• Hmjn89

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! Jag hoppar gärna in här! Vi planerar syskon till vår 2-åring och hoppas att det ska ta sig här under sommaren.

Jag har noll koll på ÄL-tester osv, men har börjat forska lite i djungeln :) Vi slutade med piller under våren och jag har fram tills nu bara reggat och kollat ÄL i app. Förra månaden tog jag min ÄL-testoskuld runt tiden för ÄL enligt appen men fick inget utslag alls innan nästa mens. Därför blir detta första ordentliga försöket för oss, men ÄL runt 15 juni. Vilka ÄL-tester är bäst? Tar ni samma tid varje dag?

Spännande och läskigt!

• Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-11 12:37:08 följande:

Äntligen börjar det synas nåt på äl testerna! Hade mens 13 maj liksom!! O.o

Har varit blank ända tills idag. Igår var det ytterst blankt men idag lite starkare så känns positivt :D

Åååh håller tummarna! Vilket försök?
  • Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-11 20:51:32 följande:

Det blir vårt andra försök till en tredje knodd :) nu på eftermiddagen så var det lite starkare så kansle får äl imorgon eller tisdag. Spänmande!! Hur går det för dig?

Kul med en trea! Här blir det första försöket till ett andra barn, teststart idag med ÄL-stickor så får vi se... Hoppas också på ÄL denna veckan!
  • Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-15 22:07:00 följande:

För några dagar sen så började jag se två streck på äl-testerna som verkade bli starkare. Sen så testade jag inte på några dagar och idag så var testet helt blankt så antar att äl har varit och att vi lyckades pricka in den denna månad. Gör inget annat än att längta efter att vara gravid nu. Vi myste varannan dag under de senaste dagarna så känns ju inte som att man missat det men nu är det ju den eviga väntan på mensen. Den är dessutom oregelbunden så er inte alls när jag skulle kunna testa men siktar på två veckor efter äl.

Vi får se. Nu är det bara att hålla tummar och tår! :)

Håller tummarna! Jag fick ett nästan-positivt ÄL-test igår och ett idag med starkare teststreck än kontrollstrecket så håller alla tummar!
  • Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-22 20:38:51 följande:

Usch vad jobbigt detta är.... dag för dag går jag och hoppas att mensen inte ska komma och det har den inte gjort än heller. Tror jag hade äl någon gång under förra veckan. Har ingen koll alls på mens eller äl då allt i min kropp verkar vara oregelbundet.

Tog en gravtest igår. Bara för att jag har massor. Tycker mig se nåt supersvagt när jag vinklar det men tror jag bara lurar migsjälv. Kommer det ingen mens så tar jag nog ett nytt test till veckan igen.

Vill inget hellre än att ha det där plusset nu.

Usch, känner samma... Ska försöka stå ut till söndag innan jag gravtestar... Har dock inte alls någon känsla av att det skulle ha tagit sig denna gång
  • Hmjn89
    June17 skrev 2017-06-22 22:18:59 följande:

Men alltså vafan då....KLINIK! (Orka inte...slänger snart telefon i väggen om den fortsätter såhär!?)

Wow, stort grattis! Här är det också syskonverkstad, BIM den 1/7 och överanalyserar allt min kropp hittar på för tillfället. Peppar peppar!

Hur gammal är er etta?
  • Hmjn89
    MalynCazzandra skrev 2017-06-24 14:30:53 följande:

Nu har jag smärtor i magen. Hoppas det inte är mensen som är på väg.... men bara att vänta och se antar jag.

Jag har också haft det sedan typ 2 dagar efter ÄL... När har du BIM?
  • Hmjn89

Vårt försök denna månad blev lite halvhjärtat... En gång fick vi till, iofs på ÄL-dagen, sen har sjukdomarna avlöst varandra. Känner ingenting och räknar absolut inte med att det ska ha tagit sig. Vårt andra, halvhjärtade försök iaf, BIM 26 juli och sen satsar vi helhjärtat på nästa månads ÄL!

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?