Inlägg från: Anonym (Längtar efter ett 4:e barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar efter ett 4:e barn)

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Vi väntar till juli/augusti med att försöka bli gravida. Jag brukar bli gravid på 1 eller 2 försöket. P-staven åkte ut i maj förra året. Jag fick ett MA i oktober i vecka 12. Sedan har vi väntat då mina blodvärden var dåliga. Sedan behöver jag tänka över min medicinering. Jag tar 300mg voxra om dagen. Jag tänkte äta den maj ut sedan trappa ner till 150mg i juni och sedan gå över på fluexetin i juli. Sedan hade det varit bra att bli av med ca 10 kg innan grav.

• Anonym (Längtar efter ett 4:e barn)
    Anonym (Nummer 2) skrev 2017-04-21 14:24:24 följande:

Åh, en till som äter antidepp-medicin. Själv äter jag Sertralin och har minskat från 100 till 75 mg nu under två veckor. Hoppas dock på att min läkare håller med om att jag behöver medicinera under en andra graviditet. Mådde fruktansvärt dåligt under första och det är jag livrädd för den här gången med.

Men Voxra, är det starkare än Fluoxetin?

Voxra rek. Inte om man planerar graviditet och under graviditet pga risken för att barnet drabbas av allvarliga hjärtfel. Jag kommer äta voxra tills de 300 mg tab är slut om 20 dagar sedan byta till 150 g. Jag har tänkt om jag ska sluta helt med anti dep. I juli. Så får jag börja äta fluexetin under hösten om jag behöver det. Fluexetin är inte lika starka och är mer studerat hur de funkar vid en graviditet.
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?