vad riskerar du att ha dragit på dig?
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?